10 עובדות שלא ידעתם על כדורמים

הנה 10 עובדות שלא ידעתם על כדורמים, אחד מענפי הספורט הקשוחים שיש
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

משחקי גמר גביע המדינה בכדורמים לגברים ולנשים התקיימו בסוף השבוע (שבת) בבריכה הלאומית שבמכון וינגייט. יקנעם הניפה את הגביע לנשים בפעם השלישית ברציפות ופלרם זבולון הניפה את הגביע לגברים בפעם הרביעית ברציפות. לכבוד הזוכות, הכנו לכם רשימה של דברים שלא ידעתם על אחד מענפי הספורט הקשוחים בעולם. אז קבלו 10 עובדות שלא ידעתם על כדורמים.

1. בינלאומיות: המשחק הבינלאומי הראשון של נבחרת ישראל לגברים התקיים בבריכה המיתולוגית בבת גלים שבחיפה בספטמבר 1927. ישראל ניצחה את יוון 5-2. אליפות העולם הראשונה בה השתתפה הנבחרת התרחשה 46 שנים מאוחר יותר, בשנת 1973 (האליפות נערכה בבלגרד וישראל סיימה אחרונה).

2. נקודת שיא: הישג השיא של נבחרת הנשים של ישראל התרחש לפני פחות משנתיים. הנבחרת בהובלת המאמן היווני דמיטריס מברוטאס סיימה במקום התשיעי באליפות אירופה 2020 שנערכה בבודפשט. בחודש מארס תצא הנבחרת לטורניר מוקדמות אליפות אירופה בלטביה. האליפות הקרובה תערך בקיץ הקרוב בעיר ספליט שבקרואטיה.

3. אליפות העולם בכדורמים: האליפות נערכת אחת לשנתיים במקביל לאליפות העולם בשחייה. ארה"ב היא הנבחרת המעוטרת ביותר עם 6 אליפויות עולם, סגנות אחת ושתי מדליות ארד. אצל הגברים, סרביה בטופ עם 5 אליפויות עולם, שתי סגנויות ולא פחות מחמש פעמים שהיא סיימה עם מדליות הארד. האליפות הבאה תערך בחודש מאי הקרוב ביפן.

שחקני הכדורמים נחשבים לספורטאים עם הכושר הגופני הטוב בעולם | צילום: shutterstock

4. בישראל: האיגוד הישראלי מונה 12 אגודות פעילות ברחבי הארץ. האלופה הנוכחית אצל הגברים היא הפועל קריית טבעון. בראש טבלת האליפויות נמצאת הפועל גבעת חיים עם 22 אליפויות, כאשר הראשונה נלקחה בעונת 1967/68 והאחרונה בעונת 1991/92 אז סיימה גבעת חיים רצף של 15 אליפויות. את אליפות הליגה הראשונה (עונת 1951/52) לקחה מכבי חיפה. בארבע השנים הראשונות של הליגה מכבי חיפה הייתה אלופה שלוש פעמים.

5. כללים: כל קבוצה מונה שבעה שחקנים (שישה שחקני שדה ושוער). המשחק מחולק לארבעה רבעים, כאשר אורכו של כל רבע הוא שמונה דקות. עומק הבריכה המינימלי הוא 1.80 מטר ולשחקנים אסור לגעת בתחתית הבריכה. שעון ההתקפה עומד על 30 שניות ולכל קבוצה מותר לקחת פסק זמן אחד בן דקה בכל רבע.

6. היסטוריה: משחק הכדורמים הומצא בבריטניה בסוף המאה ה-19. מורה לשחייה מסקוטלנד בשם ויליאם וילסון החליט להמציא משחק כדור קבוצתי שישוחק במים. המשחק הראשון התקיים בשנת 1877 בנהר ה-Dee שבעיר אברדין בסקוטלנד. שמונה שנים מאוחר יותר, איגוד השחייה של בריטניה הכיר במשחק והפך אותו "רשמי".

7. ישראל מארחת: בקיץ האחרון, אירחה ישראל את אליפות העולם לנשים עד גיל 20 בבריכה הלאומית שבמכון וינגייט. בעקבות הצלחת הטורניר, נבחרה ישראל לארח גם את אליפות אירופה לנשים עד גיל 19 בקיץ הקרוב. האליפות תתקיים כולה בוינגייט בין התאריכים 3-9 ביולי 2022.

8. "משחק הדם במים": המשחק המפורסם בהיסטוריה של הענף נקרא "משחק הדם במים". המשחק התקיים כחלק מהמשחקים האוליפיים של מלבורן 1956 בין נבחרות הונגריה וברית המועצות. המשחק התרחש זמן קצר לאחר "המרד ההונגרי" – מרד נגד ברית המועצות ושליטתה בהונגריה. המרד דוכא בברוטאליות ושחקני הונגריה רצו להחזיר את כבודם דרך המשחקים האולימפיים. המשחק היה אלים מאוד, כשהשיא הגיע כאשר כוכב הנבחרת ההונגרית ארווין זאדור ספג אגרוף בפניו ונאלץ לסיים את המשחק. כדי למנוע מהומות, המשחק הופסק כדקה לסיום במצב של 4:0 להונגרים והמשטרה פינתה את הקהל.

9. המשחקים האולימפיים: לא פחות מ-100 שנים מבדילות בין כניסת ענף הכדורמים עבור גברים למשחקים האולימפיים, לבין השתתפותן של נשים בענף כחלק מהמשחקים. הגברים החלו להשתתף במשחקים בפריז 1900, ואילו הנשים שיחקו לראשונה רק בסידני 2000. הונגריה היא שיאנית הזכיות אצל הגברים עם 9 מדליות זהב, בעוד אצל הנשים ארה"ב בראש עם שלוש זכיות. כולן אגב, בשלוש האולימפיאדות האחרונות (לונדון, ריו וטוקיו).

10. ענף הספורט הקשה ביותר: מומחים ומחקרים רבים קבעו שענף הכדורמים הוא הספורט האולימפי הקשה ביותר. שחקני ושחקניות כדורמים נחשבים לספורטאים עם הכושר הגופני הטוב בעולם. כאמור במהלך המשחק אסור לגעת בקרקעית ולכן ישנן 32 דקות נטו בהן הגוף לא מחובר לכלום. תוסיפו לזה פיזיות, שחייה ורצון לנצח, ותקבלו את הספורט הקבוצתי המשוגע מכולם.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג