"חוויתי פוסט טראומה": ליאן ויתקין-בן גיגי בראיון חשוף על ההטרדה שעברה

אחרי שחשפה שהוטרדה על ידי מאמנה, הטריאתלטית לשעבר דיברה בראיון לגולדי רייך על ההחלטה שלה לחשוף הכל, המסר לילדות ואיך ניתן יהיה למנוע את התקרית הבאה. צפו בראיון המלא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ליאן ויתקין בן גיגי בראיון לגולדי רייך | צילום: סטארס סלבס

יש בספורט מן חוויה של שיכרון חושים שיוצרת פרצת גדר, שטח אפור או אנדורפינים שמסממים את יכולת החשיבה הבהירה. סביבות ספורטאים יכולה להביא איתה אמירות שלא במקום ובמקרי קצה גם מעשים שלא יעשו, זאת אולי הכללה אבל זאת לא תופעה שהמצאתי היא קורית לאורך השנים וצריך לדבר עליה.

לטורים נוספים של גולדי רייך:
הגיבורות של כולנו: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024 בסימן יום האישה
"איבדנו כל כך הרבה, עצם זה שאתם על קו הזינוק, הוא כבר ניצחון"
"בצורה הכי טרגית, הלכת לנו בזמן שאתה עושה את הדבר שאתה הכי אוהב"

ברמה המדעית ידוע שיש קשר ישיר בין פעילות גופנית לחשק המיני ספורט מעלה את רמת האנדורפינים, מעלה את מצב הרוח שלנו, משפר את הדימוי הגופני והדימוי העצמי ובכך גם מעלה את החשק המיני.

מחקר שנעשה באוניברסיטת טקסס שביוסטון ובדק נשים בזמן צפייה בסרט כחול מצא שזרימת הדם לנרתיק אצל נשים ששמרו על כושר היתה גבוהה ב-169% מזרימת הדם אצלן בתקופה שלא היו פעילות גופנית. המלצת המחקר היתה ברורה: הרבו בפעילות גופנית ושמרו על כושר, גם לטובת החשק וגם לשיפור התחושה.

עד כאן הכל טוב, בואו נעשה ספורט נעלה את האנרגיה המינית שלנו נשמע כמו מתכון מעולה לאיכות חיים. הבעיה כמו תמיד קורית בשטחים האפורים ובמקומות בהם נוצר מיסוך בין החשק לבין הגבולות שמיטשטשים.

לפני שבעה חודשים נחשפו בכאן 11 ספורטאיות עלית, אלופות הארץ, חלקן הגיעו עד למשחקים האולימפיים. הן התייצבו לראשונה מול מצלמה וסיפרו באומץ את מה שציפו מהן להסתיר. אחת מהן היא ליאן ויתקין-בן גיגי, אלופת ישראל בטריאתלון ובמרתון אופני הרים.

ליאן ויתקין-בן גיגי בתקופתה כטריאתלטית

ליאן חשפה באומץ את ההטרדה שהיא חוותה מהמאמן שלה שליווה אותה מגיל 11, מהחיים בווינגייט, מחלום האולימפיאדה ומאותו המקרה באליפות אירופה ששינה את חייה מקצה לקצה. החלום שלה נשבר. מי שהכין אותה כל החיים לרגע הנכסף הזה פגע בה והשאיר אותה מרוסקת עם חלום מנופץ וחור בלב. הבן אדם שהיא הכי סמכה עליו בגד בה, טרף את הקלפים והיא הייתה צריכה לחשב מסלול מחדש.

השבוע זכיתי לארח אותה לראיון באולפן. דיברנו בכנות מלב אל לב על הפגיעה, האתגרים והשיקום הארוך איך בתוך החשיפה הכך כך שברירית הזאת היא הופכת להיות סמל לעוצמה נשית.

ליאן כבר מדברת על הדורות הבאים, מתוך הניסיון שלה היא מקווה שלספורטאיות בעתיד יהיה יותר קל לסלול את דרכן המקצועית. לדבריה, בשביל לשנות את המצב חייבים יותר נשים בתפקידי מפתח, חובה שתהיה אישה בכל משלחת של ספורטאיות כדי שהן תרגשנה בנוח לפנות בכל דבר. במהלך הראיון, תוך כדי שהיא מלטפת את הבטן ההריונית המרגשת שלה, היא שיתפה שעכשיו היא מרגישה שלמה להיות אמא ומאמנת. המעגל נסגר הדברים טופלו והיא בטוחה שמה שהיא עברה והדרך שהיא פעלה בה תביא לעוד צעד בדרך לשינוי הנדרש.

אני לא רוצה לעשות לכם ספוילר לפרק אני ממליצה לכם לצפות בו מהתחלה עד הסוף ולקבל זווית ראייה מעמיקה וחדשה מספורטאית מצטיינת שכל עולמה היה מספרים והישגים. איך היא הפכה להיות אישה אמיצה שנלחמת מול הבלתי אפשרי והופכת להיות הפה של כל כך הרבה ספורטאיות ולא רק.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • לוקה הגיב:

    ליאן, את אישה מאוד מרשימה וגם חזקה באופן יוצא מהכלל, וגם חכמה מאוד. ניכר שעברת דרך ארוכה ומועילה מאוד והגעת לתובנות הנכונות ביותר. וממקום זה את ממשיכה את חייך באופן נכון ובריא.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג