5 טיפים לשיא אישי בטריאתלון Diners Club תל אביב

בטריאתלון  Diners Club תל אביב הקרוב, טוען הטריאתלט יונתן מלכא, אתם יכולים להוריד לפחות דקה מהתוצאה שלכם בלי לשנות הרבה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בטריאתלון  Diners Club תל אביב הקרוב, טוען הטריאתלט יונתן מלכא, אתם יכולים להוריד לפחות דקה מהתוצאה שלכם בלי לשנות הרבה

מאת:יונתן מלכא


שחייה
הגיעו לקו הזינוק והיכנסו לשחייה קלה במים. נסו לצוף חצי דקה על המים במרחק 100 מטרים מהחוף. האם זזתם או נשארתם באותו מקום? אם זזתם דרומה, כנראה שהזרם מושך לכיוון דרום וזה אומר שתרצו לזנק מנקודת הזינוק הצפונית ביותר כדי להשתמש בזרם להתקדמות ולא להילחם בו. לא זזתם בציפה? זנקו בקו ישר למצוף הראשון. עוד בחימום נסו לשחות לנקודה שנמצאת בקו ישר בין החוף למצוף השני במסלול השחייה. חפשו בניין או מגדל שנמצאים בקו ישר מולכם, והשתמשו בו כנקודת החזרה. זכרו: השמש העולה תהיה בעיניכם בדרך חזרה ויהיה מאוד קשה לראות נקודות שקרובות לקו המים כמו שער היציאה. בגלל אותה סיבה, בחרו משקפת כהה ולא בהירה.

החלפה ראשונה
בטריאתלון תל אביב נרוץ יחסית הרבה לשטח ההחלפה. קצת לפני היציאה מהמים כדאי להתחיל לעשות יותר תנועות רגליים, כדי להזרים יותר דם לחלק התחתון. התחילו את הריצה בקצב איטי, ולאט לאט הגבירו. אל תתפתו לרוץ מהר, שכן ייקח לכם הרבה זמן להתאושש על האופניים. תוך כדי ריצה, חשבו על תהליך ההחלפה שלכם. מה סדר הפעולות שתעשו כדי שתוכלו לצאת באופן חלק משטח ההחלפה.

רכיבה
כאן מסתתרות שניות (אם לא דקות) רבות של שיפור. אם אתם רוכבים בקבוצה אל תתפתו לשבת מאחור. למה? כי המסלול רווי בסיבובים ופניות. ואיך נראית ביציאה קבוצה שנכנסת יחד לסיבוב? כמו רכבת ארוכה. מה שקורה הוא שהראשונים לוקחים את הפניה בקצב שלהם, ואלו מאחורה מאטים בכניסה. בזמן ששלושת הראשונים בדבוקה מתחילים להאיץ אחרי הפנייה הרוכבים בסוף הדבוקה עדיין לוחצים על הברקסים בתוך הפנייה. לאחר מכן האחרונים צריכים להאיץ כדי לתפוס את הראשונים מחדש. ניסיתם פעם באימון אופניים להעלות את הדופק לכמה שניות ואז לחזור לקצב כמה פעמים, נכון? יהיה לכם מאוד קשה לרוץ אחר כך. היכנסו לסיבוב בחלק הקדמי של הדבוקה, וצאו בהאצה (כדי שאלה מאחורה יצטרכו לעבוד קשה כדי להדביק את הקצב).

החלפה שנייה
רדו מהאופניים, ובריצה שבדרך לשטח ההחלפה רוצו והעבירו בראשכם את סדר הפעולות להחלפה מאופניים לריצה. נסו לדעת בדיוק מה שלבי ההחלפה עוד לפני שהגעתם למקומכם, וכך תוכלו למנוע עיקובים מיותרים.

ריצה
כאן אנחנו כבר נכנסים לשעות החום. התחילו בקצב נוח עם צעדים קטנים והעברת רגליים מהירה עד לקילומטר הראשון, ואז נסו להיכנס לקצב הרגיל שלכם. נסו לשפוך מים על החלק האחורי של הצוואר בתחנות השתייה כדי לקרר קצת את הראש והגוף.

בתחרות חכמה תוכלו לשפר מיקום וזמן בלי להתאמץ יותר. בתל אביב המסלול הטכני משאיר יותר מקום לשיפור על ידי פעולות נכונות. בהצלחה!


יונתן מלכאיונתן מלכא – טריאתלט עילית, מייצג את ישראל בטריאתלונים בארץ ובעולם ומדריך בקבוצת  Reaction  הבית של הספורט האירובי



    אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

    קראתם? השאירו תגובה...

    כתבות אחרונות באתר

    פודקאסטים מומלצים

    אירועים קרובים

    טורים

    ציטוט השבוע

    "לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


    מזג אוויר ותחזית ים

    ערוץ הוידאו של שוונג