עוצר אימונים? כך תמשיכי להתאמן גם בחורף הישראלי

הקור, הגשם והרטיבות גורמים לכן להיכנס לעוצר אימונים? הנה הטיפים והסרטונים של המאמנת ג'ני קפלן שיעזרו לכן לצאת מהפוך
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל הטורים של ג'ני קפלן – היכנסו לכאן

האם אתן מגדירות את עצמכן כנשות החורף או הקיץ? האם החורף גורם לכם לפרץ אנרגיה או ההפך, לרצון להתפנק יותר מתחת לפוך? להרבה מתאמנות החורף מסמל את תקופת התרדמת מבחינת הכושר, שכל מה שמתחשק זה להתכרבל עם פיג'מה חמימה, לעשות סיורים בארון הממתקים על מנת להתחמם, ולהמעיט את הפעילות הגופנית כי למי יש חשק לצאת בקור הזה למכון כושר, סטודיו או פארק. לצערי, זלילת ממתקים מעניקה אפקט חימום זמני בלבד, חוסר פעילות מעייף, משרה כבדות ומקפא עוד יותר. כך אנו מוצאים את עצמנו במעגל האוכל, כבדות, עייפות בגלל ההתמודדות עם הקור, וכתוצאה הסופית 2-3 ק"ג שנוספו בלי שנשים לכך לב.

האימון עוזר לי לשחרר מחשבות | צילום: אלבום פרטי

עוד כתבות חורף ישראלי
5 דרכים להימנעות מעלייה במשקל בפגרת החורף
העקרונות שיגרמו לכם לא לוותר על הכושר גם בחורף
טיפים חמים למי ששוחה בים בחורף

בשבילי החורף הוא הזדמנות לצאת לאימונים בפארק וליהנות מגיוון מרתק באימונים באוויר צלול ומזג אוויר מושלם לפעילות גופנית. אני אוהבת לצאת לריצה כיפית עם תרגילי כושר או טיול רגלי ארוך לאורך הנחל. זה עוזר לי לשחרר מחשבות ותכנונים, היומיום וטורדות, לספוג ריחות, צלילים ומראות של הטבע והפארק ששוקק חיים בתקופת החורף. לתת למפלס אנרגיה להעלות ומידע חדש להציף את הגוף.

לבגדי לחץ בשוונג-שופ לחצו כאן

רוצות לדעת איך אפשר אחרת? אפשר למצוא מוטיבציה להתאמן גם בחורף ולהמשיך להיות אנרגטיות, קלילות וחטובות גם בעונה הקרה. בטיפים הבאים אתן לכן מגוון פתרונות שיחממו אתכן יותר טוב מכל ארוחה דשנה וישאירו אתכן חטובות, נמרצות ומרוצות בסוף האימון:

1. מוטיבציה: גשם מפריע לכן לצאת החוצה ולהגיע לסטודיו, מכון או פארק? זכרו יש לכן את היתרון להתאמן יחד איתי עם אימוני אונליין קצרים ואפקטיביים, שכוללים הדרכה מלאה שיגרמו לכן להרגיש אותי צמודה אליכן, מעניקה מוטיבציה ומדרבנת להוציא מעצמכן את המקסימום במשך כל האימון. זה גם מה שאני עושה בימים גשומים במיוחד.
יתרון: האימונים מפעילים את כל הגוף כמכלול ומאפשרים לעבוד על כל מרכיבי הכושר בו זמנית. בשורה תחתונה, גם להתחזק, להתחטב, לשרוף שומנים, לשפר סבולת לב ריאה, לחסן את המפרקים בפני הפציעות השכיחות, וגם להיות גמישות, זקופות ואנרגטיות יותר. האימון ממריץ את חילוף החומרים לזמן עד 48 שעות מסיום האימון מה שמבטיח שאתן יכולות לשכוח מהקור לשעות הקרובות. גם אם טיפה קר להתחיל את האימון, אחרי דקה הגוף כבר מתחמם והופך לתנור חטוב ומלא מרץ.

2. קור: מכירות את זה שהפעולה שדורשת הכי הרבה מאמץ בגלל הקור היא דווקא החלפת בגדי ספורט, עוד בכלל לפני שהתחלנו את האימון. פתרון אפשרי הוא לעשות מקלחת חמימה לפני שאתן מחליפות לבגדי ספורט וכך להעלות את טמפרטורה של הגוף.

3. ביגוד: קר? בכלל לא. חשוב ללבוש ביגוד תרמי ומנדף זיעה איכותי ונעלי ריצה טובות בנוסף לכובע, אוזניות עם מוזיקה שמרימה אתכם, מים בטמפרטורת החדר. בחורף אני ממליצה להתלבש בשיטת הבצל – גופייה עם שרוול קצר, מעליה גופיה עם שרוול ארוך, מעל – חלק עליון עם קפוצ'ון. רצוי שהביגוד שציינתי יהיה מבד מנדף זיעה שישמור על טמפרטורה אופטימלית של בגוף בזמן המאמץ. כך תוכלו לקלף את השכבות עם ההתקדמות באימון – ובסיום, כדי לא להתקרר חשוב ללבוש חזרה את השכבות. רוצות לשמור על עצמכן בפני התקררות? שימו כובע מנדף זיעה או סרט ראש שמכסה את האוזניים כדי להימנע מרוח חזקה לתוך האוזניים בזמן האימונים או ריצה.

4. פחמימות: החורף גורם לכן לחסל את כל מלאי הממתקים ופחמימות בבית? הקפידו לפנק את עצמכן בקערה של מרק ירקות עשיר וחם, במיוחד בשעות הערב שהקור והרעב גוברים ועלולים להשתלט על קבלת ההחלטות הבריאות שלנו. קבלו מתכונים מעולים למרקים טעימים, בריאים וקלים להכנה בקטגוריית המרקים בבלוג שלי שתוכלו להכין בכמה דקות.

5. שתייה חמה: כולנו יודעות עד כמה חשוב לשתות 2-3 ליטר נוזלים כדי לשמור על בריאות ובייחוד כאשר אנחנו מתאמנות ורוצות להיות חטובות, עם עור זוהר וחילוף חומרים תקין. אבל מה לעשות אם קשה לשתות מים רגילים במיוחד כשהם קרים? הפתרון שלי, שתו מים פושרים שגם מטיבים לקיבה. הכינו חליטות עם צמחי תבלין כמו נענע, פלחי לימון, תפוז או קלמנטינה, לואיזה, שיבה, תנו להם להתקרר, מזגו לבקבוק ותיהנו מהם לאורך היום.

קבלו אימונים שתוכלו לעשות גם בבית בימים הקרים וגשומים במיוחד, וגם בחוץ – בפארק, בים או איפה שמתחשק לכן, לפני או באמצע ההליכה והריצה שלכן.

צ פ ו | אימון כושר לגוף חטוב ושרפת שומנים – עם משקל הגוף וכיסא

צ פ ו | אימון Hiit מהפכני עם משקל הגוף לגוף חטוב ב-15 דקות

צ פ ו | אימון מוביליטי בוקר ב -12 דקות – חיטוב, גמישות ומניעת פציעות!

 

מאחלת לכן חורף קל, נעים ומלא כושר מהנה. מקווה שהטיפים שלי עזרו לכן לראות את תקופת החורף כהזדמנות וליהנות מתוספת מוטיבציה וכושר. אם יש לכן בקשות מיוחדות או שאלות, אתן מוזמנות לכתוב לי כאן בתגובות ואשיב עליהן.


ג'ני קפלן | מאמנת כושר בשיטת טקפיט ואלופת ישראל בקטלבלס

לערוץ הכושר של ג'ני ביוטיוב






אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג