ראיון עם הפליטה האוקראינית שניצחה במרתון ירושלים

הבית שלה הופצץ באוקראינה ובעלה גויס למלחמה, זהו סיפורה של ההרואי של ולנטינה ורצקה שניצחה במרתון ירושלים וריגש רבים בישראל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ולנטינה ורצקה מנצחת המרתון | צילום: Sportphotography

המנצחים במרתון ירושלים

"היום זה יום יפה ומיוחד בחיים שלי, לנצח מרתון שהוא חלום מבחינתי. המדינה שלי גאה בי, הבת שלי וההורים שלי גאים בי ואני שולחת את אהבתי לאוקראינה ולכל העולם", כך סיפרה ולנטינה ורצקה, המרתוניסטית האוקראינית הבכירה בת ה-32 שניצחה במרתון ירושלים. ורצקה היא פליטה מאוקראינה שהצליחה להימלט מארצה מאימת המלחמה עם ביתה בת ה-11 ולהגיע לישראל, כאשר בעלה נותר באוקראינה מאחר שגויס למלחמה.

צ פ ו | מנצחת מרתון ירושלים 2022 (צילום: זאב ינאי, גלאי תקשורת)

"מתנהלת כרגע מלחמה באוקראינה, זאת סיטואציה קשה מאוד. ההורים שלי, המשפחה שלי ובעלי נשארו באוקראינה. אני בטוחה היום, גם הבת שלי בפולין. אבל זה לא משנה, הלחץ והדאגה שלי לאוקראינה לא מרפים. אני כאן פיזית אבל הדאגה לא מפסיקה, אני משתדלת כל הזמן לדבר עם המשפחה שלי בטלפון ולשמוע מה איתם. הבתים הסמוכים לביתי במריפול נהרסו מההפגזות ואני רוצה שכולם יבינו שזה אמיתי, יש מלחמה אמיתית באוקראינה. הגעתי למרתון על מנת להשמיע את הקול שלי, ולקרוא לכולם להתאחד למען סיום המלחמה".

ולנטינה ורצקה מנצחת המרתון | צילום: Sportphotography

עוד סיפרה ורצקה כי היה לה מרתון מאוד טוב והיא הצליחה ליהנות ממנו. "היה מרוץ מעולה, אני מאוד שמחה שיצא לי להגיע לכאן. ההשתתפות במרוץ חשובה לי מאוד, רצתי וחשבתי על המולדת שלי ועל האנשים שם. תוך כדי הריצה שמעתי אותם בראש שלי. מכאן, בקו הסיום אני שולחת את האהבה שלי לכל אזרחי אוקראינה ומחזקת אותם. כאן במרתון קיבלתי תמיכה ואהבה בלתי נגמרת, אני מודה לכל המארגנים. הרגשתי את האהבה של העיר ירושלים, גם הקור לא הצליח לעצור את האהבה החזקה שהרגשתי כאן", סיכמה המנצחת ורצקה.

דגל אוקראינה וישראל | צילום: Sportphotography



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג