מדוע השחייה באיש הברזל חשובה יותר ממה שאתם חושבים?

גם אתם מתלוננים ש"אי אפשר כמעט להשתפר בשחייה" וש"שחייה זה ספורט טכני מדי"? ובכן, תלונות לא יעזרו לכם. המאמן תום מרמרלי מסביר מדוע חשוב שתשתפרו בשחייה שלכם לקראת תחרות איש ברזל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הרוב המוחלט של המתאמנים לקראת תחרויות חצי ואיש הברזל, מאמינים שרמת השחייה שלהם הכי פחות חשובה מבין השלושה, גם כאשר הם מכוונים לתוצאה טובה. זה כמובן בדרך כלל גם מתבטא בכך שלא משקיעים זמן במקום שיכול לקדם את השחייה שלהם הכי הרבה, הטכניקה. במקרה הטוב יתאמן הספורטאי שלוש פעמים בשבוע כ-3 ק"מ קילומטרים לאימון ויחזור וישכנע את עצמו שזה מספיק, כי הרי "אי אפשר כמעט להשתפר בשחייה" ו-"שחייה זה ספורט טכני מדי" וכי "אני לא אוהב לשחות". כל הציטוטים האלה מבטאים תחושות אמיתיות של ספורטאי ברזל רבים, כאשר החיזוק המרכזי לביטויים הללו הוא הטיעון הראשון שהשחייה "הכי פחות חשובה" מבין הענפים.

"שחייה זה ספורט טכני מדי" | צילום: באדיבות טריהארד

עוד כתבות איש ברזל
"כך השגתי את הסלוט לאליפות העולם באיש ברזל"
"כך הפכתי לאיש ברזל טבעוני"
תכנית אימון לקראת איש ברזל

נכון, מבחינת זמן תחרות נטו, שלב השחייה הוא השלב הקצר בתחרות שאורך לרוב בין שעה לשעה וחצי שהם כ-10% מכלל זמן התחרות, לעומת הרכיבה שהיא החלק הארי עם קצת יותר מ-50% והריצה עוד 30-40% מזמן התחרות הכולל. אז המחשבה הראשונה היא שאם השחייה היא רק 10% מסך התחרות, אפשר להרוויח שם הכי פחות זמן מאימון ולכן זה לא יעיל מבחינת תכנון זמן. אני טוען שבמיוחד עבור הספורטאים השואפים לתוצאה ובאים להתחרות באיש הברזל ולא להשתתף, השחייה היא המקום הראשון שצריך וכדאי להשתפר בו ואף עשוי לשפר את תוצאת התחרות הרבה יותר מאשר הזמן נטו שנחסך משחייה טובה יותר.

הנה 3 סיבות מדוע חשוב לשפר את השחייה באיש ברזל:

1. כאשר מתחרה באיש ברזל שוחה טוב יותר, הוא קודם כל יוצא רענן יותר מהמים להמשך התחרות וכתוצאה מכך הרכיבה וגם הריצה שלו ייראו טוב יותר. לשחות טוב יותר זה לא רק לשחות חזק יותר, אלא לנווט טוב יותר ובכך לשחות מרחק קצר יותר, לדעת לשחות קרוב מאוד לשחיינים אחרים (דרפטינג) ולמעשה להיעזר בשובל שלהם שעשוי לחסוך עד כ-10% מהאנרגיה ובכך לשחות מהר יותר בפחות אנרגיה.

2. שחיין טוב יותר ייצא עם ספורטאים טובים יותר מהמים ובכך ישפר את הסיכויים שלו לרכוב טוב יותר ובפחות אנרגיה. נכון, אסור לעשות דרפטינג בתחרות איש ברזל, אבל גם כאשר רוכבים 10 מטרים מאחורי רוכב אחר מקבלים אפקט דרפטינג וחוסכים 5-10% מההספק וכאשר המהירות גבוהה זה עשוי להיות אף יותר מזה. כאשר הסביבה שלך חזקה יותר אתה נשאר בפוקוס ליותר זמן והסיכויים שלך לרכוב יותר קרוב לתכנית שלך עולים. בנוסף, כאשר מבצעים עקיפה מותר להיכנס לסביבת הרוכב שלפניכם לכ-15 שניות עד שמסיימים את העקיפה, בשלב הזה הדרפטינג משמעותי יותר ואם תרכבו בסביבה של רוכבים חזקים יותר יתרחשו כל הזמן עקיפות הדדיות שיאפשרו חסכון משמעותי באנרגיה. רוכב טוב ששוחה גרוע ירכב משמעותית פחות טוב מאשר רוכב טוב ששוחה טוב.

3. מבחינה מנטלית כאשר הספורטאי נמצא בקדמת התחרות, המוטיבציה גבוהה יותר מאשר אם הוא נמצא באחורי התחרות. כאשר רוכב נמצא רוב הזמן במצב של עקיפה מאחר והוא שוחה גרוע, המוטיבציה שלו נמוכה יותר מאשר רוכב שנמצא בקדמת התחרות עם רוכבים טובים כמוהו שמדרבנים אותו לרכוב חזק יותר. אני מאמין שכאשר אתה ראשון (או פשוט מקדימה) יש לך רק מה להפסיד והפחד מההפסד הוא מוטיבציה גדולה יותר מאשר הרצון לנצח או לשפר מיקום.

הפחד מההפסד הוא מוטיבציה גדולה יותר | צילום: באדיבות טריהארד

שיפור של דקה בשחייה באיש הברזל תתבטא בשיפור התוצאה הכללית של לפחות דקה נוספת שתבוא מהסיבות שמניתי קודם. המקום הנכון להשקיע בשחייה הוא כמובן בראש ובראשונה בטכניקה. רוב הספורטאים ששוחים אפילו שלוש פעמים בשבוע משקיעים במקרה הטוב 2 דקות מהאימון בשיפור הטכניקה. כדי לשפר את הטכניקה, צריך קודם כל לדעת מה אתה עושה לא טוב, אחר כך איך לתקן אותו, ואחר כך לתרגל עשרות אלפי פעמים כדי להטמיע את השינוי הטכני. זה אבסורד לטעמי שרבים משקיעים 99% מזמן השחייה שלהם על שיפור הכושר, כאשר מהר מאוד הם כבר לא רואים התקדמות.






אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג