"חשוב לנו כחברה להפחית את טביעת הרגל האקולוגית שלנו"

משפחת ברבאצה ייסדה את חברת המשקפיים רודי פרוג'קט באיטליה לפני למעלה מ-30 שנה, שהפכה מאז לשם דבר בקרב ספורטאים וספורטאיות. בשנים האחרונות מנסה החברה בהצלחה גם להנחיל ללקוחותיה את האהבה לטבע שהובילה אותה מתחילת דרכה, ולעודד את מושג הקיימות בכל תהליכי הייצור שלה ברחבי העולם וגם כאן בישראל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: יח"צ רודי פרוג'קט

המילה "קיימות" הפכה שגורה יותר ויותר בפיהם של חברות וארגוני ספורט וגם אוהדים לאורך השנים, בדגש על העשור האחרון. קבוצות מענפים שונים הבינו את הנזק האקולוגי שנגרם בשל האירועים ההמוניים שהן מקיימות, והחלו לפעול להפחתת טביעת הרגל האקולוגית שלהן בזכות ניצול מוצלח של אנרגיה, שימוש בתחבורה ציבורית ומיחזור.

אבל מושג הקיימות לא נשאר רק נחלתן של קבוצות הספורט מענפי הכדור דוגמת הכדורגל והכדורסל, והוא הגיע גם לחברות מסחריות גדולות מתחום ספורט הסיבולת היחידני. אלו החלו לפעול מתוך מחויבות עמוקה לשמירה על סביבה מאוזנת ובריאה ולצמצום ההשפעה הסביבתית הנוצרת במסגרת תהליכי הייצור.

"החיבור לקיימות הוא ערך שמוביל אותנו" | צילום: יח"צ רודי פרוג'קט

אחת מאותן חברות היא רודי פרוג'קט. מדובר בחברה שנוסדה באיטליה ב-1985 בידי רודי ברבאצה במטרה לייצר משקפיים איכותיים לספורטאים. מאז ועד היום רודי נחשבת לחברה מובילה בתחומה כתוצאה מהשקעה במחקר ובפיתוח, אימוץ טכנולוגיה חדשה, שימוש בחומרים ובשיטות ייצור מתקדמות ועוד. היבואנית והמשווקת את מוצרי רודי פרוג'קט בישראל היא פוראקטיב בע"מ.

אהבה לטבע

ברודי מספרים שהאהבה לטבע מקורה בטיולים שאליהם יצאה החברה המשפחתית שהתפתחה בצפון איטליה, ושם גם נזרע זרע האהבה וההערכה לסביבה. ואת האהבה הזו רוצים להעביר הלאה לכל אדם שיהפוך להיות חלק ממשפחת רודי פרוג'קט.

"אנחנו עוסקים בספורט, הרבה בתחום האאוטדור, לוקחים חלק באירועים כבר 30 שנה בכל מקום בארץ, ורואים בעיניים שלנו מה עובר על הסביבה", מסביר יקיר אלקלעי, מבעלי רודי פרוג'קט ישראל, "וזו גם הסיבה למה חשוב לנו מאוד ברמה הערכית שהיא תהיה נקייה ובריאה יותר. אין כאן עניין של גימיק, גם לא מצד רודי העולמית. החיבור לקיימות זה ערך שמוביל את החברה לאורך שנים בכל שלבי העבודה על המוצרים".

כחלק מחזון הקיימות ברודי החלו לבחון כל חלק בשרשרת הייצור החל מתהליכי העיצוב, דרך חומרי הגלם ועד לתהליכים אורגניים במטרה לנסות להפחית את טביעת הרגל האקולוגית של החברה. ברודי אף השיקו את הסיסמה RIDETOZERO שמטרתה להדגיש את האג'נדה הסביבתית דרך פיתוח מוצרים חדשניים בעלי ערך מוסף, שימוש בחומרים מתכלים וממוחזרים או אורגניים, מציאת פתרונות מיחזור, עיצוב על זמני ועוד.

"אנחנו משקיעים במחקר והוא זה שמביא לתוצאה הסופית המוצלחת" | צילום: יח"צ רודי פרוג'קט

כל המוצרים של רודי כוללים אריזות בנות קיימא חדשות שיוצרו מחומרים ממוחזרים/בשימוש חוזר על מנת למזער את ההשפעה הסביבתית של קופסאות, שקיות ומשקפיים. נרתיק המשקפיים החדש מיוצר מחומר בשימוש חוזר מפסולת ייצור המשקפיים.

"הדגם הנמכר ביותר שלנו, לדוגמה, הוא דגם הריידון מ-2002", מפרט יקיר, "העיצוב נותר אותו הדבר, אבל הדגם עבר כמה התאמות טכנולוגיות כדי שיהיה עדכני יותר. הגישה של המעצב ברודי היא לא לעצב דווקא לפי צו האופנה הקיים, אלא לפתח מוצרים ייחודיים שמתאימים לענפי הספורט הרלוונטיים ושיחזיקו שנים רבות. ברודי לא נשענים רק על אופנה קיימת, אלא מקפידים לשמור את הקו שלהם".

ומה מייחד את הקו הזה?
"לרוב רודי מייצרת דגמים לפי סוגי ספורט, כשהצורניות מגיעה מהפונקציונליות, כמו דגם שמותאם לריצה או לרכיבת אופניים. יש המון השקעה במחקר שמביאה לתוצאה הסופית המוצלחת. העיצוב יחסית מינימלי לעומת דגמי הספורט שלרוב מאוד מוחצנים ואנו מוצאים את נקודת האיזון בין משקפיים לשימוש יומיומי לבין משקפי הספורט".

מחויבות לשירות

יעילות, איכות ומקצועיות. אלה הם הערכים שמנחים את החברה בתהליכי העבודה שלה ואלה גם היעדים שהציבה לעצמה רודי לאורך השנים בתחומי הפיתוח, הביצוע והייצור והשנה גם בקיימות. המטרה היא לייצר את המשקפיים בסביבת עבודה בריאה באיטליה, לדייק אותם ולהציע ערך מוסף.

כך נוצרו מסגרות בשילוב חומר בשם Rilsan® Clear. מדובר בפולימר ממקור אורגני שהופך אותן לקלות, עמידות, חזקות וגמישות. מדובר בחומר גלם עמיד במיוחד החסין מפני פגעי מזג האוויר או חבלות, מה שהופך אותו אידיאלי לענפי הספורט השונים. שלושת הדגמים פורצי הדרך של החברה המשלבים את החומר המדובר הם: מגנוס, שכולל עיצוב אייקוני עם טכנולוגיות מתקדמות המתאים לכל סוגי הספורט, דלתאביט המציע סט עדשות ייחודי לרכיבת אופניים וסט ייחודי לריצה ואוברלפ עם עיצוב על זמני ומגוון פתרונות אופטיים.

כל המוצרים עומדים בתקנים המחמירים ביותר ועמידים במיוחד, מתוך כוונה להאריך את חייהם ולשרת את הלקוחות זמן רב. זו גם הסיבה, בין היתר, שמחלקת השירות של רודי בישראל מחזיקה כמויות של מלאי שלא תמצאו בחברה אחרת.

"ברודי ישראל אנו מחויבים לשירות", מדגיש יקיר, "כמויות חלקי החילוף שאנו מחזיקים מאפשרות ללקוח להישאר עם אותו זוג משקפיים למשך שנים, כשניתן להחליף את העדשות או חלקי הגומי במשקפיים ולחדשם. הלקוחות יודעים שתמיד יינתן להם מענה".

מלאי גדול של חלקי חילוף, ייצור מחומרים מתכלים וממוחזרים כמו שאריות של משקפיים או חלקים שהשתמשו בהם בעבר לצד עיצוב ברמה הגבוהה ביותר. כל אלה נותנים לחברה את הערך המוסף שהיא רוצה להציע גם ללקוחותיה אבל זה לא הכל – סביבת העבודה הירוקה והבריאה באה לידי ביטוי גם בבחירת החנויות השונות בעולם בכלל וכאן בישראל.

"גם בחברה העולמית עשו שינוי במבנה עצמו", מתאר יקיר, "כמו הכנסת מערכות אוורור שונות ובחינת חומרים שאינם רעילים. פה בישראל בחרנו למקם את החנויות שלנו באזורים יפים, פתוחים, שיחברו את העובדים וגם את הלקוחות שלנו למה שקורה בחוץ. חשוב לנו שהעובדים לא ירגישו שהם בבניין סגור וגם שהלקוחות יוכלו לבוא ולמדוד את המשקפיים באוויר הפתוח. סביבת עבודה בריאה כוללת גם מרכיבים מנטליים, וזה משהו שכל אחד שמגיע אלינו לחנויות יכול להתחבר אליו ולהרגיש אותו".

ואתם מרגישים את השינוי בשטח? הלקוחות מקבלים את גישת הקיימות הירוקה?
"אנחנו לא באים לחנך אף אחד, אלא להוות דוגמה כחברה ובאופן כללי כלפי העובדים וגם כלפי המשפחות שלנו והלקוחות. אנחנו מרגישים שיש הבנה לאנשים ואכפת להם, וככל שהזמן עובר יותר ויותר לקוחות מגיעים ושואלים על הסדרה הירוקה החדשה ובוחרים דגם שיתאים להם. יש היענות והיא הולכת ועולה".



הכתבה בשיתוף רודי פרוג'קט



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג