הבלוג של דן אלתרמן || חזק בגוף זה חזק בראש

אלוף הישראמן בפרק חדש בבלוג, משתף בדרך ההתמודדות שלו כספורטאי תחרותי-חובבן עם פציעות ומניעתן, באבחון האורתופדי שעבר ובתכנית החיזוקים שקיבל בעקבותיו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דן אלתרמן ויגאל לב | צילום: פרטי

לכל הטורים בבלוג של דן אלתרמן

זה לא משנה אם אתה ספורטאי מקצוען, תחרותי, חובבן או ספורטאי פנאי, הדבר המשותף לכולם הוא הפחד להיות פצוע.

במשך כמעט 20 שנים חייתי כספורטאי מקצוען, כזה שהספורט הוא המקצוע שלו. המטרה מאוד ברורה, יש יעדים, יש תכנית ויש דרך. לוקחים את הגוף לקצה ולא מעט פעמים מותחים את החוט הכי דק שאפשר.

בעשור האחרון, אני מחשיב את עצמי כספורטאי תחרותי חובבן, לפחות בפן הפיזי של המילה. אני כבר לא מתעסק בספורט למחייתי, וחוץ מ-20+ שעות שבועיות, אני בין היתר אבא ל-4 ילדים, בעל שני עסקים, מאמן עשרות מתאמנים ובעלה של יהל המלכה, שזו המשימה האמיתית.

הצורך בשמירה על כשירות הגוף הוא חשוב בכמה מונים, במיוחד בעומס יומיומי שכזה.

דן אלתרמן בישראמן | צילום: צלמי שוונג

בשנים האחרונות סבלתי מפציעות רבות במהלך ההכנות לעונת התחרויות.

על אף ביצוע תכנית חיזוק, המשכתי להיפצע.

לפני כשנתיים החלטתי לעשות אבחון אורתופדי (אצל יגאל לב) ומשם נבנתה תכנית חיזוקים מדויקת ונכונה יותר עבורי. אני דואג להתמיד בה ולהתייחס אליה כיחידת אימון בפני עצמה.

תכנית החיזוקים לא בהכרח מחייבת חדר כושר ודחיפת משקל. מספיקות 25-20 דקות פעמיים בשבוע, כתוכנית שיקומית, פיזיותרפית ובעיקר מניעתית. אני מאמין ש-90 אחוז מהפציעות יכולות להימנע על ידי עבודת חיזוק נכונה. ואם כבר נפצעתי, 100 אחוז מהן יחלימו על ידי איתור נכון של מקור הבעיה ועבודה שיקומית מדויקת.

גוף חזק = ראש חזק! (ולהיפך)




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג