הבלוג של דן אלתרמן || שגרה או שגרע?

שגרה זה דבר טוב ואפילו חשוב, אומר דן אלתרמן, ותכנון עם הכנה מקדימה מורידים את תחושת אי הוודאות ומעלים את תחושת השליטה והמסוגלות, אבל גם פה יש מקום לגמישות מחשבתית ויכולת תמרון ושינוי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דן אלתרמן

אני מאמין מאוד גדול בשגרה. כשאני נמצא בשגרה, הרבה יותר קל לי לקבל החלטות נכונות עבורי. בזכות השגרה ניתן לקבוע מטרות, יעדים, לחתור אליהם ולהשיגם. השגרה חשובה לי בכל הפרמטרים בחיים, במשפחה, בעסקים וכמובן באימונים. החל מהשעה שאני קם בבוקר, ההתארגנות הכמעט רובוטית בהתנהלות הבוקר המוקדם – סנדביצ'ים ואוכל לילדים לבית ספר, יציאה לאימון הבוקר (כחלק מהשגרה אני יודע שאם אני לא מבצע את האימון על הבוקר זה יהיה קשה מאוד עבורי לבצע אותו מאוחר יותר), ההתנהלות בעסק, שעות הארוחות שלי, הסעות לחוגים של הילדים וכמובן מקלחות לילדים הקטנים וארוחות הערב.

בתחילת כל שבוע אני מתכנן מראש את לוז האימונים שלי, מתאם עם יהל אשתי את החלוקה המשפחתית, מתכנן את המסלולים ואת כל ההכנות הלוגיסטית, המנטליות והפיזיות לכך. שגרת היום יום שלי נתקלת בלא מעט בלת"מים, לקוחות, עובדים, לו"ז משפחתי עם 4 ילדים (בלי עין הרע). ברור שלא ניתן לתכנן הכל ובצורה מדויקת ויסודית, אבל היכולת שלי להתמודד עם אתגרי הבלת"מים טובה יותר במצב של וודאות ותכנון מראש. השגרה שומרת עלי ואני שומר על השגרה ככול שניתן.

בערב יום חמישי האחרון, עם קבלת הודעה חשובה שטרפה לי את כל הלו"ז של יום שישי למחרת, הבנתי שהשגרה הידועה שלי ליום שישי, הולכת להשתבש. אני אלוף בלוגיסטיקה אבל שונא להזיז את האימונים שלי. אבל מה לעשות, יש אילוצים בחיים, והתחלתי את מלאכת הפירוק וההרכבה של הזמנים ליום שישי פעם ועוד פעם. תכננתי להזיז את האימון לערב, אולי לפצל את האימון לשניים, אולי להזיז ליום אחר ואולי בכלל לוותר על האימון. התלבטתי והתחבטתי עם הנושא הזה עד הכניסה למיטה. כל נוסחה שהגעתי אליה נתקלה במבוי סתום ובעיקר יצרה בלגן ולחץ בראש. בסופו של דבר החלטתי שאת האימון אני צריך לקיים במלואו בבוקר או לא לקיים בכלל.

דן אלתרמן ובנו בארי בשגרת אימונים | צילום: דן אלתרמן

קיבלתי החלטה להתעורר מוקדם בבוקר, השעון כוון לשעה 3:50, במטרה לעלות על הטריינר כמה שיותר מוקדם אחרי התארגנות הבוקר ומשם להמשיך לריצה על ההליכון, עד כמה שהזמן יאפשר, במטרה להישאר בבית ולהשגיח על הילדים. בשעה 5:30 הצטרף אלי בארי (בן 1.5) שמקפיד גם הוא על שגרת בוקר מוקדמת, ולמעשה העביר איתי את הזמן שנשאר לי עד סוף האימון. ככה יצא שהצלחתי לבצע אימון איכותי לפי התכנון, ואפילו מדויק יותר מהיעד המקורי והכי חשוב, עשיתי זאת תוך כדי זמן איכות עם בארי הנסיך שלי, ולסיים בשעה 6:59.

שגרה זה דבר טוב ואפילו חשוב, תכנון והכנה מורידים את תחושת אי הוודאות ומעלים תחושת שליטה ומסוגלות. ויחד עם זאת, אם אני חוזר לפוסט הקודם שלי, גם פה יש מקום לגמישות מחשבתית ויכולת תמרון ושינוי. הדברים משתבשים לטובה ולפעמים אנחנו צריכים את הסיבה לזוז קצת מאזור הנוחות על מנת לראות את הדברים בצורה אחרת ואולי טובה יותר. המקרה של יום שישי היא דוגמה קלסית לתמרון בתוך השגרה. אילוץ שצץ ככה פתאום ואיתו היכולת לא להילחץ, להביט בזה בזווית אחרת, לראות איך בכל זאת מייצרים יש מאין ומגיעים אפילו למקומות מתוקים יותר.

אז מבחינתי שגרה…


לחלום.להאמין.להשיג.
https://www.altermans.co.il/




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • נסים סספורטס הגיב:

    רק אלוף שכמוך מסוגל לכל מה שהסברת ומה עשית,חן חן לךוישר כחך…אוהבבבבב ⁷

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג