מבחן שוונג || נעלי ריצה של הוקה מדגם קלייטון

הבוחן שלנו יצא לבדוק את ה-Clayton, נעל הכביש-תחרות של הוקה. הוא נהנה מנעל חדשנית גם במונחים של הוקה, אבל גילה גם חסרון אחד בולט שלא מנע ממנו להמשיך ולרוץ
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לא תמיד קל לכתוב ביקורת על נעלי ריצה. אנחנו מקבלים רק דגמים איכותיים של חברות גדולות שהשקיעו המון כסף ומחשבה בפיתוח של המוצרים שלהם, ואת זה צריך לשלב עם תחושה שהיא בדרך כלל מאוד אישית. ברוב המקרים יש הרבה יתרונות ומעט חסרונות, שצריך לחשוב טוב האם כל אחד ירגיש בהם? במקרה הזה אני מרגיש שהרבה יותר קל לי לסכם את חווית הריצה שלי עם הוקה קלייטון (Clayton), נעל ריצת כביש שמוגדרת כנעל תחרות. מה זה אומר נעל תחרות? שהיא קלה וזה מה שהופך אותה למהירה במיוחד, שהיא לא אמורה להחזיק קילומטראז' גבוה ובקיצור היא מיועדת לרצים קצת יותר מתקדמים שמחפשים מוצר שישמש אותם ברגע האמת כשהם יזדקקו לכל התנאים שיהפכו אותם לכמה שיותר מהירים.

84821-2

נעל ריצת כביש שמוגדרת כנעל תחרות

עוד מבחני שוונג
מבחן לנעלי ניוטון בוקו-סול 
מבחן לנעלי הוקה סטינסון 3 ATR
מבחן שוונג לסנדלי לונה
אוזניות ריצה של Plantronics

הקלייטון בהחלט עונים על ההגדרה הזאת. אפשר להגיד שהן שונות מהרבה דברים שהכרנו וממש כיף להוציא אותן מהקופסה. הסוליה שלהן עשויה מחומר שנקרא RMAT שזה מין שילוב של גומי וקצף וביחד זה מרגיש ביד כמו סוג של קלקר שברושם ראשוני נראה כמו משהו מאוד עדין. כבר בפעם הראשונה שנועלים אותן מבינים שמדובר במוצר מפנק. הנעל היא קלה (243 גרם למידה 44), מתלבשת על הרגל כמו כפפה, נעימה מאוד, הלשון היא דקה וחסרת תחושה, השרוכים חזקים ונוחים, והכי חשוב – היא קפיצית ובנויה בצורה כזו שתגרום לרובנו לנעוץ כמו שצריך את כף הרגל בקרקע ולהתרומם למעלה. יש לה דרופ של 4 מ"מ שלדעתי יענה על הצרכים של חלק גדול מאוד של הרצים (24 מ"מ בחלק האחורי ו-20 מ"מ בחלק הקדמי).

84821-4

הסוליה עשויה משילוב של גומי וקצף

הניסיון הקודם שלי עם הוקה היה עם דגם השטח סטינסון (Stinson) וההבדלים מן הסתם הם גדולים. היתרון הגדול של אותו דגם היה האגרסיביות שלו בשטח, אבל מצד שני זה גרם לי לאבד חלק מהתחושה של כף הרגל עם הקרקע וזה לא תמיד טוב. בקטע הזה הקלייטון מרגישות מושלם ברגע שמתחילים לרוץ. מצד אחד קלות ומהירות ומצד שני יציבות ואפילו רחבות שזה גם חידוש מרענן. יש הרבה יותר חופש לכף הרגל ולאצבעות, ואם יש לכם נטייה להיפצע באצבעות הרגליים או לאבד ציפורניים, אלא אם אתם קונים נעל גדולה בשתי מידות – עושה רושם שהנעל הזאת נותנת פתרון וכפי שאמרנו מפנקת.

הריצה הראשונה שלי עם הקלייטון היתה ריצת שחרור קלה ל-8 קילומטרים, שהרגישה מצוין. מצד שני, אי אפשר לשפוט נעל לפי 8 קילומטרים ובטח שלא נעל תחרות. אחרי עוד 2-3 ריצות קלות החלטתי לבדוק אותה באימון יותר עצים ומאחר ופספסתי אימון אינטרוולים בבוקר ביום חם, יצאתי עם הנעליים לאימון מהירות של כ-10 קילומטרים על הליכון. בשלב מסוים התחלתי להרגיש שפשוף בחלק הפנימי של רגל ימין שבו נמצאת התמיכה לקשת כף הרגל. כשסיימתי את הריצה הרגשתי כאב ובערב כבר ראיתי שצמחה לי מעל לקשת יבלת בגודל שלא הכרתי מעולם.

84821-3

תגרום לרובנו לנעוץ כמו שצריך את כף הרגל בקרקע

וכאן מתחילה התהייה האם זה רק אני? אחרי הכל יש הבדל של יותר מחצי מידה בין כף רגל ימין שלי לשמאל, אבל מראש לקחתי נעליים גדולות מספיק, לאור הניסיון שיש לי, כדי לא להיתקל בבעיות. מסוקרן ניגשתי לאינטרנט כדי לבדוק חוויות ריצה של אנשים אחרים עם הנעל, וגיליתי שמדובר בבעיה ידועה. זה החלק הלא מושלם של הוקה קלייטון ומסתבר שלא מעט אנשים דיווחו על הבעיה הזאת.

כמובן שלא ויתרתי. היבלת החלימה לחלוטין לאחר שבוע וחזרתי לרוץ עם הנעליים, והפעם עם גרביים עבות וחזקות, שזה מוצר סופר חשוב עבור כל מי שרוצה לרוץ למרחקים ארוכים. ההפתעה הנעימה היתה שבר לא חוויתי את אותה התחושה, אולי ממש טיפה במידה שכלל לא הפריעה לי. אחרי עוד 2-3 ריצות קלות יצאתי לריצה של 15 קילומטרים בכביש ובשבילים לבנים ולא היה זכר לבעיה. אני לא מבטיח שגרביים עבות זה הפתרון, אולי במקרה שלי ואולי בכלל לא תרגישו את הבעיה מלכתחילה, אבל אני בהחלט יכול לומר שהיתה לי הקלה גדולה בעצם הידיעה שאני אוכל להמשיך לרוץ עם הנעליים הנוחות האלו, שגם גורמות לי לחשוב שהוקה צועדים קדימה מדגם לדגם ויש סיכוי שנעל התחרות המושלמת שלהם עוד תגיע.

84821-4

יש הרבה יותר חופש לכף הרגל ולאצבעות

לסיכום

נעל מצוינת שגם נראית טוב. יש לה חסרון אחד שלדעתי הוא בולט. אני מניח שבתור נעל תחרות היא לא תאריך ימים, בטח לא כמו דגמים אחרים של הוקה שהם מאוד חזקים ואמידים. לכן הייתי אולי מצפה למחיר יותר נמוך מ-720 שקל.

יותר: נעל קלה, מרווחת ומהירה

פחות: מבנה פחות טוב באזור קשת כף הרגל

דרופ: 4 מ"מ (24 מ"מ בחלק האחורי, 20 מ"מ בחלק הקדמי)

רכות בעקב: כל הסוליה רכה, מה שהופך את הנחיתה למאוד נעימה

משקל: 243 גרם למידה 44 

מחיר: 720 שקל

ציון שוונג: 9




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג