10 שיאי הריצה המוזרים ביותר שאתם לא מכירים

מה שיא העולם בריצת מרתון על מסילה? מי הצליחה לרוץ מרתון שלם על עקבים ועד כמה מהר אפשר לרוץ בהשפעת אלכוהול?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צבי הנינג'ה רצים על זה | צילום: shutterstock

לא כל אחד יכול להיות אליוד קיפצ'וגה, וזו בדיוק הסיבה שהרבה מאוד רצים ורצות מוכשרים ברחבי העולם בוחרים לנצל את הכישרון שלהם כדי לפרוץ לתודעה בדרך אחרת, קצת שונה ובעיקר מוזרה. בדרך כלל, אנשים שרצים למרחקים יותר ארוכים נמנעים יותר מריצה על מסילה בחדר הכושר. רבים יגדירו את זה כסיוט, אבל מסתבר שיש כאלה שלקחו את זה רחוק ואפילו רצו מרתון בקצב חזק מבלי להתקדם.

אז מסתבר שיש אתר שמאגד את שיאי הריצה על מסילה, ואפשר למצוא שם שיאים לריצות של חצי מרתון ועד לריצה של 30 ימים. אחד השיאים המרשימים שם הוא למרחק של מרתון (42.2 ק"מ) ומי שאחראי לזה הוא רץ אמריקאי בשם אריק בלייק עם זמן של 2:21:40 שע'. השיא הזה מחזיק מעמד משנת 2006. טיילר אנדרוז האמריקאי אחראי על שיא העולם בחצי מרתון על מסילה אחרי שקבע 1:03:38 שעה במסגרת אירועי האקספו של מרתון בוסטון ב-2015.

צ פ ו | שיא העולם בחצי מרתון על מסילה

2. מרתון באולם

מרתון באצטדיון אתלטיקה זה משהו שניסו פעם אפילו כאן בארץ, אבל בארצות הברית יש לא מעט רצים שניסו את אתגר המרתון באולם, שזה אומר 211 הקפות במסלול אתלטיקה של 200 מטר. מדי שנה מתקיים מרוץ כזה במנהטן, אליו מגיעים כ-100 רצים ורצות. מלקולם ריצ'ארדס, מורה מסן פרנסיסקו, קבע שם את התוצאה המהירה ביותר שהיא 2:19:01 שע' (שיאו האישי במרתון רגיל הוא 2:13:29 שע'). השיאנית לנשים היא לינדזי שרף שקבעה 2:40:55 שע'.

צ פ ו | שיא העולם במרתון באולם

3. חצי מרתון הולה הופ

רוב האנשים לא מסוגלים לסובב חישוק על המותניים במשך 10 שניות, אבל בטי שורין האמריקאית הצליחה לצלוח מרחק של 21.1 קילומטרים תוך כדי שהיא מסובבת חישוק ולא מפילה אותו אפילו פעם אחת. היא עשתה את זה בחצי מרתון הוליווד ב-2012 וזה לקח לה שלוש שעות ושלוש דקות. השיא הזה הוכר על ידי "גינס". כמו כן היא מחזיקה בשיא הריצה ל-10 ק"מ תוך כדי סיבוב חישוק עם זמן של שעה ו-14 דקות.

4. מרתון בריצה אחורה

בניגוד לשיאים הקודמים, דווקא בריצה אחורה יש היגיון כי מדובר בפעולה שמפעילה שרירים נוספים ברגליים ובלא מעט אימוני טכניקה מבצעים סטים של ריצה אחורה. פשוט יש כאלה שהתרגלו להפוך את הסגנון הזה למועדף עליהם. שו ז'נזון הסינית רצה אחורה את מרתון בייג'ינג ב-2004 ועשתה את זה בזמן של 3:43:39 שעות. השיא שלה הוכר על ידי גינס, אבל מסתבר שיש שני גברים שרצו יותר מהר אלא שהשיאים שלהם לא נחשבים לרשמיים מטעם גינס. מרכוס יורגנס רץ מרתון אחורנית בזמן של 3:38:27 שע' במרתון האנובר ב-2017. גרמני אחר בזם תומאס דולד הצליח לרוץ 10 ק"מ אחורנית בזמן של 38:50 דקות.

5. מרתון במים

במקרים רבים ממליצים לרצים שמשתקמים מפציעה לבצע אימון סבולת בבריכה שכולל תנועות של ריצה מתחת למים. בארצות הברית יש בריכות שבהן בנו מסילות ריצה מתחת למים, כך שזה רק היה עניין של זמן עד שמישהו קפץ על ההזדמנות לשבור שיא חדש. מייק סטודר עשה את זה במרכז שיקום באורגון, והצליח לרוץ למרחק של 42.2 ק"מ על מסילה תת מימית בזמן של 3:44:52 שע'.

6. המרוץ הארוך בעולם 

גם המרוץ הארוך ביותר בעולם מתקיים על אדמת ארצות הברית ובמרוץ זה רצים בהקפות של קצת יותר מ-800 מטר בבלוק אחד בניו יורק. שיאן המרוץ הוא פקה אלטו הפיני שעשה את זה ב-40 ימים, 9 שעות ו-6 דקות. מדובר בממוצע של 123 קילומטרים ליום, כאשר בכל יום המסלול פתוח בין השעות 6 בבוקר לחצות.

7. טיפוס על מגדל אמפייר סטייט 

זה דווקא אתגר ריצה די פופולארי בארצות הברית שגם סיפק השראה למרוצי מדרגות אחרים בעולם כולל זה שבמגדלי עזריאלי. באמפייר סטייט מטפסים 86 קומות, שזה אומר 1,576 מדרגות וטיפוס ורטיקלי של 320 מטר. פול קרייק האוסטרלי טיפס את זה בזמן של 9 דקות ו-33 שניות ב-2003 והוא למעשה היחיד שהצליח לרדת מ-10 דקות. אנדראה מאייר שהיא שיאנית אוסטריה במרתון אחראית לשיא הנשים באמפייר סטייט עם זמן של 11:23 דק'.

8. מייל הבירה 

במבט ראשון זה נראה כמו גימיק פסיכי לגמרי, אבל בארצות הברית ובעוד כמה מדינות בעולם ריצת מייל הבירה היא מסורת שמושכת אליה רצים מעולים. המטרה היא לרוץ 4 הקפות של 400 מטר, כאשר לפני תחילת הריצה ובסיום כל הקפה שותים בקבוק בירה עד הסוף (וכמובן שבודקים את זה). המנצח הוא כמובן מי שקובע את הזמן המהיר ביותר.

קורי בלמור הקנדי הוא שיאן העולם בריצה זו עם זמן של 4:33.6 דק' (ל-1600 מטר). השיא הזה נקבע ב-2017. ארין אומארה היא שיאנית העולם לנשים עם 6:08 דק'. באתר הרשמי של שיאי מייל הבירה אפשר למצוא עוד מאות שיאי אחרים המחולקים לפי קטגוריות גיל ובעיקר לפי סוגי הבירה.

9. מרתון על עקבים 

כבר ראינו בעבר מרוצים על עקבים למרחקים של 100 או 200 מטר, אבל אשה אחת החליטה ללכת עם זה עד הסוף. איירין סוול שהיא במקור רקדנית, רצה את מרתון 7 הגשרים בטנסי עם נעלי עקב, כשהעקבים באורך 7.5 סנטימטרים. למרות שבאימונים היא רצה בעיקר עם נעלי ריצה ולא ביצעה ריצות של יורת מ-10 קילומטרים על עקבים, היא הצליחה לסיים את המרתון בזמן של 7 שעות ו-27 דקות ועם כמה יבלות.

10. מרתון עם עגלת תינוק

זה התחיל בגברים שהחליטו שהם עושים הכל כדי לא לוותר על ריצות הבוקר שלהם רק בגלל שיש להם תינוק בבית, והמשיך עם סוג של פעילות שכבר לא נראית כל כך מוזרה בהרבה מקומות בעולם כולל מרתונים בישראל. אז יש גם שיאי עולם בריצת מרתון תוך כדי סחיבת עגלת תינוק, ומדובר בשיאים מרשימים במיוחד. קאלום נף עשה את זה בזמן המהיר ביותר עד היום עם 2:31:22 שע' למרות שבתו שישבה בטיולון כבר היתה בת 4. באותה שנה הוא גם שבר את שיא העולם בחצי המרחק עם 1:11:27 שע'. שיא העולם לנשים שייך לדיאנה צ'יבאקוס שעשתה את זה בזמן של 3:10:26 שע'.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג