10 טיפים לריצת מרתון בגשם

מרתון WINNER טבריה 2013 צפוי להיות מהגשומים בתולדותיו. אספנו 11 טיפים כדי לסייע לרצים להתמודד עם מזג האוויר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מרתון WINNER טבריה 2013 צפוי להיות מהגשומים בתולדותיו. אספנו 11 טיפים כדי לסייע לרצים להתמודד עם מזג האוויר

מאת:מערכת שוונג


כל שירות החיזוי הקיימים ללא יוצא דופן מדווחים כי ביום חמישי, טבריה וסביבותיה יספגו גשם ומזג אוויר קר מן הרגיל. את רובנו, הקור הישראלי אינו מרגש יותר מידי ואנחנו ממשיכים בפעילותנו כתמול שלשום, מעט עטופים מהרגיל עם כל מיני אלתורים תוצרת בית וחנות. הגשם, הגשם זה כבר משהו אחר.

11 הטיפים לריצת מרתון בגשם

1. כדי לא להרטיב את נעליכם טרם הזינוק, כסו אותם בשקיות ורק ליתר ביטחון קחו איתכם זוג גרביים ונעליים נוסף אליהם אתם רגילים. אפשרות אחרת: נעליים וגרביים ישנות לנעול עד ממש לפני הזינוק, להחליף בסמוך לו כך שתוכלו לזנק לדרך בנעליים יבשות.

2. החלק הקשה ביותר בריצה בגשם היא ההתחלה. לאחר שתתחממו, הריצה הופכת קלה הרבה יותר. השיגו חליפת סערה זולה (או שקית זבל גדולה), זוג כפפות ארוכות זולות, כובע צמר פשוט, חולצה ארוכה פשוטה – יעני סווטשירט. כל אלה דברים שתוכלו ללבוש טרם הזינוק להגנה מהגשם ומהקור ולא יכאב לכם הלב לזרוק אותם ברגע האמת.

3. רוצו עם כובע ריצה (עם מצחייה). בריצת מרתון גשומה יש אומרים כי זה חובה. הכובע ימנע מהגשם להיכנס ולצרוב את עיניכם.

4. שרוולים. אחד מהפיתרונות האישיים שלי הם השרוולונים לידיים המגיעים מעולם האופניים. הם מחממים ונותנים תחושה טובה, ניתנים להסרה בקלות, אינם מכבידים ואינם יקרים כך שלא נורא אם תזרקו אותם. גדולי המרתוניסטים נראים משתמשים בהם בתנאים קשים.

5. לבשו מעט ככל שהקור מאפשר. בניגוד למה שניתן לחשוב, דווקא ביגוד חם ומסורבל יקשה עליכם יותר בגשם. הוא יירטב, יכביד, וייצור שפשופים. פשוט תחשבו על הבגדים הרטובים שיוצאים ממכונת הכביסה. אתם לא רוצים לסחוב אותם עליכם נכון?

6. וותרו על משקפי השמש, המגניבות תחכה למחר. השאירו אותם לנוח באוטו הפעם לטובת ראיה ברורה של המתרחש סביבכם.

7. מרחו אזורים רגישים לשפשוף בתכשירים המונעים שפשפת – וזלין או באדי גלייד (Bodyglide). עניין זה הוא קריטי למי שאינו מורגל בריצה כשהוא רטוב. אל תשכחו את כפות הרגליים, אתם לא רוצים שלפוחיות הרסניות. מרחו הכול: כפות הרגליים, פנים הירכיים, מפסעה, בתי שחי, קווי החזייה (נשים) ופטמות (גברים). גם משחת חיתולים סמיכה מאוד לתינוקות תעשה את העבודה. וזלין מומלץ פחות כיוון שיורד לאורך המרוץ וגם משאיר כתמים שומניים על הבגדים. אפשרות נוספת: פלסטרים לפטמות .

8. אם יורד גשם זלעפות, אל תטרחו להתחמק משלוליות. רוצו לתוכן, חבל על הזמן שתבזבזו כי אתם תירטבו בכל מקרה. אך שימו לב והיזהרו מעצמים חלקים ובמיוחד מהפסי הצבע  (הלבנים, הצהובים ובכל הצבעים) על הכביש. 

9. זכרו לשתות במהלך המרוץ. הגשם מטעה ומשכיח צמא. אל תיפלו למלכודת הזו שלו ותמשיכו בתכנית הנוזלים המקורית.

10. אל תשכחו לייבש את הנעליים בסיום התחרות. נייר עיתון בתוך הנעל יאיץ מאוד את קצב הייבוש. אפשרות מורכבת יותר אך יעילה יותר: מלאו גרביים ישנות בחול המשמש לארגז הצרכים של חתולים והכניסו אותם לנעליים – זה מייבש, מהר ומונע ריח רע

11.  תדאגו לבגדים חמים ויבשים ליד הסיום. רוב הסיכויים שתוך דקות בודדות תמצאו את עצמכם קפואים ורועדים מקור!

צילום: Comstock



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג