קנצ'לרה כובש את הסטראדה ביאנקה בפעם השלישית

על דרכי העפר המתפתלות של טוסקנה, פתח פביאן קנצ'לרה המכונה "ספרטקוס" את שנתו האחרונה כרוכב מקצוען, בניצחון מפואר בקלסיקת הסטרדה ביאנקה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

פביאן קנצ'לרה, הרוכב השוויצרי ב-34, הכריז לפני תחילת העונה ששנת 2016 תהיה השנה האחרונה שלו כרוכב אופניים מקצוען. אבל, אמר קנצ'לרה, אין לו שום כוונה להפוך את העונה לשנת דעיכה. הוא הכריז שהוא שואף לסיים את הקריירה בשנה קרבית, התקפית, עם מקסימום הישגים והצלחות. התסריט שנכתב עבור הרוכב האדיר שמכונה "ספרטקוס" אתמול ב"סטרדה ביאנקה" ("דרך לבנה", בתרגום מאיטלקית) לא יכול היה להיות מוצלח יותר.

יוטיוב | תקציר התחרות

עם זינוק וסיום בעיר סיינה, הסטרדה ביאנקה, שהפכה לתחרות אופניים לדבוקה המקצוענית רק ב-2007, לוקחת את העילית של רוכבי האופניים בעולם לטיול כביש-שביל ברחבי טוסקנה. במסלול של 172 ק"מ, כ-53 ק"מ עוברים על דרכי עפר. אופני וצמיגי הכביש הדקים, נדרשים להתמודד ויהי מה. דרכי העפר הן מעין גרסה איטלקית לדרכי האבנים העתיקות בבלגיה ובצפון צרפת. בכדי להיות מסוגל לנצח על העפר, רוכב נדרש לעוצמה חריגה, יכולת שליטה באופניים, וגם יכולת טיפוס במקטעים קצרים. רק החזקים מבין רוכבי הכביש מסוגלים לנצח במרוץ הרומנטי והמרתק הזה.

כאחד מהרוכבים החזקים בעולם (כנראה החזק בדורו במרוצים חד יומיים ונגד השעון), קנצ'לרה, ניצח בקלאסיקה המיוחדת הזאת כבר פעמיים, והגיע עם רעב גדול לניצחון שלישי בשנת הפרידה. לקבוצת אטיקס-קוויקסטפ המצוינת היו תכניות אחרות. היא שלחה קדימה את ג'יאנלוקה ברמבילה האיטלקי לדבוקת בריחה מוקדמת, ומאחור, בדבוקת המובילים, שמרה את זדנק סטיבר הצ'כי, מנצח המרוץ בשנה שעברה, בעמדת תקיפה קדמית.

74267.3

הכריז ששנת 2016 תהיה השנה האחרונה שלו כרוכב אופניים מקצוען. פביאן קנצ'לרה (ליחצו להגדלה) | צילום:

כ-19 ק"מ לסיום, במקטע של דרך עפר, יצא אלוף העולם פטר סגאן להתקפה מכריעה. סגאן פרץ קדימה בחולצת צבעי הקשת ופירק את הדבוקה הקטנה שנותרה. סטיבר הצ'כי מיד נצמד לאלוף הסלובקי וקנצ'לרה עשה הכל כדי לצמצם אל הצמד הצ'כו-סלובקי המתרחק. מהר מאד גישר סגאן לברמבילה שנותר אחרון מדבוקת הבריחה המוקדמת, אבל כאן כבר התקבצה דבוקת חוד חדשה של ארבעה רוכבי על, בהם כמה מהרוכבים החד יומיים הטובים בעולם – סגאן, סטיבר, קנצ'לרה וברמבילה.

הדבוקה הקטנה הכילה והשתלטה על התקפות של קנצ'לרה המסוכן, אבל קצת פחות מ-8 ק"מ לסיום אפשרה לברמבילה להשתחרר קדימה עם רגליים עייפות, אך לב גדוש תקווה. ברמבילה שמר על קצב, והשאיר את כל מה שנותר לו על העלייה הקטנה כקילומטר לסיום. שקנצ'לרה הוביל את המרדף וסטיבר נצמד לגלגל של השוויצרי. סגאן לא הצליח להחזיק עם המובילים בעלייה הקטנה (ולא בפעם הראשונה במרוץ הזה) ואיבד סיכוי.

74267

התחרות לוקחת את העילית של רוכבי האופניים בעולם "לטיול" כביש-שביל ברחבי טוסקנה. סטרדה ביאנקה צילום: Claude Zipfel

ברמבילה נהנה מיתרון של כ-5 שניות פחות מקילומטר לסיום – דבר שמנע מחברו לקבוצה סטיבר מלפרוץ קדימה (כדי לא לסכל לחבר לקבוצה סיכוי לניצחון על אדמת מולדתו). אבל קנצ'לרה כבר הכניס את האיטלקי בין כוונות. השוויצרי טס קדימה ועקף את ברמבילה כ-400 מ' לסיום, תוך שהוא גורר איתו את סטיבר. למרות שסטיבר נראה חזק יותר, נותר לו מעט מאד מקום ליזום התקפת נגד. גם פיתולי הדרך בסיום עזרו ל"ספרטקוס" כשמנעו מסטיבר אפשרות לעקוף. התוצאה – ניצחון שלישי לפביאן קנצ'לרה בסטרדה ביאנקה בשנתו האחרונה כמקצוען. כשהשוויצרי בכושר כזה ובחדות טקטית מופלאה כתמיד, כולם יצטרכו לשמור עליו בשבע העיניים במונומנטים של האביב הבאים עלינו לטובה. "ספרטקוס" עוד לא אמר את המילה האחרונה.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג