תחרויות האתלטיקה בריו נפתחו עם שיא עולם מדהים

אלמז איינה האתיופית הדהימה על המסלול בריו כשניפצה את שיא העולם ב-10,000 מטרים לנשים משנת 1993 ושיפרה אותו ביותר מ-14 שניות. ויויאן צ'ריוט סיימה שניה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אלמז איינה רצה אתיופית למרחקים ארוכים
אלמז איינה רצה אתיופית למרחקים ארוכים

שבוע בתוך המשחקים האולימפיים בריו, החלו היום גם תחרויות האתלטיקה ובפעם הראשונה נשבר שיא עולם עוד בהצגת הבוקר. ולא סתם שיא, אלא שיא בריצה למרחקים ארוכים שמחזיק מעמד משנת 1993.

אלמז איינה רצה אתיופית שיראנית העולם ב-10,000 מטר

הגרסה הנשית לקנניסה בקלה. אלמז איינה | צילום: Erik van Leeuwen

אלמז איינה האתיופית היא הגיבורה של היום הראשון בתחרויות האתלטיקה, והיום (שישי) היא ניצחה באופן משכנע בגמר הראשון בריו, 10,000 מטרים לנשים וקבעה זמן מטורף של 29:17:46 דקות שזה מהיר ביותר מ-14 מאיות מהשיא הקודם שהיה שייך לסינית וואנג יונשיה. איינה בת ה-24 התמקדה במקור בריצת ה-5,000 מטרים לקראת המשחקים האולימפיים. היא גם אלופת העולם במרחק הזה וגם כמעט ושברה את שיא העולם לפני מספר שבועות.

בדיעבד, מסתבר שאיינה הולכת על דאבל בריצות הארוכות, כפי שעשתה לפני 8 שנים בת ארצה טירונש דיבאבה. אז אחרי 5 קילומטרים שבהן היא נתנה למתחרות שלה להכתיב קצב, ובעיקר לצעירה הקנייתית המבטיחה אליס אפרוט, איינה החלה להגביר את המהירות שלה ובעקבותיה גם שתי הרצות הענקיות עם שני השמות הגדולים – ויויאן צ'ריוט (אלופת העולם) וטירונש דיבאבה (האלופה האולימפית).

81428.2

הגיבורה של היום הראשון בתחרויות האתלטיקה

אבל לפעמים הכנה טובה לא יכולה להשיג תואר אולימפי, בטח לא כאשר אנחנו מגלים שאלמז איינה היא לא עוד אלופת עולם אתיופית מלפני שנה, אלא הגרסה הנשית המתפתחת של קנניסה בקלה. לקראת 6,000 מטרים היא הגדילה את הפער באופן משמעותי בזכות קצב מטורף, ולאחר מכן עברה לקצב של כ-2:57 עד 3:00 דקות לקילומטר בזמן שנותר, תוך כדי שהיא עוקפת כל הזמן מתחרות שהיו בפיגור של סיבוב מלא ממנה.

עוד לפני שהפעמון צילצל להקפה האחרונה היה ברור שהיא תשבור שיא עולם היסטורי, והשאלה היתה בכמה הוא יישבר. ואיינה אכן הציבה רף גבוה עם הזמן המטורף שלה, שהיה מהיר ב-50 שניות משיאה האישי שנקבע השנה בהנגלו שבהולנד, שם האתיופים קבעו למעשה את המבחנים שלהם בריצה הזאת לקראת ריו 2016. ויויאן צ'ריוט שהגיעה שניה היתה רחוקה ב-75 מאיות משיא העולם הקודם של הסינית, מה שאכן מוכיח שהקנייתית הגיעה לתחרות הזאת בכושר מצוין, אבל יש הופעות אחרות שאי אפשר להתחרות איתן, בדיוק כפי שאתלטים אחרים לא יכלו להתחרות מול בולט, רודישה או קנניסה בקלה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג