9 דברים חשובים שצריך לדעת לפני שיוצאים לשחות בים

למרות שהמים עדיין קרירים כבר אפשר לתכנן אימוני שחייה בים ללא חליפה. אבל לפני זה, יש כמה דברים שחשוב מאוד לדעת לפני שעושים את זה בפעם הראשונה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שחייה במים פתוחים
שחייה במים פתוחים

אפשר להגיד שעונת השחייה בים החלה. נכון, יש כאלה ששוחים בו כל השנה ויש טריאתלטים שמתאמנים עם חליפה, אבל לקראת פסח המים מתחילים להתחמם קצת ונפתח חלון הזדמנויות לא ארוך ליהנות מהמים של הים התיכון עד לאזור חודש יוני, שבו הים כבר שורץ מדוזות.

שחייה במים פתוחים

צריך לדעת למה נכנסים. שחייה במים פתוחים | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא 
עונת המשחים חוזרת, והיא ארוכה מתמיד 
איך מתאימים משקפת שחייה? 
אז מה אנחנו מפספסים בשחייה במים פתוחים? 

השחייה בים היא טרנד שצומח משנה לשנה, גם בזכות המשאבים שיש לנו כאן בארץ וגם בזכות המשחים השונים שמתקיימים בעונה שמחולקת לשני חלקים, מאפריל עד יוני ומספטמבר עד נובמבר. מדי שנה מצטרפים עוד ועוד שחיינים לתענוג הזה, אבל רגע לפני שמחליטים לצאת ולהתאמן בים – יש לפחות 8 כללים שצריך לדעת ולהתנהל לפיהם.

1. לא שוחים לבד בים 

זה נכון לגבי השחיינים המנוסים ביותר, וזה בטח נכון לגבי מי שעוד לא התנסה בשחייה בים. זה לא משנה מה רמת השחייה שלכם, וזה גם לא מוסיף כשיש ביטחון גבוה. הים תמיד מלא בהפתעות, בטח הים התיכון, וכל עוד לא מדובר בבריכה עם קיר, הוא גם נחשב למקום מסוכן. זה לא אומר שצריך להימנע מלהיכנס למים העמוקים, אבל זה בהחלט אומר שלא עושים את זה לבד כי תמיד צריך שיהיה מישהו אחד לידכם לכל מקרה. ויש הרבה תרחישים, הרי לא מדובר רק במקרה של טביעה חלילה אלא בשריר שנתפס, מדוזה שצרבה, או גולש סאפ שהתקשה לזהות שחיין בודד. לכן, כמה שיותר שחיינים ביחד זה יותר טוב, אבל המינימום זה שניים ששוחים אחד ליד השני כל הזמן.

2. להיות בכושר שחייה מתאים 

בגלל שהשחייה בים כל כך שונה מהשחייה בבריכה, חשוב להבין שמי שמצליח לשחות 200 מטר רצוף בבריכה לא יכול לבנות על להיכנס למים העמוקים ולהחליט שהוא ישחה 200 מטר. בים מאוד קשה למדוד את המרחק, ולכן צריך להגיע אליו בכושר שחייה יותר טוב. מאמנים רבי אומרים שדרוש כושר של קילומטר רצוף בבריכה מינימום, כדי להתחיל להתאמן בים.

חוץ מזה, גם מי שיודע לשחות טוב אבל לא עשה את זה כבר הרבה זמן, כדאי שיבצע כמה אימונים בבריכה כדי להסיר את החלודה לפני שהוא מגיע לשחות בים.

3. לדאוג למשקפת טובה 

מבחינת ציוד, מי שמספיק אמיץ וחסין לקור יכול להיכנס כבר בימים אלה למים ללא חליפה, וגם על סוגים של בגדי ים אפשר להתפשר, אבל האביזר החשוב ביותר לשחייה במים פתוחים הוא משקפת טובה ותקינה. לפני שאתם שוחים בים המלוח, אתם חייבים לוודא שהמשקפת שלכם היא אטומה וגם נוחה, כי בניגוד לבריכה שבה אפשר להסיר אותה ולהחזיר – כאן שוחים בלב ים. עוד דבר שצריך לקחת בחשבון הוא סינוור, ולכן רצוי לקחת בחשבון משקפת שמגנה מפני קרינה.

תמיד כדאי שיהיו כמה שיותר אנשים לידכם | צילום: ניר עמוס

4. לתכנן אימונים ראשונים קצרים וקרובים לחוץ 

במיוחד כשמדובר בים התיכון, תמיד עלולות לצוץ הפתעות. גם עבור מי שממש אוהב לטבול בים, השחייה בים היא שונה. כששוחים פנימה נגד הגלים ונעים מטה ומעלה, זה עלול ליצור בהתחלה תחושת סחרור ואפילו בחילה שבליעת מי ים רק תורמת לה. אלה דברים שצריך להתרגל אליהם, ולכן הקילומטרים הראשונים חייבים להיות במקום נוח, בקו מקביל לחוף ובטח לא רחוק מדי. הדבר הכי חשוב זה לדעת שיש הרבה דברים בשחייה בים שצריך להתרגל אליהם, וגם שחיינים טובים מאוד מוצאים את עצמם לפעמים מופתעים בפעם הראשונה בים.

5. לבצע חימום בחוף 

חשוב מאוד לבצע חימום, במיוחד לפני שנכנסים למים הקרים. הרבה מאמנים אוהבים לשלוח את המתאמנים שלהם לריצה קלה של 10 דקות על החול, ולאחר מכן גם לבצע עוד תרגילי חימום ומתיחות דינמיות לשרירי הידיים והרגליים ורק אז להיכנס. במידה והמים קרים, עדיף שהכניסה למים תהיה איטית כדי לתת לגוף להתרגל, במקום לרוץ ולקפוץ לתוך המים – את זה תשאירו למשחי מים פתוחים אם אתם תחרותיים.



6. להיצמד לכללי בטיחות 

בהמשך לסעיף הראשון והחשוב, בשחייה בים חושבים קודם כל על בטיחות. גם במשחי מים פתוחים המארגנים דואגים לסירות ולקיאקיסטים שתפקידם לשמור על השחיינים המנוסים ביותר, אז בטח שבאימונים צריך לעשות הכל. זה אומר שלא שוחים לבד, רצוי לחבוש כובעי ים בצבעים בולטים (כמו צהוב למשל) כי ככה הרבה יותר קל לכל אחד לזהות שחיין ממרחק. לא לשחות בחוף שאינו חוף מוכרז וכן לשחות בטווח הראייה של המציל, כמובן שתמיד עדיף לשחות בחוף שיש בו מציל.

7. לדעת מה לעשות במקרה של מצוקה 

עוד דבר שתמיד ממליצים עליו במים פתוחים ובכלל עבור כל מי שנמצא בים – במקרה של זרמים, לא להיכנס להיסטריה ולא לבזבז כוחות בשחייה נגד הזרם. במקרים של קושי עדיף לעבור למצב של ציפה כדי לחסוך באנרגיה, וגם אם זה אומר שמתרחקים לרגע מאזור החוף, באיזשהו שלב יוצאים מהזרם ואז גם לשחיים יותר קל לצאת מהמצוקה, וגם למי שנמצא לידו הרבה יותר קל להגיע אליו. חוץ מזה, מומלץ מאוד לצאת לאימון עם מצוף סימון.

אפשר לעשות יופי של טיולים, גם בים | צילום: ניר עמוס

8. להוציא את הראש כמה שיותר בפעמים הראשונות

מי שרגיל לשחות בבריכה ויש לו טכניקה סבירה, רגיל שהראש פונה קדימה והמבט פונה לקרקעית פרט לנשימות. אם הוא ימשיך באותה טכניקה בים, קרוב לוודאי שאחרי מספר דקות הוא ירים את הראש ולא יבין היכן הוא נמצא. הניווט והיכולת לשחות בקו ישר היא מיומנות שצריך לפתח. לכן חשוב לזכור שבאימונים הראשונים במים פתוחים צריך להקדיש הרבה זמן ואנרגיה (במיוחד בצוואר) לנושא הניווט. מי שלא יוציא את הראש כדי להסתכל שהוא שוחה לכיוון הנכון, יתחיל לזגזג. עם הזמן מפתחים את הטכניקה הנכונה שמשלבת בין הסגנון הנכון והוצאת הראש מדי פעם לצורך הניווט.

9. לדעת לנשום לשני הצדדים

בבריכה יש הרבה שחיינים שמוציאים את הראש רק לצד אחד וזה בסדר, אבל מה יקרה אם בשחייה בים תוציאו את הראש לצד של הגלים? חוץ מזה, הרבה יותר קל לשחות בקו מקביל לחוף כשרואים את החוף, רק שלפעמים שוחים דרומה ולפעמים צפונה ובשני המקרים צריך לראות את החוף. בדיוק בגלל זה צריך לדעת איך להוציא את הראש לנשימה בשני הצדדים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג