60 שחייניות ושחיינים השלימו את "אתגר המפרץ" מעכו לחיפה

המשחה החברתי, במסלול מעכו לחיפה אותו נהגו לצלוח גם לוחמי השייטת, נערך ביום שישי במטרה לשמור על הים וגם לגייס כספים למען עמותת "צעדים קטנים". יגאל עזרא משחייני האתגר: "צלחתי את מפרץ ילדותי, היה מרגש"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אתגר המפרץ 2023 | צילום: מלי ארואסטי, Ben Dror Sport Creation

ביום שישי האחרון, עוד טרם עלתה השמש, התייצבו 60 שחיינים ושחייניות על חוף העיר עכו. המשימה – לחצות בשחייה את מפרץ חיפה, או בשמו המקורי של המשחה "אתגר המפרץ". מדובר בשחייה למרחק של כ-12.6 ק"מ, אשר הייתה מסורת גם בקרב אנשי שייטת 13, אשר היו מבצעים אותה באופן קבוע עם סנפירים.

לכתבות נוספות בנושא:
כבוד ענק: שני ישראלים ברשימת המשפיעים בעולם בשחייה במים פתוחים
כשהמים געשו משחיינים: צפו בסרטון הרשמי של משחה ואקוותלון עמק חפר
מפסיקים להתלבט, נכנסים לים: 5 טיפים לשחיינים מתחילים במים פתוחים

הפעם, המטרה הייתה חברתית לחלוטין, להעלאת מודעות לשמירה על הים ולמען עמותת "צעדים קטנים", המסייעת לילדים חולי ניוון שרירים דושן-בקר. השחייניות והשחיינים הפעילו קמפיין גיוס כספים לרגל המשחה המיוחד שכל כולו תרומה לעמותה.

אתגר המפרץ 2023 | צילום: מלי ארואסטי, Ben Dror Sport Creation

קדמו למשחה החברתי הזה שנתיים של הכנות, כולל משחה פרומו מוצלח בנובמבר 2022 עם 13 איש שהוכיחו שזה אפשרי. לאחר מכן, מאות התעניינו, נבדקו והתאמנו, ובסופו של יום חברה לה קבוצה של 60 איש שזינקו למשימה. השחיינים חולקו לדבוקות לפי מהירות השחייה הנוחה להם, כאשר כל דבוקה לוותה בסירה עם צוות בטיחות, שסיפק להם גם שתייה ותוספי תזונה כל 35 דקות. לכך נוספו גם סירות הכוונה וביטחון סביב, כאשר חציית מפרץ חיפה עצמו הייתה החלק המאתגר, בשל תנועת הסירות הערה בנתיב השייט, שחצייתו התאפשרה לצד ליווי צמוד ושמירה על הבטיחות.

המשחה נוצר ביזמת חמי תמרי, אחד מאלפי השחיינים שגודשים את חופי הארץ מידי בוקר, שחרט על דגלו לקדם את השמירה על הים, על איכות המים וערכי הטבע. כך הוא חיבר למשחה שתי חברות גדולות (אדמיר פתרונות גיאוטכניים ורוזן ענק הביטוח) שתמכו כלכלית באירוע ובמסריו. על הארגון הייתה אמונה הדר בן דרור, כאשר גם נמל עכו ומועדון השייט חיפה סייעו עם צוותי סירות שליוו את האירוע ודוגית ואייל שטרן (ספונסר), יחד עם ניר שניידר התזונאי העניקו את הידע והתמיכה המקצועית.

אתגר המפרץ 2023 | צילום: מלי ארואסטי, Ben Dror Sport Creation

יגאל עזרא, משחייני האתגר, סיפר בסיום: "את כל ילדותי ביליתי אל מול מימי המפרץ הזה. עוד בתקופות שזפת במים ושקיות מהאוניות שעגנו מחוץ לנמל חיפה היו דבר שבשגרה. ככה הכרנו אותו, את מפרץ חיפה, והיחסים שלי עם הים היו בהתאם, לא התחברנו עד הסוף, פחדתי ממנו מאוד וגם קצת נגעלתי ממנו. ולפעמים, כדי ליהנות מים איכותי יותר היינו מצפינים לחוף הסוסים בעכו או מדרימים לחוף השקט בחיפה. בשישי, הילד שבי התרגש, המעגל נסגר".

"צלחתי את מפרץ ילדותי באתגר המפרץ. 5 שעות של שחיה, יצאנו כמה מאות מטרים מדרום לחוף הסוסים בעכו וסיימנו בחוף השקט בחיפה, כשלפרקים אנחנו נמצאים במרחק של כמה ק"מ מהחוף סמוך לאוניות שמחכות להיכנס לנמל. היה מרגש להשקיף מרחוק על חוף ימית וחוף גליה בקרית ים ולנסות לדמיין מה היה חושב על כך הילד ההוא שישב על החוף ופחד להיכנס למים".

אתגר המפרץ 2023 | צילום: מלי ארואסטי, Ben Dror Sport Creation

אתגר המפרץ 2023 | צילום: מלי ארואסטי, Ben Dror Sport Creation



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג