השחיינית מיסי פרנקלין עם הפנים לקריירה מקצוענית

מיסי פרנקלין נפרדה מהמכללות באליפות לנשים שהסתיימה אמש. המשימה המקצוענית היא אולימפיאדת ריו 2016
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מיסי פרנקלין
מיסי פרנקלין

בשנת 2011, סיפרנו לכם על עלייתה של הנערה-שחיינית מליסה (מיסי) פרנקלין מקולוראדו שזכתה אז, בגיל 16, בחמש מדליות באליפות העולם בשנחאי. סיפרנו לכם כאן לראשונה על החלטתה לוותר על פרסי עתק כספיים בהם זכתה, של עשרות אלפי דולרים במשחי גביע העולם, במטרה לשמר את זכאותה להשתתף בליגת המכללות ה"חובבנית". ספורטאים שמתפרנסים מספורט אינם מורשים להתחרות בליגת המכללות, ופרנקלין, אז רק בת 16, העדיפה לוותר על הכסף. בגיל 17 היא כבר הפכה לנערת הזהב באולימפיאדת לונדון 2012 עם ארבע מדליות מוזהבות ואחת מערד, ובאליפות העולם בברצלונה 2013, היא כבר הגדילה את הקציר ל-6 מדליות זהב.

מיסי פרנקלין

תאבק על הזכות לייצג את ארה"ב ועל התואר העולמי. מיסי פרנקלין (ליחצו להגדלה) | צילום: Madchester

למרות ההישגים, שהבטיחו בצדם תמורה כספית-מסחרית אדירה של מיליוני דולרים, התמידה פרנקלין בהחלטתה לוותר על סכומים שיכלו כבר אז להבטיח את עתידה, והתחילה בסתיו 2013 ללמוד במכללת קליפורניה ברקלי ולהתאמן תחת מאמנת קבוצת הנשים של האוניברסיטה, טרי מקיבר.

עוד כתבות בנושא
לכל הטורים של חגי אשלגי
ממתי האמריקאים סולדים מדולרים?
שובו של הקאמבק: מייקל פלפס חוזר. שוב

קיץ 2014 היה בינוני יחסית לסולם ההישגים העילאי של פרנקלין, והיו כבר אז מי שהעריכו שאיבדה את יכולתה לשחזר את רמת השחייה שהיתה לה, ולזכות שוב בחוזי פרסום, חסות ופרסים של מיליוני דולרים.

אתמול (שבת) נפרדה פרנקלין מליגת המכללות ומאוניברסיטת ברקלי ועברה למקצוענות מלאה. היעדים הקרובים – אליפות העולם בקיץ ברוסיה ובשנה הבאה אולימפיאדת ריו. היעד הרחוק יומרני בעליל, להפוך לשחיינית המעוטרת ביותר בכל הזמנים.

בהחלטה להיפרד בסטייל מהמכללות ולהתחיל את הקריירה המקצוענית ברגל ימין, ניפקה פרנקלין בשבוע האחרון תחרות מופלאה באליפות המכללות לנשים שהתקיימה בבריכה של 25 יארד בצפון קרוליינה.

זה הקציר האחרון של פרנקלין במכללות:
200 יארד מעורב אישי – זהב (34 מאיות שנייה מהשיא האמריקאי)
200 יארד חופשי – זהב (עם שיא אמריקאי אדיר של 1:39.1 דקה – הורדה של 1.21 שניות מהשיא הקודם)
200 יארד גב – זהב (מרחק 7 מאיות שנייה מהשיא האמריקאי)
4 כפול 50 יארד חופשי – זהב
4 כפול 100 יארד מעורב – ארד
4 כפול 200 יארד חופשי – זהב
4 כפול 100 יארד חופשי – כסף

בהתחשב בעובדה שפרנקלין ידועה כמי שמתאימה יותר לבריכות ארוכות (קטעי הצלילה התת-מימיים טובים אצלה פחות מאלו של יריבותיה, והחשיבות של קטעים אלו גדולה יותר בבריכות קצרות), היא בהחלט נראית מוכנה לפתיחת הקריירה המקצוענית שלה. מסקרן במיוחד יהיה הקרב במשחה ל-200 מ' חופשי בקיץ הקרוב, כאשר שלוש אמריקאיות מעולות ייאבקו על הזכות לייצג את ארה"ב ועל התואר העולמי (מיסי פרנקלין, קייטי לדקי ואליסון שמיט).


מוצלחת במיוחד היתה גם אליפות המכללות הראשונה של סימון מנואל ששוחה עבור סטנפורד. מנואל, ספרינטרית שחורת העור, שברה את השיא האמריקאי ב-100 יארד חופשי, והתקרבה מאד לשיא האמריקאי ב-50 יארד חופשי. גם היא עשויה למצוא עצמה בקרב צמוד על הבכורה האמריקאית בקיץ הקרוב, מול התיכוניסטית אבי ווייצל. כך או כך, לשתיהן לא יהיה קל מול העוצמה האוסטרלית וההולנדית במשחי הספרינט בחתירה.


 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג