שניים סינים: 12 אלף רצים נפצעו במרתון בסין חלקם מאכילת סבון

אלפים נפצעו במהלך מרתון בסין, חלקם התעלפו כאשר בטעות אכלו סבון המכיל קרם לחות שצורף לערכת המשתתף, מכיוון שחשבו שמדובר בחטיף אנרגיה בטעם ענבים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
12000 פצועים במרתון בסין, סבון, ריצה צילום: צילום מסך

כמו בכל העולם, גם בסין הבינו מהר מאוד את המנוע הכלכלי והפוטנציאל סביב המרתונים, כך שהמדינה עצמה מקדמת אירועים שכאלה. הדחיפה והצמיחה האדירה והפופולריות הגיעו מהר מדי ככל הנראה. השיא הגיע כאשר במהלך ריצת מרתון בעיר קווינגיואן (Qingyuan) שנמצאת בדרום סין, נפצעו למעלה מ-12,000 רצים ורצות, כך על פי הדיווח של המקומון קווינגיואן דיילי (Qingyuan Daily).

12000 פצועים במרתון בסין, סבון, ריצה צילום:

נוצר בלבול בקרב רצים רבים שחשבו כי מדובר בחטיף אנרגיה ולא בסבון. "חטיף" הסבון שחולק בערכת המשתתף | צילום מסך

כתבות נוספות בנושא
הסעודה האחרונה: מה אוכלים לפני מרתון מלא?
מדריך תזונה למרתון מלא 42.2
נוהל שתייה: מה כמות המים שצריך לשתות במרתון?

על פי הידוע 10,000 רצים סבלו מהתכווצויות שרירים, 1,700 מנקעים. 17 רצים אושפזו בבית החולים בהם חמישה במצב קשה. עוד נמסר, כי חוסר הניסיון של מארגני התחרות היה ניכר ועובדה בלא מעט מקצועיות. כך למשל, לערכת המשתתף שקיבלו הרצים צורף סבון יוקרתי המכיל קרם לחות והאיור שהתנוסס על אריזתו היה של ענבים עסיסיים. אלפי הרצים והרצות חשבו בטעות שמדובר ב"חטיף אנרגיה" בניחוח ענבים ולעסו אותו בזמן הריצה לקבלת אנרגיה. מיותר לציין כי על האריזה היה כיתוב באנגליות בלבד, מה שיצר בלבול ומבוכה בקרב הרצים וחברת ההפקה ובהמשך לפגיעה המערכות העיכול ולעילפון של הרצים. על פי נתוני איגוד האתלטיקה הסיני, בשנת 2014 התקיימו בסין למעלה מ-83 תחרויות מרתון ובשנת 2015 התקיימו כבר 134 תחרויות במדינה, בהם השתתפו למעלה ממיליון וחצי רצים.

12000 פצועים במרתון בסין, סבון, ריצה צילום:

בשנת 2015 מתו חמישה משתתפים תוך כדי ריצת מרתון | צילום: צילום מסך

ה"בום רנינג" המתקיים בסין מביא עימו גם תקלות רבות וחוסר הניסיון של מארגני האירועים מביא ללא מעט אסונות. בנוסף, אחוז גבוה מבין רצי המרתון המלא אינו מתאמן בהתאם לסרגל המאמצים המומלץ.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג