שיאו של מוגס טסמה לא יוכר

133 מטרים היו חסרים, באליפות ישראל בחצי מרתון. התוצאה של מוגס טסמה לא תוכר כשיא לאומי בחצי מרתון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


133 מטרים היו חסרים, באליפות ישראל בחצי מרתון. התוצאה של מוגס טסמה לא תוכר כשיא לאומי בחצי מרתון

מאת:מערכת שוונג


בבדיקה שערך צוות שוונג התברר כי מסלול אליפות ישראל בחצי מרתון אינו מאפשר אישור שיא לאומי. על פי הבדיקה, שבוצעה ביום רביעי, חסרו עשרות מטרים למסלול. עובדה שאינה מאפשרת להכיר, בתוצאה של מוגס טסמה, כשיא הישראלי בחצי מרתון. כזכור, לפני שבועיים, קבע מוגס טסמה 1:03:23 שעה באליפות ישראל בחצי המרתון שנערכה עמק המעיינות (עמק בית שאן).

איגוד האתלטיקה הזמין בדיקה חוזרת, שבוצעה ביום שני, 20 בדצמבר 2010, על ידי גבי ינאי הנחשב למודד מוסמך.
ינאי סירב לחשוף את הממצאים: "המדידה הוזמנה על ידי איגוד האתלטיקה ואמסור להם את הממצאים". הוא אמר בתגובה לשאלת אתר שוונג על המדידה שביצע. ביום רביעי בערב, פנה אתר שוונג כדי לקבל את תגובה איגוד האתלטיקה אך הם סירבו לאשר או להכחיש את ממצאי בדיקת אתר שוונג.

תגובה הגיעה רק היום, כשמזכ"ל איגוד האתלטיקה ז'ק כהן, אישר את ממצאי שוונג:
"בבדיקה שהוזמנה על ידי איגוד האתלטיקה התברר כי חסרו 133 מטרים למסלול חצי המרתון ולכן התוצאה שקבע מוגסה לא תוכר כשיא לאומי".


האם השיא יוכר?
צילום: עפר ביי



מעטים זוכרים כי גם שיאו של איילה סטאין, בחצי מרתון של תל אביב, 1:03:43 שעה, הושג על מסלול שלא נבדק לאחר שנקבע ולכן לא עומד בפרוטוקול של קביעת תוצאה כשיא לאומי. התוצאה האחרונה שנקבעה, ואפשר לקבועה כשיא ישראלי בחצי מרתון, הושגה על ידי דב קרמר במילאנו באותו היום בו קבע מוזס צ'אנוי שיא עולמי במרחק. מכיוון שאותו שיא של צ'אנוי הוכר גם שיאו של קרמר מוכר. התוצאה שקבע קרמר לפני למעלה מעשור וחצי היא 1:03:56 שעה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג