גלאט כושר: איך לאכול בפסח ולא להעלות במשקל?

מסתבכים איך לאכול את החג הזה? למי ששומר על מזון "כשר לפסח" ויוצא להתאמן, אספנו לכם כמה רעיונות פשוטים מה לאכול לפני, בזמן ואחרי אימון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

חג הפסח, חג האביב, הכל בחוץ פורח ומזג האוויר מושלם לצאת לריצה, רכיבה או כל פעילות אחרת בחוץ. לאלו השומרים על כשרות ולא יכולים להכין כריך או לקחת סתם חטיף לדרך מצאנו כמה פתרונות. אז מה תאכלו בזמן פעילות, לפני אימון ארוך או אחריו? והכי חשוב, איך לעבור את החג הזה בלי עלייה במשקל?

מצה היא לא מאכל דיאטטי בכלל, היא מכילה כ-150 קלוריות | צילום: David R. Tribble

מצה היא לא מאכל דיאטטי ומכילה כ-150 קלוריות | צילום: David R. Tribble

מצה היא לא מאכל דיאטטי בכלל, היא מכילה כ-150 קלוריות בעוד שפרוסת לחם לבן בינונית מכילה 82 קלוריות. אבל, רוב הקלוריות מגיעות מהממרחים אותם מורחים על גבי המצה, לדוגמה: שוקולד למריחה, יכול להגיע לכ-300 קלוריות תוספת. אז אספנו לכם כמה רעיונות מה לאכול לפני אימון הבוקר שלכם, במהלך האימון ואחריו ושיהיו כשרים לפסח:

ארוחה לפני אימון

ארוחה לפני אימון לא חייבת להיות כריך עם ממרח פחמימתי וכמובן הכמות תלויה במשך ובעצימות האימון עצמו. מה אפשר במקום? אפשר להסתפק במספר תמרים מזן מג'הול או פרי טרי כמו בננה. מצה לפני אימון יכולה להכביד מאוד על מערכת העיכול.

kthnubho trufho מומלץ להכניס לתיק שלכם לחמניות ביתיות כשרות לפסח | צילום: pixabay

ארוחה תוך כדי אימון

אם אתם רגילים לצרוך חטיפי אנרגיה תוך כדי אימון, תוכלו בקלות להכין חטיפים כאלו בבית שעשויים מתמרים, אגוזים, שקדים וכל מה שאתם אוהבים. מכדררים לכדורים קטנים, אותם אפשר לעטוף בניילון נצמד ולשים בכיס. למי שנמנה עם אוכלי הקטניות אפשר להוסיף גם זרעי צ'יה/זרעי פשטן טחונים או פצפוצי אורז.

אם אתם יוצאים לאימונים ארוכים מאוד או רכיבות של יום שלם, מומלץ להכניס לתיק שלכם לחמניות ביתיות כשרות לפסח ובהם למרוח חמאת בוטנים ופסטרמה ביתית או חומוס למי שאוכל קטניות.

ארוחה אחרי אימון

אחרי אימון כבר אפשר לאכול מצה, אבל שימו לב לא לחרוג מכמות המצות, אפילו שעשיתם אימון, מדובר על מזון עתיר קלוריות ולא קל לעיכול. על המצה אפשר למרוח גבינת קוטג' או טונה וירקות ולקנח בפרי. אפשר כמובן להימנע לגמרי מהמצות ולאכול גביע יוגורט עשיר בחלבון יחד עם פירות יער או פרי טרי חתוך.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג