18 המרוצים הקשוחים ביותר בעולם שאתם לא מכירים

ממסעות של חודש באלסקה, דרך המדבריות של הסהרה, הרי הרוקי והאלפים, ספרטה ועד לחצר ביתו של האיש שמומחה בהמצאה של מרוצים הזויים... רוצו על זה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אז נכון שהנושא הזה נתון להרבה פרשנויות, ומעטים הם האנשים שבאמת יכולים לקבוע בצורה האובייקטיבית ביותר מהו מאמץ פיזי או מנטלי קשה יותר כשמדובר במרוצים אקסטרימיים במיוחד. אבל יש הרבה מרוצים שאפשר לכתוב עליהם, ובאתר ראנרס וורלד דירגו השבוע את 21 המרוצים הקשים ביותר בעולם. חלקם מוכרים יותר, חלקם פחות. ההפתעה היא שלא כולם בהכרח הם מרוצי אולטרה מרתון, לכל אחד יש את הקושי המיוחד שלו.

1. אידיטה רואד טרייל (ITI1000)

מיקום: אלסקה

תאריך: 24.2.2019

המסלול חוצה את אלסקה ממזרח למערב ואורכו הוא כ-1,600 קילומטר (1,000 מייל). הדרך הזו קיימת כבר יותר ממאה שנים כשהחלו לחפש זהב באלסקה, והיא חוצה הרים ועמקים, רק שבחורף קפוא שם מן הסתם. את המרוץ הזה ניתן לבצע בריצה, רכיבה, או על מגלשי סקי – אלו הן הקטגוריות, והמשותף לכולן הוא שהמשתתפים צריכים לשאת עליהם את הציוד שלהם. עד היום רק 48 אנשים סיימו את מסלול ה-1,000 מייל, אבל רק 15 מתוכם היו רצים. מי שרוצה לנסות לצלוח את מסלול ה-1,000 מייל בפרק זמן של 26-30 ימים, חייב קודם כל להתנסות בגרסה הקצרה יותר של המרוץ ל-350 מייל (560 ק"מ).

2. 6633 ארקטיק אולטרה 

מיקום: יוקון, צפון קנדה

תאריך: 7.3.2019

אומרים שמי שרוצה לראות איך נראה קצה העולם צריך להגיע למקום הזה. במרוץ הזה מתחרים במקצים של 380 מייל (608 ק"מ) ו-120 מייל (192 ק"מ). הזינוק הוא בטריטוריית יוקון בצפון-מערב קנדה, כאשר משם רצים לכיוון החופים הצפוניים ביותר של קנדה. זה אומר שהדרך רק הולכת ונהיית יותר קרה, יותר מושלגת, ועם רוחות יותר חזקות.

3. המרתונים של ברקלי 

מיקום: טנסי, ארצות הברית

תאריך: תחילת אפריל

הרבה אנשים מדרגים את המרוץ הזה כקשה ביותר בעולם. עד היום, רק 15 רצים הצליחו לסיים אותו וזה אחרי יותר מ-30 שנים שבהן הוא מתקיים. זהו מסלול של כ-100 מייל (160 קילומטרים) שמורכב מחמש הקפות. כדי להצליח באתגר צריך לסיים אותו בפרק זמן של 60 שעות, ובגרסה האחרונה של 2018 אף אחד לא הצליח לסיים אפילו 80 אחוזים מהמסלול.

המסלול משחזר את נתיב הבריחה מהכלא של ג'יימס ארל ריי שהיה רוצחו של מרטין לותר קינג. ב-55 שעות של בריחה הוא הצליח לעבור מרחק של 13 קילומטרים בלבד וזה מה שהצית רעיון מטורף במוחו של מייסד המרוץ. הטיפוס המצטבר במרוץ זה הוא כ-18 אלף מטרים, והשטח כולל בעיקר בוץ, שיחים קוצניים ובדרך כלל גם הרבה מאוד גשם. בנוסף, אחרי כל הקפה משנים את כיוון התנועה.

4. מרתון החולות 

מיקום: מדבר סהרה, מרוקו

תאריך: 5-15 באפריל 2019

חובב אקסטרים בשם פטריק באוור הלך פעם לאורך כ-350 קילומטרים במדבר סהרה כשהוא נושא על גבו את כל הציוד שהיה צריך. הוא החליט להפוך את זה למשהו תחרותי וכך נוסד אחד המרוצים הקשים בעולם שאורכו כ-240 קילומטרים על פני 6 ימים עם יום אחד בלבד למנוחה. כל זה קורה מן הסתם במסלול קשה במיוחד במדבר.

5. המונגה (THE MUNGA) 

מיקום: דרום אפריקה

תאריך:  10-15 באפריל 2019

אורכו של המסלול שנקרא מונגה בדרום אפריקה הוא 400 קילומטרים ומטרת המשתתפים היא לצלוח אותו ב-120 שעות (חמישה ימים). הם גם צריכים לנווט באמצעות GPS. זהו מסלול קשוח שכולל ג'ונגלים, עמקים, סוואנות וטיפוסים לגובה של קרוב ל-2,000 מטרים מעל פני הים. בדרך יש חמישה כפרי תחרות שבהם המשתתפים יכולים לעור כדי לנוח, אבל מי שרוצה לנצח יוותר ככל הנראה על התענוג הזה.

6. מרתון הרכס הכחול 

מיקום: וירג'יניה, ארצות הברית

תאריך: 13.4.2019

במקרה הזה מדובר "בסך הכל" בריצת מרתון למרחק של 42.2 קילומטרים. מצד שני אומרים שזה אחד ממרתוני הכביש הקשים ביותר מכיוון שלא רצים בו במישור – או שמטפסים או שיורדים. מתחילים את המרתון בעיירה בשם רואנוק, ומשם ממשיכים לפארק הרכס הכחול – אחד המקומות היפים בדרום ארצות הברית. שם עולים ויורדים מכמה הרים והשיא הוא הטיפוס אל פסגת הר רואנוק – מדובר בטיפוס רצוף של יותר מ-600 מטרים. בסך הכל הטיפוס המצטבר במרתון זה הוא 2,265 מטרים.

7. מרוץ גב הדרקון 

מיקום: ווילס, בריטניה

תאריך: 20-24 במאי

ווילס ידועה כמקום קשוח לתחרויות אקסטרים בשטחה ההררי, ואחת התחרויות הקשות שמתקיימת בה היא מרוץ גב הדרקון שהוא מרוץ שטח הררי במיוחד לאורך ארבעה ימים. המרחק שאותו צריך לעבור הוא "בסך הכל" 196 מייל (313 ק"מ) אבל הטיפוס המצטבר הוא יותר מ-15 אלף מטרים וזה מה שהופך את הכל למאתגר במיוחד.

8. מרתון האוורסט 

מיקום: הבייס קמפ של האוורסט, נפאל

תאריך: 29.5.2019

יש כאלה שמטפסים לפסגה של ההר הגבוה בעולם, ויש כאלה שרצים מסביבו – אבל נקודת ההתחלה שלהם היא כבר בגובה של קרוב ל-5,500 מטרים מעל פני הים. למעשה מדובר במרוץ השטח הגבוה בעולם. זה אומר שקשה מאוד לנשום, על אחת כמה וכמה לרוץ, אבל עושים את זה. כדי להגדיל את הסיכוי לעמוד באתגר, המשתתפים נדרשים להגיע לאזור לפחות שלושה שבועות לפני המרתון לצורך אקלום. חוץ מזה המרוץ מתקיים במזג אוויר ממש קר. החדשות הטובות הן שהריצה במרתון האוורסט היא במגמת ירידה.

9. מרוץ ההתעלות העצמית ל-3,100 מייל 

הרעיון הזה התחיל אצל גורו בודהיסטי בשם סרי צ'נמוי, שחי ולימד בניו יורק ואהב בין השאר את הריצה למרחקים ארוכים. כנראה שהוא ידע מצוין איך לנתק את הנפש מהגוף והביא את עצמו ליכולות סבולת מאוד מרשימות, תלמידיו הלכו בעקבותיו וכך נוסד מרוץ שבו רצים 3,100 מייל שהם קרוב ל-5,000 קילומטר והכל בהקפה של רחוב אחד באורך של כ-880 מטרים בברונקס בניו יורק. המרוץ "פועל" בכל יום מהשעה 6:00 בבוקר ועד לחצות, כאשר בשש השעות הנותרות המשתתפים נחים. בקיץ האחרון קובי אורן הישראלי השתתף במרוץ וסיים במקום השני בזמן של 46 ימים ושלוש שעות.

10.  ווסטרן סטייטס 100 מייל 

מיקום: סקואוו ואלי, קליפורניה, ארצות הברית

תאריך: 29-30 ביוני 2019

קודם כל מדובר באחד ממרוצי האולטרה מרתון המוכרים ביותר בעולם, בנוסף זה גם מרוץ ה-100 מייל (160 ק"מ) הראשון שנוסד. המרוץ הזה מתחיל בעמק ומסתיים בהרים, כך שהמשתתפים צריכים לסיים בתוך 30 שעות את המרחק שאליו מתווסף טיפוס מצטבר של יותר מ-7,000 מטרים – 5,500 מטרים מתוכם הם בטיפוס רצוף.

11. בדווטר 

מיקום: דף וואלי, קליפורניה

תאריך: 15-17 ביוני 2019

עוד מרוץ שהוגדר בלא מעט מקומות כקשה בעולם. 216 קילומטרים של סבל טהור הנובע מריצה מהמקום הנמוך ביותר בארצות הברית אל ההר ויטני שהוא הגבוה ביותר בחלק היבשתי הרציף של ארצות הברית. כל זה קורה תוך כדי ריצה בטמפרטורות לוהטות שיכולות להגיע בחלק מהזמן גם ל-50 מעלות צלזיוס. הטיפוס המצטבר במרוץ הוא 4,450 מטרים.

12. הארדרוק 100 

מיקום: קולורודו, ארצות הברית

תאריך: 19.7.2019

אחד המרוצים הקשוחים בארצות הברית למרחק של 100 מייל, שהוא סוג של מרחק קלאסי באולטרה מרתון. זו ריצה משולבת של כביש ושטח בהרי סן חואן, כשטיפוס המצטבר הוא יותר מ-10,000 מטרים. בכל שנה המרוץ משנה כיוון, וכדי להפוך ל"מסיים רשמי" שלו צריך להגיע לשער הסיום ולנשק את הסלע המפורסם על שמו נקרא המרוץ.

13. איסטרן סטייטס 100 

מיקום: פנסילבניה, ארצות הברית

תאריך: 10.8.2019

זו בעצם המקבילה של מרוץ הווסטרן סטייטס שבה רצים לאורך החוף המזרחי של ארצות הברית, במסלול מיוער, קשוח וטכני של 164 קילומטרים.

14. UTMB 

מיקום: שאמוני, צרפת

תאריך: 26 באוגוסט עד 1 בספטמבר

אירוע האולטרה מרתון הגדול ביותר באירופה שמתקיים מדי קיץ בצרפת. כשברקע מתקיימים עוד כמה מרוצי אולטרה, גולת הכותרת היא המרוץ הארוך שנקרא "אולטרה טרייל דו מון בלאן" שאורכו 170 קילומטרים והטיפוס המצטבר בו מעל 10,000 מטרים. במסלול זה עוברים בשלוש ארצות: צרפת, איטליה ושוויץ. נופי האלפים הם מרהיבים, זה משהו שכיף מאד לצפות בו בוידאו – אבל אין הרבה אנשים שירצו להתחלף עם הרצים האמיצים שמתחרים שם.

15. מרתון פייקס פיק 

מיקום: קולורדו, ארצות הברית

תאריך: 24-25 באוגוסט 2019

נראה שלא יכלו לחשוב על מרתון קשוח יותר מזה, וזו הסיבה שעם השנים הוא גם הביא אליו את טובי רצי האולטרה מרתון חובבי הטיפוסים. כל החצי הראשון של המרתון הזה הוא במגמת עלייה עם טיפוס מצטבר של יותר מ-2,100 מטרים, כאשר העלייה לפסגה מתבצעת בסינגל קשה מאוד לריצה בגלל הסלעים. ואז מגיעה החצי השני עם הירידה, אותם סלעים – מה שהופך את זה להרבה יורת מסוכן וכן, לא מעט אנשים נופלים שם. והירידה היא בדרך כלל יותר כואבת מהעלייה.

16. החצי החם ביותר 

מיקום: דאלאס, ארצות הברית

תאריך: אוגוסט 2019

עד שהמרוץ הזה נוסד לא התקיימו מרוצי כביש למרחקים של חצי מרתון ויותר בכל מדינת טקסס במהלך הקיץ, וזה די ברור למה. משום מה, מישהו חשב שלארגן חצי מרתון במזג אוויר חם באמצע אוגוסט יהיה מאתגר, וכך נולד המרוץ הזה, שהטמפרטורות בו נעות בדרך כלל בין 33 ל-35 מעלות צלזיוס. וכנראה שהחום הזה עושה משהו לאנשים, כי המרוץ הזה התקיים כבר 11 פעמים.

17. ספרטתלון 

מיקום: יוון

תאריך: 27-28 בספטמבר 2019

אחד האתגרים היותר מדוברים בתחום האולטרה מרתון. גם בגלל המרחק המטורף שלו (246 קילומטרים), גם בגלל שאין בו מקום לטעויות (מגבלות זמן לאורך כל הדרך שמי שלא עומד בהן נפסל), בגלל שלרוץ כל כך הרבה שעות על כביש ולא בשטח זה גיהנום לרגליים, ובגלל המסורת היוונית שלפיה זו היתה דרכו של השליח פיידיפידיס מאתונה לספרטה.

18. מרוץ האולטרה הגדול בחצר 

מיקום: טנסי, ארצות הברית

תאריך: אוקטובר 2019

גארי לזרוס קנטרל הוא האיש שהמציא את "המרתונים של ברקלי" שדורג כאן במקום השלישי. מזה אפשר להבין שיש לו ראש די מופרע, וגם ה"המצאה" הבאה שלו מיועדת לרצים מאוד מיוחדים, לאו דווקא מהירים. את המרוץ הזה הוא מארגן מדי שנה בשטח הפרטי שלו בטנסי. מדובר בהקפה של 6.5 קילומטר שאותה צריך לבצע בפרק זמן של עד שעה. עד עכשיו נשמע לא רע. המנצח הוא מי שבמצע כמה שיותר הקפות כאלה ונשאר אחרון על הרגליים. אז בפעם האחרונה זה היה יוהאן סטין השבדי, ששרד 68 הקפות, או במילים אחרות 453 קילומטרים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג