שברה את שיא העולם ב-50 ק"מ ביותר מ-7 דקות

מנצחת מרתון בוסטון 2018 עשתה את הבלתי ייאמן וניתצה את השיא עולמי למרחק 50 ק"מ
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לא כל יום מתרחשים הישגים כאלו ובוודאי לא במרחק של 50 ק"מ, אבל דסירי (דאס) לינדן בת ה-37, הצליחה במה שהיה נראה כבר כבלתי אפשרי והצליחה לנתץ את השיא שעמד עד כה על 3:07:20 שעות ביותר משבע דקות וליתר דיוק ב-7:26 דקות והעמידה אותו על 2:59:54 שעות.

ידעה שהיא הולכת לנתץ את השיא. דאס לינדן | צילום: Dave Atkinson (ויקימדיה)

בעלת רקורד של מנצחת מרתון בוסטון

במרוץ קטן שהתקיים באורגון, ארה"ב, אתמול (שלישי) וזינק בשמונה ורבע בבוקר, הצליחה לינדן, המנצחת של מרתון בוסטון (נשים) משנת 2018 שם סיימה בתוצאה 2:39:54 שעות, לשבור את השיא שהיה שייך עד כה לאלי דיקסון הבריטית משנת 2019 אותו קבעה באליפות העולם ברומניה. ברקורד של לינדן יש 20 מרתונים ומלבד זהב בבוסטון יש לה על הצוואר גם שני פודיומים במרתון שיקגו (2010) ובוסטון (2011 שם קבעה את הזמן הטוב ביותר שלה 2:22:38 שע') שם סיימה בשני המקרים במקום השלישי.

עד הניצחון שלה במרתון בוסטון לפני שלוש שנים היא הגיעה שלוש פעמים במקום השני והיא היתה אז האמריקאית הראשונה שניצחה ב-33 השנים ושברה את ההיעדרות של הרצות האמריקאיות מהטבלה מאז 1985. בראיון איתה ציינה לינדן לאחר אותו מרתון קשוח שבו מזג האוויר היה אחד הגשומים הזכורים, היא ציינה שלאורך הריצה היא שקלה לנטוש ולהפסיקו.

פעם ראשונה שחצתה את מרחק המרתון

הפעם באורגון, היתה זו הפעם הראשונה עבורה שהיא רצה מרחק הגדול ממרחק מרתון ולפי החישוב היא רצה בממוצע של 3:36 דקות לקילומטר. בנקודת המרחק של ה-42.2 ק"מ היא היתה על זמן של 2:31:12 שעות והיא אף ציינה ש"חמשת המיילים האחרונים היו לי קשים".

לפני המרוץ היא סיפרה כי היתה לה תחושה שהיא הולכת לשבור את השיא, "אני חייבת לרדת מ-3 שעות אחרת אני עומדת לעשות זאת שוב בקרוב", אמרה לעצמה. ביום המרוץ היא כבר הרגישה שזה אפשרי לאחר חודשי ההכנה העמוסים שלה. "חשבתי שזה יהיה אסון אם לא אקבע שיא חדש. כשהגעתי כבר למרחק של המרתון התחלתי להרגיש שזה מתארך יותר ממה שאני מכירה – זה היה כמו להגיע לטריטוריה לא נודעת".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג