75 אחוז מהאתלטים מעידים: שינויי האקלים משפיעים עלינו באופן ישיר

סקר שערכה התאחדות האתלטיקה העולמית במהלך אליפות העולם הלוהטת בבודפשט מצא כי רוב מכריע של האתלטים מודאג ממשבר האקלים והשפעתו על הספורט: "הדאגות הן חזקות וברורות"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רץ שופך מים על עצמו | צילום: Shutterstock

משבר האקלים משפיע על תחומי חיים רבים, וגם על הספורט. לפי סקר שערכה התאחדות האתלטיקה העולמית  במהלך אליפות העולם האחרונה בבודפשט, העידו 75 אחוזים מהאתלטים והאתלטיות שנשאלו כי שינויי האקלים משפיעים עליהם באופן ישיר.

לכתבות נוספות בנושא:
תנו לה לזרוח: היתרונות הבלתי צפויים של חשיפה לשמש
מהעבודה המשותפת עד הגאווה והתקופה: סיכום הופעת נבחרת ישראל במרתון ולנסיה
ב-247 מטר בלבד: שיא עולם חדש בריצת 24 שעות למיהו נקאטה

בסקר השתתפו קרוב ל-400 אתלטיות ואתלטים ותוצאותיו נחשפו במהלך ועידת האקלים הבינלאומית של האו"ם הנערכת בימים אלו בדובאי. עוד העידו 85 אחוז מהנשאלים כי לדעתם הספורט נפגע באופן כללי ממשבר האקלים. 90 אחוז השיבו בחיוב לשאלה האם הם מאמינים שהגופים המובילים את הספורט יכולים לעשות יותר לטובת עתיד יציב יותר.

לונה צ'מטאי סלפטר במרתון הלוהט בבודפשט | צילום: עמי גינזבורג

אחת הדאגות המשמעותיות שהביעו האתלטים היא לגבי זיהום האוויר, כש-83 אחוז מהנשאלים ענו כי הם מודאגים מהנושא. מדובר בעלייה משמעותית לעומת סקר דומה שנערך בשנה שעברה, אז 72 אחוז העידו כי משבר האקלים פוגע בספורט ו-66 אחוז העידו כי הוא משפיע עליהם באופן אישי.

נשיא התאחדות האתלטיקה העולמית סבסטיאן קו אמר: "הדאגות הן חזקות וברורות, האתלטים שלנו ממשיכים לדבר בצורה מפורשת על ההשפעות שמשבר האקלים יוצר בחיינו ובספורט שלנו. חשוב לנו להמשיך ולפעול בעקבות הדאגות הללו ולהשתמש בהשפעה שיש לנו כדי להניע שינוי משמעותי".

רבות דובר בשנים האחרונות על מזג האוויר במהלך אירועי הקיץ הגדולים – משחקים אולימפיים, אליפויות עולם ואליפויות יבשתיות. התנאים הולכים ונהיים בעייתיים יותר ויותר, כאשר החום הכבד ששרר במהלך אליפות העולם האחרונה בבודפשט היה כנראה השיא. בעקבות החום, נאלצו המארגנים אף לשנות את לוחות הזמנים של התחרויות, כשעדיין חלקן נערכו תחת חום ולחות כבדים, ובתנאים קשים.

בתחרויות אתלטיקה הנערכות באצטדיון או בתחרויות ריצה הנערכות בכביש, למזג האוויר כמובן השפעה ישירה על התוצאות ברבים מהמקצועות, ונראה כי התנאים הקשים בבודפשט הם אלו שגרמו לתוצאות החד משמעותיות בסקר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג