רצים למען עלם

יום שישי 28.9.12, 7:00 בבוקר גן העיר בת ים, כ- 1000 רצים. חלק מן המשכימים אפשר לראות על קו הזינוק של כל מחרוץ בארץ (אני נכללת בחלק זה, מודה!) אך חלקם הגיעו במיוחד למען עמותת עלם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

יום שישי 28.9.12, 7:00 בבוקר גן העיר בת ים, כ- 1000 רצים. חלק מן המשכימים אפשר לראות על קו הזינוק של כל מחרוץ בארץ (אני נכללת בחלק זה, מודה!) אך חלקם הגיעו במיוחד למען עמותת עלם

מאת:נעמה זיו-אב


נאווה ברק, נשיאת "עמותת עלם" (עמותה אשר עוזרת לנוער במצוקה לנהל מאבק חיים), מצאה דרך מקורית וספורטיבית להביא את המודעות על העמותה לציבור. בשיתוף עם ראש עיריית בת-ים מר שלמה לחיאני ובהפקתם של "מרתון ישראל" הוציאו השנה (2012) בפעם השנייה את "מחרוץ עלם". מחרוץ עלם אינו רק מחרוץ אלא אירוע ספורט שלם שהחל עם חימום של מדריכה מקצועית והסתיים בשיעור קיקבוקס המוני. כמובן שכל הכנסות המרוץ הוקדשו למען העמותה. עוד נציגות מהעמותה שהייתה במרוץ היא עדי שמגר – נציגת עלם.

ההתרגשות וההיענות הורגשו בכל פינה בפארק ובעיר. המסלול עבר לאורך החוף וברחובותיה של העיר בת ים שכבישיה נסגרו במיוחד למען האירוע ובצידי המסלול ובחלונות הבתים אפשר היה לראות עשרות אנשים וילדים שמוחאים כפיים.

באירוע לקחו חלק המון רצים, משפחות, תנועות נוער וחיילים. בנוסף למקצים הופיעה בפארק גם להקת מתופפים והמשתתפים והצופים אף זכו ליהנות מהפנינג מכירות ספורטיבי במיוחד.

גם הרצים התחלקו לשני מקצים: 10 ק"מ או 2 ק"מ – חוויה נושאת פרסים  בה כל אחד יכול היה לקחת חלק גם מבחינת רמת הכושר.

ענת הראל נמנית בין הרצים שהגיעו במיוחד למען העמותה. הראל שכמובן הגיעה למקצה הארוך סיפרה לי: "אני לא משתתפת בהרבה מרוצים אך למרוץ עלם היה לי חשוב להגיע לאחר ששמעתי עליו מנאווה ברק עצמה. אני עושה הרבה ספורט אך לרוב לא משתתפת במרוצים מלבד מירוץ הלילה של תל אביב פעם בשנה ולפעמים גם משתתפת בחצי מרתון".

עמותת עלם הינה ארגון ארצי שמתמחה בזיהוי מצבי מצוקה של נוער בארץ ועוזר לנוער להאבק בבעיותיו בחיים ולמצוא את דרכו להשתלבות בחברה. העמותה פועלת בעשרות ישובים ובעזרת כ-2000 עובדים ומתנדבים ומטפלת באלפי בני נוער במהלך גיל ההתבגרות.העמותה מתמודדת עם  בעיות כגון: קשיי קליטה, בעיות משפחתיות, התמכרויות למינהן והתדרדרות לרחובות. מתנדבי עלם יוצאים אל השטח ופוגשים את בני הנוער במקומות בהם הם נוהגים לשהות. המרוץ הינו עוד דרך מיוחדת לעזור שכן חלק מן הנוער שנעזר בעמותה זו בעצמו לקח חלק באירוע – אותו יזמו נדב גרישפון, אבי מוטולה ודוני אלרון.

עדי דויטש, אחד ממתחרי מקצה ה-10 ק"מ, שגם אותו פגשתי על קו הזינוק (והתרשמתי!), הוא נכה צה"ל שאת הריצה של ה-10 ק"מ רץ כשעל רגלו פרוטזה! דוייטש קרא על המירוץ באתר אינטרנט והחליט לקחת בו חלק. לדבריו: "ריצות הן תחום חדש שהחל אצלי לפני פחות משנה. מאז מצאתי עניין וכיף ואני משתדל להשתתף בהרבה אירועי ספורט. האירוע הראשון בו השתתפתי היה טריאתלון ולאחר מכן כמה מרוצים וזה גם מכין אותי לתחרות "ישראמן סמסונג" שתתקיים בינואר הקרוב באילת". מאבק לחיים כבר ציינתי?!

כאמור, המרוץ כלל גם מקצה עממי של 2 ק"מ. במקצה זה השתתפו גם ילדים. פגשתי את הילדות יובל (6) ודניאל (9) גרינשפן וחברתן דנה (8). הבנות שמשתתפות באירוע ספורט לראשונה בחייהן והן עוסקות בעוד ענפי ספורט. דניאל למשל "גם שוחה רוכבת על אופניים ועוד כל מיני כאלה", אומרת גם ש"נראה לי שארוץ גם כשאהיה גדולה". והן "ירוצו עם אבא ואמא שהם מהמארגנים של המירוץ!"

השותפים ומארחי האירוע המרשים עיריית בת ים , רני רוזנהיים מנהל אגף תרבות בעיריית בת ים מציין כי זו חלק מתפיסת התרבות והספורט בעיר היא החיבור לתושבים והתרומה לקהילה כך שאירוע זה תופס מקומו כמשמעותי ובהחלט מסורתי מידי שנה ואשר בן יאיר מנהל מח' ספורט ציין את שדרוג המסלול מעגלי שעבר ברחובות הראשיים בעיר והפך המסלול לחוויתי לתושבים ולרצים כאחד .

בתור אחת ממשתתפות אירוע הספורט של "מחרוץ עלם" אני חייבת לומר שיחסית למרוצים אחרים היה לא קל, היה יום חם ולח. בזמן הריצה ראיתי לא מעט אנשים שהפסיקו מידי פעם את הריצה ועברו להליכה אך הם המשיכו בכל זאת והגיעו לקו הסיום. כולם באו למען מטרה אחת וזה היה ניכר מאוד שמי שהגיע הבין את חשיבות האירוע וההשתתפות בו.

גם בחברת "מרתון ישראל" ההתרגשות גדולה. עופר פדן וחני פוטר "נרגשים מאוד מהזכות  להפיק מרוץ עם ערך מוסף שכזה, מעבר למסר על חשיבות הפעילות הגופנית ושילובה באורח החיים שמחו לעזור לנוער במצוקה ולקדם את נושא הכושר צעד אחד קדימה" ושמחו מאוד להפיק גם אירוע שנועד להחדיר מודעות והצליח לתרום למען הקהילה.

בנימה אישית, למרות ההתמודדות עם הריצה בחום, ההשתתפות הייתה שווה כל צעד ומאמץ. האווירה הייתה טובה ואני כבר מחכה לשנה הבאה.

30.12.2012


נעמה זיו -אב
בין ריצה לריצה סטודנטית לתקשורת, מדריכת חדר כושר, מאמנת אישית, מדריכת קיקבוקס וספינינג. בעבר מדריכת כושר קרבי בצה"ל





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג