מחקר || האם ידעתם על היתרונות התזונתיים של הקינמון?

מחקרים מצאו שלקינמון יש יתרונות רבים, בעיקר בכל מה שקשור לכולסטרול ולתפקוד כלי הדם, מה שיכול לעזור מאוד לרצים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מקלות קינמון

עונת החגים ממש כאן וזה אומר שמתחילה ה"אובססיה" לעוגיות דלעת מתובלנות ומהן ממשיכים לתבלון באמצעות הקינמון. ניתן להבחין במאכלים החגיגיים ובתבלון החריף, מה שנקרא spicy, למנות החג החגיגיות. לדברי רובין פרוטן, תזונאית דיאטנית המתמחה ברפואה אינטגרטיבית, רפואה פונקציונאלית ואופני ריפוי הוליסטיים – ישנם מספר סוגים של קינמון. הכתבה על הקינמון ויתרונותיו התזונתיים הלא צפויים התפרסמה במקור בראנרס וורלד.

יש לו יתרונות מפתיעים. מקלות קינמון | צילום: shutterstockעוד כתבות בנושא 
10 צמחי תבלין שישפרו משמעותית את הריצה שלכם 
המזונות שכל ספורטאי חייב בבית 
האם ספורטאים זקוקים לנוגדי חמצון? 

לקינמון לא רק טעם נפלא, אלא גם יתרונות תזונתיים. הנה חמישה מהם:

קינמון עוזר לווסת את רמות הסוכר בדם. הקינמון מכיל פוליפנולים שהם נוגדי חמצון והם עוזרים לסלק סוכר מהדם ולהכניס אותו לתאים ביתר יעילות. "זה חשוב במיוחד לרצים משום שככל שסוכר מגיע מהר יותר לתאי השריר, כך ניתן להפיק ממנו אנרגיה במהירות גדולה יותר". לדברי רובין.

עוזר להפחית כולסטרול בדם – מחקרים שנעשו בבעלי חיים הראו שיש לקינמון תפקיד מרכזי בהפחתת רמות כולסטרול בדם. בעכברים שקיבלו העשרה בתזונה שלהם באמצעות קינמון נמצאו רמות גבוהות משמעותית של כולסטרול "טוב" מסוג HDL. כמו כן נמצא שקינמון מסייע בהורדת רמות הכולסטרול הרע LDL. ההשפעות הללו נצפו בייחוד בחיות במשקל יתר שסבלו מסוכרת. באותה העת, בבני אדם אשר הוסיפו להם לתזונה 1, 3 ו- 6 ג"ר של קינמון בתזונה במשך 40 יום מצאו שבכל 3 הקבוצות ירידה ברמות השומנים (טריגליצרידים) בדם, וירידה ברמות הכולסטרול מסוג LDL, וכל זה בהשוואה לקבוצת הביקורת.

קינמון מסייע לתפקוד תקין של כלי דם. במחקרים בבעלי חיים נמצא שקינמון משפר את מנגנון ההתרחבות של כלי הדם על מנת לאפשר זרימת דם טובה יותר. לדברי רובין, "קינמון הוא אחד ממספר מזונות שמכילים 'חומרי פיטו' *phytonutrients שעוזרים לשפר את התרחבות כלי הם". זה חשוב בייחוד לרצים היות וזרימת דם חשובה מאוד לביצועי השרירים וכלי הדם. עדיין נדרש מחקר בכדי להבין את ההשפעות שיש לו בהיבט הזה על בני אדם.

– קינמון מפחית תהליכים דלקתיים. מחקרים קטנים שנעשו מצאו שלאנשים ששתו תה עם קינמון היתה רמה גבוהה יותר של נוגדי חמצון מאשר אלו ששתו תה ללא קינמון או מים חמים בלבד. קרוב לוודאי שהסיבה היא שהקינמון מכיל נוגדי חמצון פלאבונואידים* וכן מכיל שמנים הכרחיים כמו cinnamaldehyde והם יכולים לשמש כ"לוכד רדיקלים חופשיים" וכך הם מגנים על תאי גופינו מפני נזקים ומפחיתים תהליכים דלקתיים. במהלך פעילות גופנית נוצרים בגופינו רדיקלים חופשיים (מולקולות לא יציבות שנוצרות בחילוף חומרים נורמלי), שיכולים לעורר תגובות דלקתיות ולכן מומלץ מאוד לספורטאים ולעוסקים בספורט לצרוך נוגדי חמצון ומזונות שמכילים מרכיבים מפחיתי דלקת.

אז בכמה קינמון להשתמש? | צילום: shutterstock

– קינמון עשוי לסייע לנו להוסיף פחות סוכר למזון היות והקינמון נותן טעם מתקתק והתודעה שלנו קולטת אותו כמתוק.

כמה קינמון כדאי לצרוך?

בכדי ליהנות מכל היתרונות של הקינמון, צריך לצרוך ממנו לא מעט. אך עדיין ניתן ליהנות מיתרונותיו גם אם צורכים מעט ממנו. לפי מחקרים שנעשו מספיק לצרוך כפית אחת ליום. "חשוב מאוד לזכור שבדרך כלל במחקרים משתמשים החוקרים בכמויות יותר גדולות ממה שנהוג. לרוב מדובר ב-1 ג"ר עד 6 ג"ר במשך כשלושה חודשים. כפית אחת של קינמון זה פחות מ 3 ג"ר. צריך לזכור שיש לשמור על תזונה מאוזנת ומצד שני לא לצרוך בהגזמה קינמון היות והוא מכיל כמויות מסוימות של קומארין. קומארין היא תרכובת שיכולה להביא למספר תופעות לוואי לא רצויות.

• מהם phytonutrients ? חומרי פיטו נמצאים בשפע במזונות צמחיים והם חומרים שעוזרים לצמח להתגונן מפני חיידקים, פטריות, חרקים למיניהם. חומרי "פיטו" אינם נחשבים לחיוניים לחיים, אבל כאשר אנו צורכים מהם הם עשויים לשפר את איכות החיים שלנו. חומרי הפיטו הם אלו שנותנים את הצבעים של הפירות והירקות למשל. כמו למשל האלפא-קרוטן והבטא-קרוטן שנמצאים בגזר.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג