באומן מזהיר את פלפס ולוכטי – לא לשחק בחתול ועכבר

ארבעה מתוך שמונת ימי המבחנים האמריקאים לנבחרת האולימפית בשחייה הסתיימו. במחצית הדרך – איזה קאמבק הצליח? איזה פחות? מי המוכרים שעלו? מי החדשים? וכמה שיאי טקסטיל נפלאים*
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ארבעה מתוך שמונת ימי המבחנים האמריקאים לנבחרת האולימפית בשחייה הסתיימו. במחצית הדרך – איזה קאמבק הצליח? איזה פחות? מי המוכרים שעלו? מי החדשים? וכמה שיאי טקסטיל נפלאים*

מאת:חגי אשלגי


גברים

400 מטרים מעורב אישי
אי אפשר שלא לרחם על טיילר קלארי. קלארי, אחד מארבעת שחייני המעורב אישי הטובים בעולם בשנים האחרונות לא מצליח להעפיל לנבחרת ארה"ב לאולימפיאדה ב-400 מטרים מעורב אישי. למרות שקלארי הוביל אחרי 200 מטרים (הפרפר והגב) שני המקומות האפשריים נסגרו על ידי שני הטובים בעולם – ריאן לוכטי ומייקל פלפס – בסדר הזה. לוכטי עם 4:07.06 דקות (שיא אישי עבורו בבגד ים טקסטיל). פלפס קצת מעל 8 עשיריות שנייה אחריו. קלארי שתי שניות אחרי פלפס ויצטרך לקוות שאחד מהשניים יבחר לא לשחות את המשחה בלונדון.

אנקדוטה I
אף גבר מעולם לא זכה בזהב במשחה אישי במשך שלוש אולימפיאדות רצופות. שתי נשים דווקא כן עשו זאת – דואן פרייזר האוסטרלית ב-100 מטרים חופשי וקריסטינה אגרסגי ההונגריה ב-200 מטרים גב. לשני שחיינים גברים יש סיכוי להגשים את ה-Threepeat (שלישיית זכיות רצופות) בלונדון – מייקל פלפס במספר משחים; וקוסוקה קיטג'ימה היפני במשחי החזה. העניין הוא, שכדי להיות הראשון שיגיע להישג הזה, חייב פלפס לשחות ב-400 מטרים מעורב אישי (שממנו כבר הצהיר כי הוא פורש) מאחר ומשחה ה-100 מטרים חזה מגיע לפני המשחים האחרים של פלפס. אם קיטג'ימה יזכה ב-100 מ' חזה הוא יהיה הראשון בהיסטוריה לעשות Threepeat. ייתכן שזו הסיבה שפלפס מתמודד ב-400 מ.א. – כדי להשאיר לעצמו סיכוי לעשות היסטוריה ולהיות הגבר הראשון להגיע ל-Threepeat.

אנקדוטה II
במשחה זה פלפס הפך לשחיין האמריקאי הראשון שהעפיל ל-4 אולימפיאדות ברציפות (הראשונה כשהיה בן 15 בסידני).

אנקדוטה III
צ'ייס קליז בן ה-18 מהקבוצה של פלפס בבולטימור קבע 4:15 דקות במוקדמות וסיים שישי בגמר.
 
• 400 מטרים חופשי
פיטר ואנדרקאי הוותיק וקונור דווייאר עלו עם 3:47 דקות.
 
• 100 מטרים חזה
הקמבק של ברנדן האנסן (כמעט בן 31) לשחייה כמעט והושלם. הנסן ניצח במבחנים עם 59.68 שניות. אריק שנטו הוותיק, ששחה באולימפיאדת בייג'ינג זמן קצר אחרי שהודיעו לו שלקה בסרטן האשכים, החלים מאז ועלה שני עם 1:00.15 דקה.

• 200 מטרים חופשי
שוב פלפס ולוכטי במקומות 1-2 ועולים לנבחרת. הפעם מייקל נגע 5 מאיות שנייה לפני ריאן. ההפרש הגדול ביותר בין השניים במשך כל המשחה היה רק 8 מאיות שנייה. שניהם עם 1:45 דקות. המשחה האיכותי ביותר באולימפיאדת לונדון 2012 מתחיל להיות צפוף. בלונדון יחכו להם יאניק אנייל הצרפתי, פול בידרמן הגרמני, פארק טיי-וואן הקוריאני, סון יאנג הסיני, טאקשי מטצודה היפני, ועוד. ריקי ברנס וקונור דווייאר הבטיחו את מקומם ברביעיית השליחים.

אנקדוטה
בוב באומן המאמן של מייקל פלפס מודאג ממשחקי החתול ועכבר של החניך שלו עם ריאן לוכטי. מספיק מודאג, כדי לתפוס בעניין שיחה עם גרג טרוי, מאמנו של לוכטי. באומן אמר: "ריאן ומייקל כל-כך ממוקדים בלהתחרות זה בזה, עד שהם עושים דברים כמו להתחיל לאט מדי… הם שוכחים לשחות מהר."

• 100 מטרים גב
מאט גריוורס הוותיק (גובה 2.03 מטר) מתפוצץ עם תוצאה מדהימה (ושיא טקסטיל) של 52.08 שניות. שני ניק ת'ומאן גם כן עם תוצאה נפלאה של 52.86 שניות. ריאן לוכטי שחה רק במוקדמות (53.92 שניות) ונמחק מיוזמתו מחצי הגמר בגלל הסמיכות ל-200 מטרים חופשי. הצרפתי קמיל לאקור ישן כבר פחות טוב.

• 200 מטרים פרפר
בשלוש מלים: "חבל על הזמן". מאז 22 ביולי 2001 – כבר 11 שנים – המשחה שייך למייקל פלפס. בגיל 15 ותשעה חודשים (ב-2001) שבר פלפס לראשונה את שיא העולם ולקח זהב באליפות העולם. הוא ממשיך לשלוט במשחה. פלפס ראשון עם תוצאת השנה בעולם של 1:53.65 דקות. מעט נחמה לטיילר קלארי שעלה שני עם 1:55 דקות.

נשים

• 400 מטרים מעורב אישי
אליזבת ביזל עלתה ראשונה עם תוצאה נפלאה (ושיא טקסטיל חדש) של 4:31.74 דקות. שנייה עלתה קייטלין לוורנץ עם 4:34 דקות.
 
• 100 מטרים פרפר
דנה וולמר בכושר נפלא ניצחה בתוצאה מצוינת (ושיא טקסטיל חדש) של 56.5 שניות. שנייה עלתה קלייר דונהיו עם 57.5 שניות. נטלי קוחלין הוותיקה בחוץ.

• 400 מטרים חופשי
אליסון שמיט שמתאמנת בקבוצה עם מייקל פלפס נמצאת בכושר מטורף. היא ניצחה בתוצאה נפלאה של 4:02.84 דקות. שנייה עלתה קלואי סאטון עם 4:04 דקות. שמיט תאיים חזק על הזהב בלונדון.

אנקדוטה
ג'נט אוואנס (כמעט בת 41) התמודדה במשחה הפחות חזק שלה, והתאכזבה עם 4:21 דקות ומקום 80 במוקדמות. עדיין לא רע בשביל אמא במשרה מלאה בת 41.

• 100 מטרים גב

תלמידת התיכון מליסה (מיסי) פרנקלין בשיא אמריקאי (ושיא טקסטיל) חדש של 58.85 שניות עולה ראשונה ומאותת חזק לשאר העולם. שנייה רייצ'ל בוטסמה. השיאנית האמריקאית הקודמת, נטלי קוחלין, מסיימת שלישית ומחוץ לנבחרת במשחה חזק שלה. אחרי המשחה אמרה פרנקלין: "אין לי מלים. חלמתי על הרגע הזה מאז שאני זוכרת את עצמי. לא חשבתי שזה יקרה כשאני בת 17, אבל חלומות באמת מתגשמים. זה רגע בלתי נשכח."

• 100 מטרים חזה
הפתעה גדולה כאשר בריאה לרסון בת ה-20 מקדימה את רבקה סוני ב-7 מאיות שניה. לרסון ראשונה עם 1:05.92 דקה. לרסון וסוני עולות לנבחרת ושיאנית העולם ג'סיקה הרדי נותרת בחוץ במקום השלישי. לרסון התחילה לשחות ברצינות רק בגיל 17, והשיא האישי שלה לפני המבחנים עמד על 1:08 דקה.

• 200 מטרים חופשי
אליסון שמיט בכושר פראי מדהימה עם שיא אמריקאי (ושיא טקסטיל) חדש של 1:54.4 דקה. מיסי פרנקלין שנייה 2.4 שניות אחריה. דנה וולמר המצוינת תצטרך להסתפק במקום ברביעיית השליחות.

• 200 מטרים מעורב אישי
קייטלין לוונרץ שורפת את הבריכה השלישית (סגנון החזה) ועולה ראשונה ב-2:10.22 דקות. שיאנית העולם אריאנה קוקורס עולה שנייה עם 2:11 דקות. אליזבת פלטון ואליזבת ביזל בחוץ.

* שיא טקסטיל – שיא עולם בבגדי ים חוקיים מטקסטיל, אחרי שבגדי הים הפלסטיים והמציפים מהעבר שכיסו את כל הגוף נאסרו והפכו לבלתי חוקיים, אבל שיאי העולם שנקבעו בהם לא נמחקו מהטבלאות.

תמונות:
בתמונה עליונה, צד שמאל, מאט גריוורס במבחנים האמריקאים בשנת 2009 לאליפות העולם (צילום: Muse Girl )
בתמונה תחתונה, צד שמאל, מייקל פלפס במקחים האולימפיים בביג'ין 2008 (צילום: White House (Shealah Craighead) cropped by Blofeld. )

29.6.2012


חגי אשלגיחגי אשלגי
שואף לתנועה






אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג