ראיון עם פרדי קלר- אלוף העולם למסטרס באופניים

פרדי קלר הגיע, בהזמנת סגל אופניים, להתחרות מחר באליפות ישראל הפתוחה ברכיבת כביש. קלר הינו אלוף העולם באופני כביש בקטגורית מסטרס לשנת 2010. רק לפני שבועיים הוא ניצח את אליפות מזרח הולנד והוא עתיד להתחרות באליפות הולנד בעוד שבוע (באותו סופ"ש בו תתקיים אליפות ישראל באופני כביש). יום לפני אליפות ישראל הפתוחה באופני כביש, מספר מובחר של רוכבים, כולל המראיינת - תמר ברניס, התלוו לפרדי לרכיבת בוקר באזור בנימינה - גבעת עדה, לפני הראיון בו הוא סיפר על אהבתו לאופניים ולתחרויות, ובכלל על החיים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


פרדי קלר הגיע, בהזמנת סגל אופניים, להתחרות מחר באליפות ישראל הפתוחה ברכיבת כביש. קלר הינו אלוף העולם באופני כביש בקטגורית מסטרס לשנת 2010. רק לפני שבועיים הוא ניצח את אליפות מזרח הולנד והוא עתיד להתחרות באליפות הולנד בעוד שבוע (באותו סופ"ש בו תתקיים אליפות ישראל באופני כביש). יום לפני אליפות ישראל הפתוחה באופני כביש, מספר מובחר של רוכבים, כולל המראיינת – תמר ברניס, התלוו לפרדי לרכיבת בוקר באזור בנימינה – גבעת עדה, לפני הראיון בו הוא סיפר על אהבתו לאופניים ולתחרויות, ובכלל על החיים

מאת:תמר ברניס


האם זאת הפעם הראשונה שלך בביקור בישראל?
לא, הייתי כאן בעבר בביקורים תכופים הקשורים לעבודה שלי בהולנד, אך הפעם האחרונה הייתה לפני 30 שנה.

האם רכבת בזמן הביקורים הללו בישראל?
לא, מכיוון שבתקופה זו הייתי בפסק זמן מהרכיבה (סה"כ פסק זמן של שמונה שנים).
 
מאיזה גיל אתה רוכב ובן כמה אתה היום?
אני רוכב מגיל 13 וכיום אני כמעט בן 53, עם ארבעה ילדים וחמישה נכדים.
 
מה מקור השם "פרד המהיר"?
כשהייתי מעט צעיר יותר היה לי רצף ספרינטים מוצלחים ושמי היה מוכר מאוד בהולנד, גרמניה ובלגיה ולכן, חברי באותה העת בקבוצת ספיישל סייקלינג טים (Special Cycling Team) כינו אותי כך. לכל חברי הקבוצה יש כינוי שם. השם צמח איתי והתרגלתי אליו. כעת אני לא כל כך מהיר כי אני מזדקן.


הרבה רוכבים הצטרפו לפרדי קלר ברכיבת הבוקר באזור בנימינה-גבעת עדה
צילום: Patrick van Gemert


מה המהירות הממוצעת שלך ברכיבות?

תלוי בשטח כמובן. לפעמים אתה יכול להיות לבד ולרכב במהירות 44-46 קמ"ש ולפעמים 38-39. בתחרות בהולנד בקריטריום עם הרבה פניות, הממוצע הוא 40-45 קמ"ש. בשני שעבר ניצחתי בתחרות אליפות מזרח הולנד ורכבתי לבד כאשר המהירות הממוצעת שלי הייתה 41, בתנאים קשים של רוח פנים ועליות רבות.
 
האם כל תחרות אליה אתה ניגש, מטרתך לנצח?
כן, בהולנד במיוחד יש לי הצלחות מצוינות. אמנם זה לא בא קל ואני צריך לפעמים להוציא נשמתי לנצח, אך אני מביא תוצאות טובות בזכות העבודה הקשה שלי ומשמעת הברזל שלי.


איתי גוארג, מימין, מ"סגל-בייק" ופרדי קלר משמאל


האם היית בעברך רוכב כביש מקצוען?
הייתי קרוב מאוד להפוך "פרו", ואז פרשתי כאשר היה לי קושי לשלב בין הקריירה לאימונים ובאותה תקופה המוטיבציה שלי הייתה נמוכה מאוד. חלק גדול שהשפיע על החלטתי היה כאשר רוכב "פרו" וותיק אמר לי שכשאתה רוכב מקצוען, אם משהו לא הולך טוב אתה מאבד הכל, ולכן אם לא בחרת בקריירה ונכשלת כרוכב, אתה נשאר קירח מכל הצדדים. לכן באותה התקופה החלטתי לפרוש. סך הכל לא רכבתי כלל 8 שנים, בין הגילאים 22-30, כלומר בין השנים 1980-1988.

באיזה קריירה בחרת?
בחרתי להיות שוטר צבאי והתגייסתי בשנת 1978.

פרדי קלר
פרדי קלר
 צילום: Patrick van Gemert

האם אי פעם חלמת להיות מקצוען?
בהתחלה לא, אך לאחר שחזרתי מהפרישה, התחיל לקנן בי צער שלא הפכתי מקצוען במקום לפרוש. כשחזרתי לרכב לאחר הפרישה, גיליתי שאני חזק מאוד, יותר ממה שציפיתי (בשנה הראשונה לאחר חזרתי, ניצחתי ב-49 תחרויות). הבנתי שאילולא פרשתי, הייתי יכול להתקדם בתחום הרכיבה המקצוענית רחוק מאוד כי אני יודע שאם יש לך משמעת טובה, כזו כמו שיש לי, התוצאות הטובות יבואו.

כיצד נראית שגרת האימונים שלך?
אני עובד ימים שני- שישי מ- 7 בבוקר עד 14:00. כל בוקר אני רוכב מ- 6 עד 7 לעבודה ובצהריים מהשעה 14:00 אני יוצא לאימון אשר נקבע לי לאותו היום. ישנם ימים בהם אני רוכב נפח למרחקים ארוכים וישנם אימונים אחרים, קצרים יותר, של אינטרוולים. כעת, בזמן עונת התחרויות, אני מתחרה שלוש פעמים בשבוע ולכן אין לי אימונים באמצע, כדי לתת לגוף הזדמנות להתאושש. בתקופת החורף אני מתאמן הרבה יותר, כ- 25 שעות שבועיות של רכיבה בכביש, עוד 4 שעות שבועיות של חדר כושר, פעמיים בשבוע סייקלו-קרוס בשביל לשפר את הכוח וגם יש לי אימון אחד בשבוע בוולדרום כדי לשפר מהירות. זה כמו עבודה שניה הדורשת משמעת ברזל ויש לי מזל שהחברה שלי תומכת בי.

פרדי קלר עם תמר ברניס
פרדי קלר מימין והמראיינת תמר ברניס משמאל

 האם אתה מקפיד על תזונה?
יש לי מאמן שרק קובע לי תוכנית אימונים אבל לא קובע לי דבר לגבי התזונה מכיוון שאני אוהב להחליט לבד. למעשה אני אוכל כל מה שבא לי, עדיפות למזונות מלאים. במשך כל היום אני מקפיד לאכול ארוחות ביניים בריאות כמו פירות. שמתי לב שגם אם אני אוכל לא בריא, כל עוד אני מרגיש טוב, זה לא משנה. תוספי התזונה היחידים שאני לוקח הם ויטמין C כדי לחזק את מערכת החיסון.
 
האם לדעתך אתה מהווה דמות להערצה לאנשים בגילך?
אחרים אומרים זאת עלי אך אני לא מרגיש שזה צריך להיות כך. אני בר מזל שיש לי את הכושר והיכולת לעשות מה שאני אוהב ולהגיע לתוצאות טובות.

גל נווה מחנות סיגמה מחובק עם פרדי קלר- אורי אסיף מחפש משהו מאחור
גל נווה מחנות סיגמה מחובק עם פרדי קלראורי אסיף מחפש משהו מאחור


מתי אליפות העולם הבאה והאם תשתתף בה ותנסה להגן על התואר שלך פעם נוספת?
אני חושב שהאליפות הפעם היא בספטמבר, בבלגיה,  אני לא חושב שאוכל להשתתף מכיוון שיש כעת קריטריונים מגבילים להשתתפות שלא היו קיימים בעבר ולכן, אני לא בטוח שאוכל.

מה המטרות של ביקורך בארץ כיום?
אני פה בביקור מטעם חברת "סגל", נותני החסות המלאה שלי. הם ביקשו שאגיע לארץ להראות לקהל הישראלי שאני רוכב עם האופניים שלהם במטרה לקדם אותם גם בזכות התואר שלי – אלוף העולם [במאסטרס] 2010.

האם אתה פה לנצח?
לא, אני פה להנאה ולהרגיש את אווירת הרכיבה בתחרות עם רוכבים בגילי ולהרגיש ולראות את הרמה שלהם. אם תהיה הזדמנות לנצח, ייתכן שאקח אותה. אין צורך שיפחדו ממני כי התואר שלי "אלוף העולם" לא אומר דבר מכיוון שזה רק מתייחס ליום תחרות אחד בלבד. אין לי ספק שמחר אצטרך לעבוד קשה כי יש לי מתחרים טובים וקשוחים כאן ואצטרך לרכב קשה כמו כולם.

פרדי קלר ותמר ברניס ברכיבה
פרדי קלר ותמר ברניס ברכיבה
 צילום: Patrick van Gemert



רוכבים רבים, כדי לנצח, הרבה פעמים יוצרים בריתות עם רוכבים אחרים. האם עשית כך לתחרות מחר?
לא, ארכב לבד. גם בהולנד זה כך כי אינני רוכב בקבוצה שם ויש לי מעט מאוד בני ברית. שנה שעברה רכבתי בקבוצה בשםספיישל סייקלינג טים (Special Cycling Team) אך השנה הם היו יריבי והתחרו נגדי.

הולנד מפורסמת בכמות הרוכבים בדרכים ובעיקר בהקצאת שבילי אופניים בערים. כיצד מתייחסים בהולנד לרוכבי הכביש אשר מתאמנים בכבישים הפתוחים ולא רק בעיר?
בישראל לעומת הולנד, ממש מסוכן לרכב וזאת כבר מנסיון – אתמול רכבתי ומישהו ברכב בכוונה התקרב אלינו וצפר להבהיל אותנו. בהולנד אמנם אני מתאמן מחוץ לעיר, בהרים, בטבע, היכן שאין דרכים המיועדות ספציפית לרוכבי אופניים כמו בעיר, אך עדיין היחס של הנהגים לרוכבים הוא מאוד סובלני עם המון כבוד.

בגילך, למה אתה עדיין מתחרה, האם אתה לא רוצה רק לרכב לכיף?
כעת חתמתי על חוזה חדש ל- 3 שנים עם "סגל בייק" אך הבהרתי להם שאלו שלוש השנים האחרונות שלי כמתחרה, כי אחר כך אני כבר רוצה לפרוש ולעשות דברים אחרים. הסיבה שהמשכתי עד היום להתחרות זה הגוף שלי – אני מסוגל לתת הרבה ולעבוד קשה ואם אני רוכב בטורים או רכיבות סתמיות, אני משתעמם. אני עדיין צריך את תחושת ה'חיים על הקצה'.

האם אתה אוהב את תשומת הלב שמביא עימו הפרסום?
אני לא מתלהב מהפרסום והפרסום לא השפיע עלי ואני ממשיך לחיות חיים נורמאליים. יש לי מזל שזכיתי להיות אלוף העולם [במאסטרס] שלוש שנים ברציפות בין 2008- 2010, אלוף הולנד 4 פעמים, אלוף מזרח הולנד 7 פעמים ואני גאה בזה, אך זה לא משפיע עלי מעבר לכך.

מימין לשמאל- פרדי קלר, ביתיה בן ברוך, מי-אל נווה ותמר ברניס
מימין לשמאל- פרדי קלר, ביתיה בן ברוך, מי-אל נווה ותמר ברניס
צילום: סיגמא אופניים


אתה ניגש מחר לאליפות ישראל הפתוחה, שכידוע פתוחה לכל אחד (מלבד רוכבי העילית בארץ). למרות שהצהרת על כך שלא באת כדי לנצח, אם בכל זאת תגיע ההזדמנות ותנצח, האם לא תרגיש שלקחת תואר שלא שייך לך מכיוון שאתה לא אזרח ישראלי?
אם אנצח ואני באמת לא מאמין בכך כי יש לי מתחרים חזקים, אני לא אראה או אכריז על עצמי כ"אלוף ישראל" אלא כמנצח תחרות הספציפית מול המתחרים הספציפים הללו, ולא מעבר לכך.

מחר ידוע שרק כ-250 רוכבים עומדים להתחרות באליפות ישראל הפתוחה. דבר זה עומד בניגוד מוחלט לכמות הידועה כיום בישראל של רוכבי המאסטרס הפוקדים את הכביש מידי יום ומידי סופ"ש. האם גם בהולנד הסיפור דומה?
בהולנד הסיפור שונה מאוד. יש לנו מידי שבוע לפחות שתי תחרויות מאסטרס שזו קטגוריה מאוד פופולרית בהולנד. הרבה מרוכבי המאסטרס בהולנד הם אף מתחרים ידועים וטובים ברמה בינלאומית.


תמר ברניסתמר ברניס- רצה, רוכבת ובעיקר רוכבת ורצה

קישורים: אופניים, פרדי קלר, תחרויות בארץ



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12