ראש בראש: האם אפשר לרדת מ-7 שעות בתחרות איש ברזל?

ארבעה ספורטאי עילית הולכים לאתגר את קצה גבול היכולת שלהם ויתחרו ביניהם בניסיון לרדת מ-7 שע' אצל הגברים ומ-8 שע' בנשים בתחרות למרחק המלא באיש ברזל. כך זה הולך לקרות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לטריאתלטית לוסי צ'ארלס ולשלושת הטריאתלטים האולימפיים זוכי הזהב כריסטיאן בולמנפלט הנורבגי, ניקולה ספיריג השוויצרית יש אתגר חדש בחיים וקוראים לו סאב Sub7Sub8. הפרויקט החדש, בדומה לפרויקט סאב 1:59 במרתון, מנסה עכשיו לאמץ את הרעיון גם בתחרויות איש ברזל ולקחת את הענף אל השלב הבא שלו. לצורך כך גויסו כאמור ארבעת ספורטאי העילית הללו, 2 בנשים ו-2 בגברים על מנת שיתחרו אחד מול השני "ראש בראש". רק לשם ההבנה, את השיא בנשים מחזיקה היום כריסי וולינגטון שקבעה 8:18:13 שע' ובגברים מחזיק בשיא המהיר ביותר כריסטיאן בלונפלט עם 7:21:12 שע'.

 כריסטיאן בלומנפלט vs אליסטר בראונלי 

לאחר שקבע את הזמן המהיר ביותר בתחרות איש ברזל במרחק המלא לאחרונה בתחרות בקוזומל שבמקסיקו, החליט האלוף האולימפי זוכה הזהב מטוקיו, כריסטיאן בולמנפלט בן ה-27, כי בלוח התחרויות שלו בשנה הבאה ינסה לרדת מ-7 שעות כחלק מהפרויקט המדובר. נכון לעכשיו תוצאת השיא של של בלומנפלט היא 7:21:12 שע' והיא מהירה מהתוצאה שקבע יאן פרודנו 7:27:53 שע' בתחרות מול ליונל סאנדרס ביולי האחרון. מול הנורווגי יתחרה אליסטר בראונלי הבריטי בן ה-33, זוכה שתי מדליות זהב במשחקים האולימפיים של לונדון 2012 ושל ריו 2016. "העבודה על הפרויקט כבר החלה", מספר בראונלי, "החל מניסיון לפתח את חליפת השחייה הטובה ביותר וכלה במספר האנשים שיהיו בצוות האופניים שידאגו לתזונה".

הפרויקט הכניס את עולם הטריאתלון למרחקים ארוכים לתנופה ומכל עבר מנסים להביא את הציוד והרעיונות המהפכניים ביותר למסלול ולספורטאים. "כל עוד לא אפצע, אני חושב שזה אפשרי עבורי לעשות 3 תחרויות איש ברזל מלא שאני מתכנן ובתוכן גם הפרויקט של סאב7", סיפר בלומנפלט בראיון לאתר tri247, "יחד עם זאת, על מנת לרדת מ-7 שעות יש לאפשר סיוע והתאמות של המסלול וגם לאפשר מכתיבי קצב".

בלומנפלט מודה שקטע האופניים יהיה השלב הקריטי בתחרות ואם הוא יצליח אז הריצה תהיה עבורו טובה. "האופניים הם החלק החשוב בכל התחרות, אתה יכול לסיים בתוצאה מאוד טובה אם יש סביבך צוות חזק. אני מעריך שהריצה שלי במרתון תהיה סביב ה-2:20 שע' – זה תלוי עד כמה אתאמץ באופניים כמובן, אבל אני חושב שזו תוצאה אפשרית שזה אומר לרוץ 3:20 דק' לכל קילומטר על המסלול".

 ניקןלה ספיריג vs לוסי צ'ארלס 

לאחר קריירה ארוכה בהן זכתה בזהב ובארד במשחקים האולימפיים מתכננת ניקולה ספיריג לצד אלופת העולם בחצי המרחק, הטריאתלטית הבריטית לוסי צ'ארלס, להתחרות במרחק המלא של איש ברזל בשנה הבאה במטרה לרדת מ-8 שעות. הסיבה לכך, אם שאלתם את עצמכם, היא על מנת להביא לחשיפת הספורט לקהלים רחבים יותר על מנת שיביא קהל ומתחרים חדשים לענף.

"זה אתגר עצום שנועד להראות עד כמה מהירים אנחנו יכולות להיות", מספרת ספיריג בראיון, "התחרות הזו דורשת ממך הכל: אימונים פיזיים, אימונים מנטליים וטקטיקות חדשות. זה נהדר עבורי להיות חלק מפרויקט שמראה את הטריאתלון באור שונה ולתת השראה לדור הבא של הספורטאיות ולילדים שהכל אפשרי. זה יראה לאנשים ששווה ללכת אחרי החלום שלך, אפילו אם הם נראים לא אפשריים".

במטרה לרדת מ-8 שעות "ייהנו" המתחרים ממסלול המוגדר מהיר ויזכו לעזרה ממעטפת של צוותים שיעזרו להם להכתיב קצב ויסייעו בתזונה על המסלול. "שתי העזרות הללו מאוד חשובות על מנת להגיע להישגים האלו".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג