שיא גינס: רצה 150 מרתונים ב-150 יום

רצה אוסטרלית בת 32 יצאה למסע מהקצה הצפוני של אוסטרליה ועד למלבורן הדרומית, כדי לגייס כספים לחיות האוסטרליות בסכנת הכחדה. אתמול היא עמדה ביעד, וגם שברה שיא גינס על הדרך
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שיא גינס בלתי ייאמן | צילום: Shutterstock

עבור רבים, ריצת מרתון אחת היא אתגר יוצא דופן, אולם אתמול (שני) הרצה האוסטרלית ארצ'נה מארי-בארטלט העלתה את הרף לגובה חדש, כשהשלימה 150 מרתונים ב-150 יום ברציפות. בכך, קבעה גם שיא גינס (שעדיין צריך לקבל הכרה רשמית), שכן השיא הקודם עבור אישה עמד על 106 מרתונים רצופים והיה שייך במשותף לאמה פטרי ופיי קנינגהאם הבריטיות מהשנה שעברה.

את המסע שלה החלה מארי-ברטלט בת ה-32 כבר בחודש אוגוסט, ומאז רצה יותר מ-6,200 ק"מ כשהתחילה בקצה הצפוני של אוסטרליה בקייפ יורק, וסיימה במלבורן הדרומית. המטרה שלה הייתה גיוס כספים והגדלת המודעות עבור חיות בסכנת הכחדה באוסטרליה. מטרתה הראשונית הייתה גיוס 62 אלף דולר, אולם אתמול הסכום הגיע כבר ל-100 אלף דולר ועשוי לעלות עוד יותר בימים הקרובים.

"אני די חסינה לפציעות", סיפרה מארי ברטלט, "אני חושבת שזו אחת החוזקות הגדולות שלי במסע הזה. היו הרבה אנשים שאמרו שזה בלתי אפשרי". לאחר שסיימה סיפרה שהיא ב"אקסטזה, לא ידעתי אם אוכל לעשות זאת, הייתי גאה בעצמי גם אם הייתי עושה שני מרתונים, התגאיתי גם בעשרה, 20, 50 ועד שבירת השיא.

על המטרה החשובה הוסיפה: "אם לא נעשה משהו, חיות משמעותיות כמו הקואלה ייכחדו. ברגע שחיה נכחדת אי אפשר להחזיר אותה חזרה. התרומה תעשה השפעה ענקית, ותאפשר לנו להעצים את העבודה למען החיות בכל רחבי אוסטרליה".

כזכור, בסוף דצמבר דווח על רץ בריטי בן 53 שהשלים בכל שנת 2022 לא פחות מ-365 מרתונים ב-365 ימים לגיוס תרומות למאבק בסרטן. עם זאת, מקי לא עשה זאת בליווי של נציגים משיאי גינס ולכן באופן מפתיע השיא אצל הגברים עומד על 62 מרתונים רצופים "בלבד", של ההודי וישאק קרישנאסוואמי.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג