ריצה בירושלים: עלייה ונוף בה

היא לא קלה, אבל בהחלט מתגמלת - עם נופים מרהיבים, הרבה היסטוריה על הדרך וגם תכניס אתכם לכושר שאין להשיג במישורים של תל אביב. הנה מספר אופציות למסלולי ריצה בירושלים, כהכנה למקצים השונים של מרתון ירושלים או סתם לאלו מכם שרוצים ליהנות ולהכיר את העיר דרך הרגליים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


היא לא קלה, אבל בהחלט מתגמלת – עם נופים מרהיבים, הרבה היסטוריה על הדרך וגם תכניס אתכם לכושר שאין להשיג במישורים של תל אביב. הנה מספר אופציות למסלולי ריצה בירושלים, כהכנה למקצים השונים של מרתון ירושלים או סתם לאלו מכם שרוצים ליהנות ולהכיר את העיר דרך הרגליים

מאת:סיון ויינרייך


ריצה בירושלים היא חוויה מדהימה במהלכה תחלפו על פני נופים מרהיבים ומבנים מפורסמים והיסטוריים. עם זאת, קל זה לא יהיה. רובכם ודאי מודעים לעובדה שירושלים הררית וסביר להניח שלא תוכלו להימנע מריצה ברחובות תלולים. כמו כן, הריצה ברחובות העיר אינה נוחה במיוחד עקב חציית הכבישים, המדרכות הצרות והולכי הרגל.

משום כך, כדאי לדעת על האופציות המוצלחות והמומלצות יותר למסלולי ריצה בעיר. עבור אלו שישתתפו באחד המקצים במרתון ירושלים, ציינתי בכל מסלול אילו מן המקצים עוברים דרכו:

גן סאקר: פראייר מי שלא בא
גן סאקר אינו גדול במיוחד, אך נוח למי שמחפש מסלול לאימון מהירות. בפארק הקפה של 1 ק"מ והקפה גדולה של 1.5 ק"מ. בנוסף, הפארק ממוקם בנקודה מרכזית בעיר וקל להגיע אליו. בפארק ברזיות שתייה ושירותים. קו הסיום של מרתון ירושלים ממוקם בחלקו הצפוני של הפארק.
מי שמעוניין להאריך את הריצה שלו, יוכל להמשיך בשביל המוביל לעמק המצלבה אשר חולף על פני מנזר המצלבה וממשיך לעמק הצבאים. כדאי לזכור שהשביל משופע, כך שמה שיורדים צריך לעלות בחזרה. אפשרות נוספת היא לרוץ באחד השבילים העולים מגן סאקר ומובילים למוזיאון ישראל, נקודת הזינוק של מרתון ירושלים. ברחובות הסמוכים תחלפו ליד דרך מוזיאון ישראל, קמפוס גבעת רם, משרדי הממשלה, הכנסת ובית המשפט העליון. הריצה ברובה לאורך הכביש אך המדרכה רחבה ונוחה מאוד לריצה, כמעט ללא הולכי רגל והרחובות יחסית מישוריים.


צילום: אמיר הוכמן ויוני איון


פארק המסילה: לרוץ לבית הקפה
שביל ריצה ואופניים חדש יחסית בירושלים. השביל נסלל לאורך מסילת הרכבת שנסעה מת"א לירושלים. השביל, הרצוף ברובו, מתחיל בתחנת הרכבת הישנה בשכונת בקעה, עובר במושבה הגרמנית וממשיך עד שכונת בית צפאפא. לאורך השביל ברזיות שתייה רבות ומתקני כושר. גם שביל זה משופע כך שירידה בהלוך תהיה עליה בדרך חזור. אם סוטים מהשביל לשכונת המושבה הגרמנית ולרחוב עמק רפאים המקביל, אפשר לסיים את ריצת הבוקר בארוחת בוקר באחד מבתי הקפה הרבים ברחוב. בשכונת בקעה בתים עתיקים יפים ורחובות קטנים וסודיים שתוכלו לראות אם תפנו לאחד הרחובות הקטנים היוצאים מהפארק. מסלול חצי המרתון ומסלול המרתון המלא עוברים דרך הפארק.


צילום: עודד נתן ורונן כרם


טיילת ארמון הנציב: בהתחלה בשביל הנוף, בשביל האימון בסוף
טיילת זו אמנם קצת רחוקה ממרכז העיר, אך מומלץ מאוד להגיע לשם בריצה כי נוף העיר העתיקה והר הזיתים הנשקף לאורכה מרהיב ביופיו. הטיילת אשר ממוקמת בין שכונת תלפיות ואבו טור, בעצם מורכבת משלוש טיילות נפרדות. בקצה המזרחי של הטיילת מבנה אשר שימש את הנציב הבריטי בזמן שלטון המנדט הבריטי וכיום משמש כמטה האו"ם. בכניסה לטיילת ברזיית שתייה ושירותים. מקצי המרתון וחצי המרתון עוברים דרכה.

מי שירוץ לטיילת בריצה מאזור המלונות במרכז העיר וברחוב המלך דוד, יעבור בדרכו את שכונת משכנות שאננים. זוהי השכונה היהודית הראשונה אשר נבנתה מחוץ לחומות העיר העתיקה. מומלץ להיכנס לסיבוב בשכונה שכיום מאוכלסת באמנים. בשכונה בולט מבנה טחנת הקמח. הטחנה הוקמה לאחר אכלוס השכונה במטרה לשמש מקור פרנסה לתושביה. עוד בדרך לטיילת תחלפו על פני תיאטרון החאן, מקום נחמד לבירה ולמוזיקה חיה (כשאתם לא מיוזעים בבגדי ספורט).

בדרך חזרה מהטיילת, לאלו מכם שמתאמנים לקראת המרתון, אני ממליצה לרוץ את העלייה של רחוב ז'בוטינסקי. זו העלייה הידועה לשמצה, שכל מקצי מרתון ירושלים עוברים דרכה. כדי להגיע לעלייה יש לפנות שמאלה לאחר שתעברו את גן הפעמון. העלייה עוברת דרך שכונת טלביה היוקרתית ובקצה תגיעו לרחוב הנשיא שבהמשכו בית הנשיא.

11.2.2013






סיוון ויינרייך – סטודנטית ועורכת סיורי ריצה בירושלים
.
אם תרצו לשמוע ולראות עוד מירושלים תוך כדי סיור ריצה, או לשאול שאלות לגבי מסלולי הריצה בעיר, מוזמנים לפנות במייל: [email protected]




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג