ALS – מרוץ לחיים

מחר, יום חמישי 21 בחודש יוני 2012, יתקיים ברמת השרון מרוץ מיוחד למען חולי ה- ALS בישראל. לקראת האירוע ועל המחלה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מחר, יום חמישי 21 בחודש יוני 2012, יתקיים ברמת השרון מרוץ מיוחד למען חולי ה- ALS בישראל. לקראת האירוע ועל המחלה

מאת:מערכת שוונג


ALS – מחלה ניוונית חשוכת מרפא שפוגעת במערכת העצבים. ידועה גם בכינוי "מחלת לו גריג", על שם שחקן הבייסבול שלקה בה בשנות ה-30 של המאה ה-20 וגם בשם "מחלת העצבים המוטוריים". עד היום, למרות כל פריצות הדרך המדעיות, מקורה אינו ידוע ורוב הלוקים בה נפטרים לבסוף מסיבוכים של כשל ריאתי ודלקת ריאות. זו אותה מחלה שיש לפיזיקאי המפורסם סטיבן הוקינג.

במדינת ישראל ישנם כיום כ-700 חולי ALS. מספרם נשאר יציב  מאחר ומדי שנה נפטרים כ- 120 מהם ומתווספים כ- 120 חולים חדשים. כבכל שנה, יום המודעות העולמי למחלת ה-ALS מצוין בארץ בדרך שונה, על מנת להעלות ולו ליום אחד לסדר היום הציבורי את נושא המחלה השכיחה והקשה הזו. השנה הוחלט לערוך לראשונה את  מרוץ החברים הראשון למען חולי ה-  ALSבישראל שיתקיים ביום חמישי, 21.6.2012, בשעה 19:00 ברמת השרון.

בתמונה בצד שמאל: בייבי רות (מימין) מחבק את לו גריג לאחר נאום אותו נשא גריג בטקס הפרידה באצטדיון היאנקי ב- 4 ביולי 1939. גריג היה הראשון בהיסטוריה שחשף את המחלה לציבור כה גדול ובזכות זה כינוי המחלה על שמו. (צילום מתוך אתר אוניברסיטת קולומביה)

אפשר בקלות להגיד שמרוץ זה הוא למעשה מרוץ לחיים. הוא מתרחש בפעם הראשונה בארץ וממנו תצא הקריאה  לציבור הישראלי לקחת חלק במאבק ולתת יד לתמיכה בקהילת החולים ומשפחותיהם.

"שני מסרים מרכזיים באירוע זה: עשייה וביחד. המרוץ הינו עממי ומרחקי המקצים קצרים, על מנת לאפשר למגוון רחב ככל האפשר של משתתפים ליטול חלק, גם חסרי רקע ספורטיבי. כולם יחד, משפחות, חברים ותומכים. המרוץ הינו הפנינג של חברים שעושים משהו יחד ולמען משהו אחד.

גיוס המשתתפים מטרתו תקווה לתרופה. בידינו העשייה להביא למציאתה. אנחנו בלתי מנוצחים."

כל ההכנסות מהמרוץ הינן קודש לקידום חקר ה-ALS ותמיכה בחולים.

הפיזיקאי המפורסם סטיבן הוקינג
(צילום: 20100 )


לו"ז:

התכנסות וחלוקת שקיות משתתף: החל בשעה 18:00

זינוקים למקצים העממיים: 19:00

סיום ריצה צפוי: 20:00

זינוק וסיום – מערב רמת השרון , פינת רחוב השרף והיציאה לשביל האופניים ההיקפי ממערב לעיר.

המסלול:

המסלול מישורי, זינוק וסיום באותה הנקודה. למשתתפים תינתן אפשרות לבחור בין מסלול של 3 ק”מ בהליכה או ריצה ומסלול של 5 ק”מ בריצה. מפת המסלול

תוואי המסלול:

מסלול 3 ק”מ: יציאה מהגינה שבפינת השרף ושניר מערבה על שביל האופניים. המשך על שביל האופניים צפונה עד לנקודת סיבוב לאחר 1.5 ק”מ וחזרה באותה הדרך.

מסלול 5 ק”מ: יציאה על דרך העפר שליד הגינה לכוון מערב, עד לצומת דרכי העפר לכוון המחנות, חזרה, פניה צפונה, שמאלה לשביל האופניים עד לנקודת הסיבוב וחזרה על שביל האופניים.

המסלול מישורי, זינוק וסיום באותה הנקודה. למשתתפים תינתן אפשרות לבחור בין מסלול של 3 ק”מ בהליכה או ריצה ומסלול של 5 ק”מ בריצה.

במקום יש חניה לקהל, מדשאות, רחבה ומיקום לדוכנים. במקום יופעל הפנינג עם הפעלות לילדים וכיבוד.

כל הפרטים על האירוע כאן

20.6.2012




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג