גי'רו ד'איטליה שלב 14: צעד אחורה שניים קדימה – קונטדור חוגג במוצאי שבת

אחרי התרסקות נוספת ואובדן החולצה הוורודה בסוף שלב 13, אלברטו קונטדור הגיע לנג"ש שלב 14, עם פטיש!
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אלברטו קונטדור

שלב 13 ביום שישי בג'ירו היה שטוח ומהיר. בדיעבד, למרות הגשם ששטף את הרוכבים, היה זה השלב השני הכי מהיר בהיסטוריה הארוכה של הג'ירו. סצ'ה מודולו מקבוצת למפרה-מרידה השיג ניצחון שלב שלישי לאוסף הנהדר של קבוצתו בג'ירו 2015.

יוטיוב | סיכום שלב 14

אבל כמו שקורה לא פעם בג'ירו השנה, הגורל התערב בנקודה הגרועה ביותר. 3.3 ק"מ לסיום התרסקות בדבוקה הפילה את אלברטו קונטדור ואת ריצ'י פורט, בעוד שפאביו ארו רכב נקי עד הסיום, כשההתרסקות מאחוריו.

קונטדור התעשת במהירות, קיבל האופניים ממטאו טוסאטו, ורדף עד לקו הסיום. טוסאטו המנוסה, בן 41, חיכה לבדוק מה מצבו של מוביל הקבוצה שלו, מיד נתן לקונטדור את האופניים שלו עצמו, ודחף אותו קדימה. בגלל שההתרסקות התרחשה לפני קו ה-3 ק"מ לסיום (מחוץ לאזור ה"נייטרלי") הזמן האבוד נחשב. קונטדור איבד 36 שניות על פאביו ארו, וגם את החולצה הוורודה. הוא ירד למקום השני בפיגור של 19 שניות אחרי ארו, שחגג את היותו הרוכב הראשון מסרדיניה שלובש את חולצת המוביל הוורודה בג'ירו.

ריצ'י פורט מקבוצת סקיי שנתקע באותה התרסקות, איבד יותר מ-2 דקות לארו (ודקה וחצי על קונטדור שנפל בדיוק באותה התרסקות), והמשיך להתדרדר מטה למקום ה-17 בדירוג. בסיום השלב התבהרה תמונת התפקידים שלוהקה לשלב נגד השעון (נג"ש) של שבת – מהארוכים בשלבי הנג"ש בגרנד טורים בעשרות השנים האחרונות: לפני האחרון יזנק קונטדור; פאביו ארו יזנק אחריו – אחרון ובחולצה הוורודה.

שלב הנג"ש של שבת, לאורך 59.2 ק"מ, התנהל, כמו כל הימים האחרונים, בגשם בלתי פוסק ובכבישים רטובים. ואסיל קיריינקה המכבש הבלורוסי מקבוצת סקיי, זינק אחרי 94 רוכבים וטחן את הדוושות עד לקו כדי לסיים בזמן של 1:17:52 שעה. הזמן של קיריינקה החזיק מעמד עד הסוף, והבלורוסי ניצח בשלב.

בקרבות בין המדורגים, יצא ריצ'י פורט ראשון לדרך. מהר מאד התברר שהנג"ש לא יציל את תקוות הג'ירו המתכלות והולכות של האוסטרלי-טסמני של קבוצת סקיי. פורט סיים 4:20 דקות אחרי חברו לקבוצה, ונותר במקום ה-17 בדירוג.

ריגוברטו אוראן מקבוצת אטיקס-קוויק סטפ התחיל לאט יחסית, אבל הלך והגביר לקראת הסיום, בזמן שיורגן ואן דן-ברוק מלוטו-סודאל נתן הופעה מצוינת ולא אופיינית עבורו בנג"ש, וסיים שביעי כללי בשלב.

מיד כשהמזניק גמר לספור לאחור עם האצבעות להוציא את קונטדור לדרך, התברר שהפיסטולרו הגיע לעבוד. שלב הדיבורים על הפציעה, שינוי התנוחה על אופני הנג"ש, והראיונות בסגנון ה"נקווה לטוב", הסתיים. הספרדי התפוצץ על המסלול ובכל נקודת מדידה התקדם במעלה הדירוג. מאחוריו, לפאביו ארו לא היה סיכוי. קונטדור הגדיל את יתרונו על ארו בעשרות שניות בכל נקודת מדידה. הוא עקף את הרוכב שזינק לפניו (מיקל לנדה) והמשיך להלום בפדלים וביריביו עד המטר האחרון.

ג'ירו ד'איטליה

מובילי הטבלה. סיכום כל השלבים עד כה

יום אחד בלבד השאיל קונטדור לארו את החולצה הוורודה (וגם זה, רק בגלל התרסקות). למחרת, בשבת, הוא כבר חטף אותה חזרה. קונטדור סיים שלישי בשלב, רק 14 שניות אחרי המנצח. ארו סיים 2:47 דקות אחריו. החולצה הוורודה חזרה לכתפיו של הספרדי שיושב עכשיו בראש הדירוג עם פער של 2:28 דקות מפאביו ארו שבמקום השני. לתוצאה טובה יותר, קבוצת טינקוף-סקסו לא יכלה לייחל. החגיגות במחנה הצהוב ודאי נפתחו עם אחד משירי ליל השבת המפורסמים שיצאו מאיטליה:

אבל החגיגות לא יכולות להימשך זמן רב מדי. שלב 15 מסמן את תחילת הדולומיטים והאלפים. מסלול 165 הקילומטרים, שעובר דרך טרנטו ומסתיים באתר הסקי המפורסם של מדונה די קמפיליו, כולל שתי עליות מדורגות בקטגוריה 1 בתוך 40 הק"מ האחרונים, כולל סיום בראש ההר במדונה די קמפיליו. שלב 15 הוא האחרון לפני יום המנוחה השני. לכל מי שחולם להתחרות באלברטו קונטדור, או אפילו להתקדם בדירוג, יש רק טקטיקה אחת אפשרית – התקפה! מניסיון אפשר לנחש, שכשהספרדי רוצה להימנע מהתגוננות בפני מפני התקפות בעלייה, הוא תוקף ראשון. זיקוקים ותהילה הם הפרס בסוף שלב 15.

גרף גבהים

מפת שלב 15, למדונה די קמפיליו. מטפסים לדולומיטים


 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג