רצים את המזה"ת: רץ האולטרה מרתון הידוע פט פארמר ירוץ כדי לקדם את השלום

האם ג’ון קרי יכול לפנות את מקומו לרץ האולטרה פט פארמר שיחלץ את המשא ומתן באזור במקומו? כן או לא, היום פארמר התחיל את הריצה שלו בלבנון וממש בקרוב הוא יגיע גם אלינו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

האם ג'ון קרי יכול לפנות את מקומו לרץ האולטרה פט פארמר שיחלץ את המשא ומתן באזור במקומו? כן או לא, היום פארמר התחיל את הריצה שלו בלבנון וממש בקרוב הוא יגיע גם אלינו

מאת:ארן הרשלג


שר החוץ האמריקאי זועק נואשות לעזרה כבר מספר חודשים מאז הוא מנסה לדחוף את הצדדים לנהל משא ומתן עד שייצא עשן לבן. לאור הקשיים הנוכחיים, מקבל קרי חיזוק מכיוון לא צפוי – אומת הריצה. פט פארמר, (Pat Farmer) יחל את ריצת השלום שלו אצל השכנים הלבנוניים שלנו בצפון. אולי במקום שגדולי אומה לא צלחו, יצליחו דווקא זריזי הרגליים בעלי הסיבולת ארוכת הטווח. שהרי ברור לכולם במזרח התיכון, כי על מנת להשיג תוצאות כאן, צריך אורח רוח וסיבולת לב ריאה למרחקים. ארוכים עד מאוד.


פט פארמר. מקבל את ברכת הדרך היום (חמישי) בלבנון
צילומים: באדיבות פט פארמר


פט פארמר (52) שבעבר רץ מהקוטב הצפוני לקוטב הדרומי, ירוץ במשך 20 ימים ויעבור
בלבנון, ירדן, ישראל ושטחי הגדה המערבית, וכל זאת לטובת מה שהוא קורא לו
"השלום במזרח התיכון". אתמול (רביעי) נחת פארמר ללבנון, יעדו הראשון. דרך ריצת השלום במזרח התיכון מקווה פארמר להגביר את המודעות לשלום ולקדם את הסובלנות.

בראיון עימו הוא אומר, "רוב האנשים רוצים שלום בסביבתם הקרובה, אך מעט מאוד אנשים עושים משהו בנוגע לזה. זו למעשה התכלית של הריצה הזו – להניע אנשים לפעול למען השלום.

מדוע אתה תצליח במקום שגדולים כמו ביל קלינטון נכשלו?
"ספורט מגשר על הפערים בין אנשים ומדינות. בספורט אין אג'נדה, לפוליטקאים יש מכיוון שהם מנסים להשיג את התוצאה הטובה ביותר עבורם ועבור המדינה שלהם. איתי ירוצו אנשים רגילים, יום אחרי יום ואני רוצה להציג את החיובי שבמדינות שבהן ארוץ ולא רק את השלילי שרואים בחדשות".



ירוץ אחרי השלום לאורך 1,400 ק"מ


הוא אוסטרלי קתולי, שמשתתף באולטרה מרתונים בכל העולם, כשהגדול שבהם השתתף היה מהקוטב הצפוני לקוטב הדרומי ב-2012. להגעתו יתלווה קמפיין פרסומי רחב היקף אשר יקדם את הריצה דרך ארבע מדינות עם רצים ממדינות, לאומים, דתות וקהילות שונות במסלול, שאורכו כ-1,400 ק"מ וסופו בירושלים.  

המסלול שנקבע מראש ומתוכנן יעבור בטריפולי, ביירות, עמאן, פטרה עקבה, אילת (ב-9 במאי), הנגב, מצפה רמון, דימונה, באר שבע, תל אביב, ראשון לציון, חיפה, נצרת, שטחי הגדה המערבית ויסיים את הריצה בירושלים ב-19 במאי באירוע חגיגי.




מאמין באנשים. רץ מהקוטב הצפוני לקוטב הדרומי



מטרות המרתון הינן לעודד ולחזק את כל האנשים השואפים לשלום במזרח התיכון על ידי הצגת המאמצים של אדם אחד להתגבר על כל המכשולים, חיבור קבוצות ספורט לאירוע היסטורי במזרח התיכון, עידוד הערכים החיוביים של הספורט, העצמת ילדים וחינוך לערכים של הכלה, סובלנות, אחריות ואי אלימות, הצגת נופיהם היפים והמיוחדים של אתרי התיירות בישראל  ואנשיה. כמו כן, את האירוע ילווה צוות צילום שיעשה עליו סרט תיעודי, לצד דיווחים חיים יומיים לרשתות השונות אשר יתלוו לריצה.

1.5.2014


   אֹרן הרשלג
   עורך ראשי אתר Shvoong



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג