שלום אורח התחבר

שיחזור סיסמה

חזרה

הרשם

אלעד בנימין בקרוב אגיע רחוק

בקרוב אגיע רחוק | טור אישי והרפתקני של האולטרה מרתוניסט אלעד בנימין

הפעם משתף אותנו אלעד בנימין בתזונה בה בחר וכיצד השינוי התזונתי הביא עימו שיפור ניכר בתוצאות המרוצים שלו ובהרגשה הכללית

מאת:אלעד בנימין


אני עוסק בספורט הרבה שנים, ומקפיד לקרוא ולהתעדכן על נושאי תזונה – גם מתוך עניין כללי וגם על מנת ללמוד איך תזונה יכולה להשפיע לטובה או לרעה על ביצועיי כספורטאי סבולת. למרות חשיבות הנושא, נמנעתי עד היום מלכתוב עליו. אנשים נורמטיבים ורגועים ביום יום מתבצרים פתאום בעמדות אידיאולוגיות קיצוניות לנוכח הרגלי אכילה שונים משל עצמם. פליאו, צמחונות, טבעונות ודיאטות ללא גלוטן הן רק חלק קטן ממשטרי האכילה הפופולרים בשני העשורים האחרונים. מאחורי כל שיטה עומדים תומכים נלהבים שנשבעים ביתרונות ובתוצאות שהיא משיגה, ומציגים אנשים שאוכלים אחרת בתור חסרי אחריות, או סתם לא מבינים.


עד לפני שנתיים אכלתי הכל. הקפדתי על
כמויות צנועות יחסית, חלוקה מאוזנת בין אבות המזון ומעט מאוד מתוקים – אבל
חוץ מזה כל דבר היה מבורך. לפני שנתיים, עקב קריאה של מספר ספרים בנושא,
השתכנעתי ביתרונות הבריאותיים ארוכי הטווח של דיאטה טבעונית והחלטתי לנסות.
הגוף שלי ראה כי טוב, וכך נשארתי.
בבת אחת נודיתי ע"י חבריי אל מחנה "האנשים ההזויים האלה" שאוכלים את האוכל
של האוכל שלהם. מנגד, אני מידי פעם אוכל איזו גלידה טעימה או פיצה, וכשאף
אחד לא רואה יוצא לי גם לבלוס איזה סושי או שניים.
כך שהטבעונים הרציניים
מסתכלים עלי במבט מזלזל שאומר "בוגד!".

אבל רוב הזמן בשנתיים האחרונות אני טבעוני.
אז איך זה מרגיש? למזלי (או לא – תלוי מי שואלים), אני אוכל בשביל לחיות,
ולא חי בשביל לאכול. אני לא מזיל ריר או מאבד שליטה לנוכח קינוח מדהים,
סטייק סינטה עסיסי, צלחת פירות ים טרייה או כל מאכל אחר. לפני המעבר קראתי
הרבה חומר על ספורטאי עילית שעברו לטבעונות, ומסתבר שיש לא מעט.
 

"עד לפני שנתיים אכלתי הכל" צילום: עופרי מילר

סקוט ג'ורק, אחד מרצי האולטרה הטובים בעולם, קארל לואיס האצן האגדי, דייב סקוט, אחד מאלופי האיירונמן הגדולים בכל הזמנים ומרטינה נברטילובה הטניסאית הם רק מדגם קטנטן.

לטורים נוספים של אלעד בנימין:
> בקרוב אגיע רחוק

הייתי צריך לשנות את סל הצריכה בסופר, להכניס הביתה מאכלים חדשים, ובהתחלה לוודא כל יום שאני אכן אוכל מספיק מגוון ומכניס את מה שהגוף צריך. היום, אחרי שנתיים, זה לא דורש ממני תשומת לב מיוחדת. נסיעות עבודה הן עדיין בעייתיות ובחו"ל לפעמים אני לא מתעקש. אני אוכל המון ירקות, פירות, אגוזים ושקדים, דגנים מלאים, קטניות, טופו וסייטן. באימונים ארוכים אני עדיין משתמש בג'לים, איזוטוני וכו', אבל פחות מבעבר. הארוחות עצמן הן יותר קטנות, ולכן אני אוכל די הרבה בין ארוחות – בניגוד גמור למה שעשיתי קודם.

האם אני מרגיש שינוי משמעותי?
בהתנהלות השוטפת אני לא מרגיש שינוי גדול. אבל במישור הספורטבי, השנתיים האחרונות היו מוצלחות מאוד. שיפרתי שיאים אישיים ב-10 ק"מ, חצי מרתון ומרתון, ולקראת התחרות הקרובה בספטמבר העליתי נפח אימונים בצורה משמעותית. הגוף שלי מחזיק – בריא, ללא פציעות, מחלות או כאבים. זמן ההתאוששות שלי מאימונים קשים הוא מהיר יחסית ואין לי בעיות של אנרגיה או חוסר מרץ. אני לא מייחס את הכל לאוכל כמובן. אני מתאמן בצורה מסודרת יותר מבעבר ועם השנים הגוף בנה בסיס חזק. עם זאת, ללא תזונה נכונה, בוודאי לא הייתי מצליח להתקדם. אינני יכול להכריז בביטחון מלא שהטבעונות שיפרה, אבל היא בוודאי לא הזיקה.

אז מה הלאה?
אני ממשיך במתכון האישי שלי לטבעונות, שחוטא לכל ההגדרות הרשמיות, כי ככה טוב לי. אני לא מטיף לאחרים איך לאכול, ומשתדל לא להיכנס לשיחות בהן מטיפים לי. למי שמעוניין, אני שמח להסביר את הרקע המדעי שהוביל אותי להחלטות שקיבלתי. למי ששואל, אני ממליץ לנסות.

עוד 4 שבועות בדיוק אני עולה על מטוס לאנגליה להתחיל את ההרפתקה.

 


6.8.2014


    אלעד בנימין
  רודף הרפתקאות סדרתי

 


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: info@shvoong.co.il

2020 © ריצה, אופניים, טריאתלון, שחייה | שוונג  כל הזכויות שמורות