70 שנות ספורט ישראלי || המרתון העברי הראשון בישראל

העיר העברית הראשונה קיימה גם את המרתון הראשון בישראל בהשתתפות 7 רצים בלבד והמנצח סיים בזמן של 3:19 שע'
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ביום העצמאות הקרוב תחגוג מדינת ישראל את שנת ה-70 להיווסדה, עד אז נפרסם זיכרונות ספורטיביים של הספורטאים המובילים והאירועים הגדולים של המדינה.


המרתון הרשמי הראשון בישראל היה מרתון תל אביב, שיצא מבניין העירייה הישן בכיכר ביאליק, בהשתתפות 7 רצים שרצו דרך שדות מקווה ישראל, אזור, בית דגן, נחלת יהודה, ראשון לציון ועד לנס ציונה ובחזרה. המרוץ הוזנק על ידי ראש העירייה דאז מאיר דיזינגוף. הזמן הרשמי של המנצח, ולטר פרנקל, מי ששלט בנוף הריצות הארוכות בארץ היה 3:19 שע' ובמקום השני הגיע יצחק גלסברג. משחקי המכביה השנייה ב-1935 היוו במה ראויה למרתון השני בהשתתפות שישה רצים בלבד, שיצאו מתל-אביב לנס ציונה וחזרה לתוך אצטדיון המכביה, צפונית לנמל תל אביב (יריד המזרח)

המוביל במרתון הראשון של 1934 ברחוב אלנבי

שבעים שנות ספורט ישראלי בשוונג
השחיין אברהם מלמד
הרוכב הנרי אוחיון
הרץ יובל וישניצר

המרתון השלישי בארץ התקיים רק ב-1956. המנצח היה שלום קהלני, שבאותה שנה ניצח שוב במרתון שהתחיל באזור שאול המלך בתל אביב עד מכון וינגייט ובחזרה. תל אביב שזכתה שוב לארח מרתון של ממש ברחובותיה במארס 1981. שרב כבד ששרר באותו חודש גרם לכך ש-79 רצים בלבד מתוך 352 שיצאו לדרך, חלקם רצים לא מנוסים, זכו להגיע לקו הסיום. תושבי תל אביב לאורך מסלול המרוץ התיזו מים מצינורות על הרצים כדי לרענן אותם. המנצח
היה ז'אן-מישל שארבונל מצרפת. אבי לוי שהגיע במקום הראשון בין הישראלים. זהבה אליאס סיימה ראשונה
בין הנשים.

בשנת 1994 התקיים המרתון האחרון בתל אביב. האתיופי בירה גזאצ'ו ניצח. פסק זמן של 15 שנה הספיק על מנת לחדש שוב את המסורת ומורשת המרתון בעיר העברית הראשונה וב-24 באפריל 2009 אכן חודש המרתון בתל אביב, כאשר למעלה מ-1,000 השתתפו במרתון הכי גדול אי פעם בארץ עד אותה עת וכ-8,000 נוספים רצו 10 ק"מ, מתוכם מעטים רצו במקצה ה-5 ק"מ.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג