שלום אורח התחבר

שיחזור סיסמה

חזרה

הרשם

ג'ני קפלן אני ג'ני מהבלוג

אימוני כושר וגמישות בתקופת ההיריון

גם בזמן ההיריון חשוב לשלב אימונים עדינים, על מנת לשמור ולשפר את גמישות הגוף, השרירים, המפרקים וכל רצועות החיבור בהכנת הגוף לקראת הלידה

לכל הטורים של ג'ני קפלן – היכנסו לכאן

בעייני כושר זה לא סגנון חיים – זה החיים עצמם. חיים מלאי תנועה, בריאות, אנרגיה, חיוניות מתפרצת ואהבה עצמית.
אימון קצר ביום באופן קבוע מחולל בקרב מתאמנים שיפור עצום. התנועה והתזונה שמכבדת את הגוף, עוזרים לגלות עד כמה הגוף שלנו הוא מכונה נפלאה. אבל גם לי, כמאמנת כושר ותזונה ואלופת ישראל 4 פעמים ברצף בהנפת קטלבל, הרבה פעמים אין כוח להתחיל את האימון, במיוחד בחודש התשיעי להריון שלי.

יש למצוא תרגילים המתאימים לרמת הכושר במהלך ההיריון | צילום: אסף קפלן

בהסמכה האחרונה שעשיתי כמאמנת בשיטת – NLP-Neurological Linguistic Programming, השיטה להכרת השפה הסודית של המוח, המאפשרת לחדד ולהשיג מטרות ביעילות, למדתי שרק לרצות להצליח לפעמים זה לא מספיק. השאלה היא עד כמה אנחנו צריכים וחייבים את התוצאה ואת ההצלחה. אחד העקרונות הבסיס בשיטה הוא שאנרגיה זורמת תמיד למקום שבו מפנים את תשומת הלב. אני בוחרת ליצור מקום בלב של חוסן פיזי נפשי ומנטלי של זרימה ויצירה. מה שמנחה אותי באופן אישי הוא לבחור להתאמן ולזוז – זו הרגשה נפלאה ואנרגטית שצפויה להציף אותי אחר כך לאחר האימון. בנוסף, ההצלחות ותגובות המתאמנים שלי, הם מנוע עצום עבורי להמשיך לעשות את מה שאני עושה ומאמינה בו.

אז הנה 5 תרגילים חשובים שאני עושה באימון הכוח השבועי שלי המתאימים לרמת הכושר שלי, הקושי, והאנרגיה שיש לי במהלך ההיריון. כל מה שמשפיע על העצימות ובחירת התרגילים בתקופת החיים המרגשת הזו.

באימון יש 5 תרגילים:
1. סקווט עם קלאבל או קטלבל
2. סקווט עם הטחת כדור ברצפה והנפת מרפקים מאחורי הראש
3. חתירה כפולה עם רצועות
4. סיבובי כתפיים עם קלאבל או קטלבל
5. פלאנק בהליכה מצד לצד עם נגיעה קדמית

כמות חזרות: 10-15 חזרות לכל תרגיל
כמות סבבים: בין 2-3 תלוי ברמת האנרגיה באותו יום
אני ממליצה לבצע אימון כוח פעם עד 3 פעמים בשבוע

אימון מוביליטי שבועי: אני מקפידה בזמן ההיריון גם על אימוני מוביליטי שעוזרים לשמור ולשפר את גמישות הגוף, שרירים, מפרקים, גידים וכל רצועות החיבור. מאוד חשוב לשלב אימון כזה במיוחד בתקופת הריון כשרצועות ומפרקים הופכים ליותר אלסטיים בעקבות הפרשת הורמונים בהכנת הגוף לקראת הלידה. אני ממליצה* לבצע אימון מוביליטי לפחות פעם עד 3 פעמים בשבוע.

* הערה חשובה: כל הכתוב כאן הוא בגדר המלצה אישית וכל מתאמנת בהיריון צריכה להיבדק ולוודא שהיא אכן מותר לה לעשות אימונים אלו. לנשים בהיריון חשוב להתייעץ עם הרופא המלווה שלהן על תחילה או המשך הפעילות הגופנית. תמיד טוב לקבל בנוסף הדרכה מקצועית להתאמה אישית של תכנית האימונים לתקופת הריון.


ג'ני קפלן | מאמנת כושר בשיטת טקפיט ואלופת ישראל בקטלבלס

לערוץ הכושר של ג'ני ביוטיוב

 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: info@shvoong.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


2020 © ריצה, אופניים, טריאתלון, שחייה | שוונג  כל הזכויות שמורות