הבלוג של דן אלתרמן || מה הקשר בין ביטול אירועי הספורט האחרונים לשקדי מרק?

אלוף הישראמן בטור על המשבר שחווים ספורטאים רבים בימים אלו עם ביטול תחרויות אליהן התכוננו, והמסר שלו למתאמנים: "תחרות המטרה, כמו המרק, היא רק תירוץ"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דן אלתרמן בישראמן | צילום: צלמי שוונג

לכל הטורים בבלוג של דן אלתרמן

השבועות האחרונים מאופניים בקשת רגשות ותחושות. ממש רכבת הרים.
המצב הלאומי נוגע בכל אחד. אנשים מגויסים למילואים, מתאמנים שלי שביום אחד גויסו וכל התוכניות נטרפו. אחרים שהשתחררו כבר וצריכים לשוב לשגרה חדשה, מתאמנים מפונים ועוד… כל אחד בסטטוס שלו.

בתקופה זו מתבטלים בזה אחר זה אירועי ספורט, ובדרך כלל זה קורה שבועות בודדים לפני המועד עצמו.

אפשר לדמיין מה קורה לספורטאי שעובר תקופת אימונים משמעותית למען אירוע מטרה, כאשר מגלה שהיעד בוטל.

דן אלתרמן | צילום: יהל אלתרמן

תחושות של אכזבה וכעס יצופו, אולי אפילו תחושת פספוס על כל אותן שעות רבות שהושקעו, בתקופה משוגעת זו, שעות שדרשו הקרבה וזמן רב. והרגשה שהכול ירד ברגע אחד לטמיון.

בשבועות האחרונים אני מעביר לא מעט שיחות עם הספורטאים שלי על המצב הנוכחי. קיימת ההבנה שזה הזמן לגמישות מחשבתית ,שחשוב לקבוע יעד, אך איתו גם הידיעה שהוא שברירי ולא בהכרח יתקיים.

אני תמיד אומר, שהאימונים זה כמו להפקיד כסף בבנק, זה לא הולך לאיבוד. ולמרות הסיטואציה המבאסת, צריך לקחת הכל בפרופורציות ולחשב מסלול מחדש עם מטרות חדשות.

בסופו של דבר, המטרות, התחרויות, הן רק התירוץ לביצוע האימונים. הן שנותנות דרייב לצאת ל-5 שעות רכיבה ברוחות ובגשם. לרוץ 30 ק"מ בחום ולהזיע. אותן שעות המוקדשות רק לעצמנו, בהן אפשר לנדוד במחשבות ולאפס אותן.

דן אלתרמן בישראמן | צילום: צלמי שוונג

וכל זאת, לא היינו עושים אלמלא קבענו יעד.

וכמו המרק, שהוא רק תירוץ לשקדים, כך המטרות שלנו, שהן רק הדרייב ליציאה החוצה בבוקר.

אז במיוחד עכשיו, יותר מתמיד, חשוב לקבוע מטרות, וגם אם הן יבוטלו או ידחו, הדבר החשוב באמת זה להיות בתנועה, להמשיך קדימה ולהתאמן.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג