6 טיפים לקבוצות שמתחרות במרוץ "הר לעמק"

תחרות השליחים "הר לעמק" הינה תחרות קבוצתית ולכן ההכנה צריכה להיות בהתאם. הנה הטיפים הכי חשובים להיערכות בצורה הטובה ביותר כקבוצה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מרוץ השליחים "הר לעמק" כבר ממש מעבר לפינה. המרוץ נותן לכם הזדמנות לרוץ יחד, בקבוצה בשילוב חוויה בלתי נשכחת, להיות בין חברים ולשלב בכך ריצה והנאה. אספנו לכם מספר טיפים חשובים שיהפכו את החוויה למהנה אף יותר ואת הריצה לטובה ויעילה.

חשוב שתכירו את המקטעים אותם אתם אמורים לרוץ ב"הר לעמק" | צילום: ניר עמוס

1. בחרו את הצוות הנכון

כמו בכל דבר בחיים, צריך לעשות בחירה נכונה עם מי אתם עומדים לבלות את 24 השעות הקרובות. חשוב מאוד לעשות תיאום ציפיות. לדוגמה, אם חלק מחברי הקבוצה ירצו להשיג את הזמן הטוב ביותר וחלק רק באו כדי ליהנות, הדבר יכול להוביל לחיכוחים מיותרים בין חברי הקבוצה. מומלץ לכנס מפגש מקדים של כל חברי הקבוצה, רצוי שגם המלווים יגיעו, במידה ויש כאלה. בשיחה חשוב להבהיר מה הן מטרות הקבוצה ולתת לכל אחד מקום לביטוי ושאלות. מומלץ לעבור יחד על המסלול והקטעים השונים, סידור הרכבים ולהיות שקופים האחד מול השני ככל שניתן.

2. תכנית עם תכנון נכון

תכנון נכון של מרוץ שליחים הוא קריטי. תכנון לקוי יכול להוביל לעיכובים והמתנה מיותרת של רצים בשטח ובזבוז זמן יקר של תחרות. כמו בכל תחרות שליחים, גם בתחרות זו תמצאו תיק לנהגים ולרצים ובו כל המסלולים בצורה מפורטת כולל דרכי גישה לרכבים ומקומות חנייה. אם יש לכם חברים או משפחה שמתנדבים ללוות את קבוצתכם בריצה, חשוב שתעברו יחד על המסלול כולל שעות הגעה שלהם לנקודות איסוף. חשוב לזכור כי בזמן המרוץ, לא רק אתם תהיו ערים מעל ל-24 שעות, גם המלווים שלכם ולכן ככל שתעשו הכנה טובה ומעמיקה יותר לפני המרוץ, כך תצמצמו למינימום את התקלות האפשריות. לא נחמד להמתין באמצע הלילה בתחנה אי שם באמצע המסלול כאשר רכב הליווי שלכם אבד בשטח.



3. לימדו את המסלול

אם כבר הזכרנו תחנה שנמצאת אי שם, חשוב שתכירו את המקטעים אותם אתם אמורים לרוץ. לרוץ את המקטע ביום יקל עליכם מאוד במידה ואתם מגיעים אליו בלילה. אם עשיתם הכנה טובה ונכונה, תוכלו בקלות להתמצא במסלול גם בלילה וגם כאשר תחושו עייפות.

4. התאוששות בין ריצה לריצה ותזונה

במרוץ שליחים, החלק הקשה הוא ההתאוששות בין ריצות והכנה לקטע הריצה הבא. לפעמים עוברות מספר שעות בין קטע לקטע, בעיקר בקבוצה גדולה. רוב הקבוצות נוטות להביא עמן המון אוכל ולא תמיד האוכל מתאים לסוג כזה של מרוצים.

צריך לעשות בחירה נכונה עם מי אתם עומדים לבלות את ה-24 שעות הקרובות | צילום: מארק נומדר

אם אתם מסוג האנשים שיכולים לרוץ אחרי שאכלתם ג'אנק פוד, התברכתם, אבל לרוב הרצים אוכל מסוג זה יכביד על מערכת העיכול ואף גורם לתחושות לא נעימות ולכן, כחלק מתכנון המרוץ, חלקו את הבאת האוכל בצורה חכמה ושקולה ובחרו מזונות אמיתיים על פני ג'אנק.

מיד אחרי מקטע ריצה, מומלץ להביא לרץ שסיים בקבוק של POWERADE המכיל בתוכו פחמימות שיעזרו לו להתאושש בצורה מהירה, אלקטרוליטים שיעזרו לו להשיב את מלאי המלחים שאבד בזיעה וכמובן נוזלים אשר חשובים מאוד, בעיקר אם מדובר על יום חם.

כיוון שמרוץ "הר לעמק" מתקיים בחודש מאי, הסיכוי שיהיה יום חם הוא גבוה ולכן, הצטיידות במשקה איזוטוני כמו POWERADE, יכולה לעזור לכל חברי הקבוצה. בניגוד למשקאות איזוטונים אחרים, POWERADE מגיע מוכן בבקבוק ויכול להחזיק מעמד גם ללא קירור.

בסיום קטע הריצה החליפו לבגדים יבשים, כולל גרביים, חזייה (לנשים כמובן) ותחתונים, ההרגשה שלכם תשתפר תוך רגע.

ככל שקטע הריצה שלכם מתקרב, חשוב מאוד לשים דגש על המזונות אותם אתם בוחרים לאכול. ישנם מזונות עתירי שומן או סיבים שעלולים להכביד לכם על מערכת העיכול ולכן עדיף להימנע מאכילתם. במידה ויש לכם מערכת עיכול רגישה, חשוב להקפיד על הדבר שבעתיים.

מגיע מוכן בבקבוק ויכול להחזיק מעמד גם ללא קירור | צילום: ליאור נורדמן

5. חימום והתקררות

גם אם הגעתם למרוץ רק כדי לרוץ קל, אתם עדיין צריכים לבצע חימום טוב לפני היציאה לדרך. החימום חשוב במרוצים מהסוג הזה, כיוון שיש לפניכם עוד מספר קטעי ריצה. בהתחשב בעובדה זו, בסיום הריצה מומלץ לבצע ריצה קלה להורדת הדופק ולא לעצור מיד כדי לא להיתפס. אם אתם רצים בלילה, דאגו להשאיר חולצה ארוכה ברכב הליווי שיגיע לאסוף אתכם כדי לא להתקרר ולהיתפס.

6. שימרו על קצב

חלקו את המקטעים השונים בין חברי הקבוצה בצורה שקולה ומחושבת, חשוב לדעת ולהכיר את יכולותיו ומגבלותיו של כל רץ בקבוצה על מנת לבצע את החלוקה הנכונה כך שכולם יצאו מרוצים ועם טעם של עוד. במקטע הראשון ודאי תרגישו מלאי אנרגיה ותרצו להתפוצץ על המסלול. החזיקו את עצמכם חזק ושימרו על קצב כזה שיאפשר לכם לרוץ גם את הקטעים הבאים. אין צרוך להישרף כבר במקטע הראשון.

הכי חשוב, עודדו את חברי קבוצתכם תיהנו מהמסע אשר יצאתם אליו יחד.



בשיתוף POWERADE



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג