קריטריום דו דופינה- רמזים לקראת הטור דה פרנס

שני הקטעים האחרונים (2+3)  של ה"קריטריום דו דופינה" המשיכו לתת רמזים על מצבם של הרוכבים לקראת הטור דה פרנס. רוכבי קבוצת "איג’טיסי- היי ראוד" ממשיכים לנצח ובדירוג המצטבר קיבלנו את יכולות הרוכבים במרוץ אישי נגד השעון בדיוק על אותו מסלול בו ייערך המרוץ האישי נגד השעון בקטע הלפני אחרון של הטור דה פרנס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


שני הקטעים האחרונים (2+3)  של ה"קריטריום דו דופינה" המשיכו לתת רמזים על מצבם של הרוכבים לקראת הטור דה פרנס. רוכבי קבוצת "איג'טיסי- היי ראוד" ממשיכים לנצח ובדירוג המצטבר קיבלנו את יכולות הרוכבים במרוץ אישי נגד השעון בדיוק על אותו מסלול בו ייערך המרוץ האישי נגד השעון בקטע הלפני אחרון של הטור דה פרנס

מאת:יאיר בן עמי


כתבות קודמות: קריטריום דו דופינה – מרוץ ההכנה היוקרתי בעולם, הצהרת וואן דן ברוקה,

הקבוצה של סטפלטון

אחרי הניצחון של ג'ון דגנקולב, הגרמני בן ה- 22 מקבוצת "איג'טיסי- היי ראוד" צריך שוב להעריך את העקביות בדרך של בוב סטפלטון (המנהל הראשי והבעלים) של הקבוצה. סטפלטון מצליח בכל פעם מחדש למצוא את הכשרונות הצעירים בגרמניה ובאמריקה בלי לזנוח מקומות אחרים ולייצר קבוצה המנצחת הכי הרבה מרוצים בדרג הבכיר. הקבוצות הטובות ביותר צברו העונה 14-16 ניצחונות. הרוכבים של סטפלטון צברו כבר 28 ניצחונות. החלק המעניין במספר הניצחונות או מגוון הרוכבים. קבוצה כמו "סאקסו בנק- סאנגארד" צברה 12 ניצחונות ו- 9 מהם של אלברטו קונטאדור. קבוצת "לאמפרה" ניצחה 15 פעמים כש- 4 רוכבים אחראים על 12 מהם. קבוצת "אומגה פארמה- לוטו" השיגה 16 ניצחונות ו- 9 מהם של פילליפ גילברט. בקבוצת "איג'טיסי- היי ראוד" רוכב קבלן הניצחונות מספר 1 בדבוקה, מארק קאוונדיש, מכאן אפשר היה לצפות שהוא יהיה אחראי לחלק נכבד מניצחונות הקבוצה כפי שהרוכבים המובילים של קבוצות אחרות אחראים לרוב הניצחונות שם. אך המציאות שונה. קאוונדיש ניצח השנה 4 פעמים. הניצחון של דגנקלוב בקטע ה- 2 של ה"דופינה" היה ניצחונו החמישי העונה. טוני מרטין, מנצח הקטע ה- 3 (מרוץ אישיי נגד השעון) ניצח בעוד 4 מרוצים רק השנה. מטאו גוס הוא אחד המובילים של קאוונדיש והוא ניצח כבר 5 פעמים השנה וגם מארק ראנשו,האיש שיעניק נגיחה למי שיפריע לקאוונדיש במאוץ לקו הסיום,רשם העונה 2 ניצחונות.



טוני מרטין
מנצח המרוץ האישי נגד השעון

צילום:
Haggisnl



העומק האיכותי של הקבוצה דומה לעומק האיכותי של קבוצות על בענפי ספורט אחרים. ההשוואה המתבקשת היא לברצלונה בכדורגל. גם סטפלטון מעדיף לגדל את הכוכבים שלו ולא לרכוש אותם ובכל זאת זו השוואה בעייתית. ברצלונה זוכה בכל תואר אפשרי. הקבוצה של סטפלטון באמת משיגה יותר ניצחונות מכל קבוצה אחרת, בפער מרשים וכבר יותר מעונה אחת. אבל לקבוצה אין רוכב המתמודד על ראש הדירוג של הגרנד טורים ואין זה מקרי. האני מאמין של סטפלטון הוא בלהיות בולט בכל מרוץ וכמה שיותר. אם יש לו רוכבים המסוגלים לנצח בהרבה מרוצים ולא בדירוג המצטבר הסופי של גרנד טור זה מה שהוא יטפח. בעתיד הוא כנראה גם ימצא את הרוכב המסוגל להתמודד על הניצחון בגרנד טור ויש אומרים כי זה יכול להיות מרטין. אבל נכון לעכשיו מרטין אינו מטפס טוב מספיק כדי להתמודד על ראש דירוג.

בארדלי וויגנס לא סיים שני במרוץ האישי נגד השעון, בקטע 3 של ה"דופינה" אבל הוא המנצח הגדול של היום. הוא עלה לראש הדירוג המצטבר ובפער של יותר מדקה מהבא אחריו,קאדל אוונס. וויגנס כבר היה המוביל של ה"דופינה" לאחר שניצח במרוץ אישי נגד השעון בגרנובל (אז הפרולוג). אבל זה היה בשנת 2007. הוא סיים באותה השנה במקום 95 בדירוג הסופי. אז הוא עוד היה הרוכב הגדול והחזק, אשר הגיע ממסלולי הוולודרום,  שאינו מסוגל לטפס אפילו ברמתם של המטפסים באמצע הדבוקה הבכירה ולא מצליח לסיים את הטור דה פרנס. מאז הוא עבר מהפך של ממש ובג'ירו של 2009 כבר הראה רמזים אליהם כמעט ואף אחד לא שם לב משום שהוא סיים במקום ה- 70 בדירוג הסופי. אבל חודשיים לאחר מכן הוא לפתע היה בחבורה במצומצמת ביותר בכל קטע הררי של הטור דה פרנס. רק 37 שניות הפרידו בינו לבין המקום השלישי (לאנס ארמסטרונג) בסיום הטור. לשנת 2011 הוא הגיע עם הרבה, מאוד ציפיות. הוא שוב התייצב לג'ירו כהכנה לטור והשיפור היה גדול, מקום 40 לעומת 70 בשנה לפני. אך בטור משהו לא עבד. הוא לא היה אותו המטפס של 2010 ובסיום הוא דורג 24 ולא על דוכן המנצחים אותו צפו לו. כבר בקטע ה- 4 של ה"דופינה" נוכל לראות איזה וויגנס מופיע בשנת 2011. וויגנס של 2010 לא ישמוט את הפער אותו השיג במרוץ נגד השעון על המתחרים בדופינה.


בראדלי וויגנס סיים שני ועלה לראש הדירוג המצטבר
צילום: Le Rouleur Lent



קאדל אוונס לא אמור להיות בכושר שיא ביוני וגם על סמך שנים עברו
בכל אי אפשר לגזור מהתוצאות שלו ב"דופינה" לקראת הטור דה פרנס. בשנת 2007 סיים אוונס במקום ה- 2 בדופינה ובמקום 2 בטור דה פרנס. בשנת 2008 הוא סיים שוב 2 ב"דופינה" וגם בטור. גם בשנת 2009 הוא סיים במקום 2 ב"דופינה" אבל רק במקום 29 בטור דה פרנס. בשנה שעברה הוא בחר לזנק לג'ירו ד'איטליה וסיים במקום 5 בדירוג הסופי. בטור הוא סיים במקום 26. מהתוצאות האלו נראה כי אחד משניים. או שהתוצאות של אוונס לפני הטור אינן מעידות כלל על הצפוי ממנו בטור או שאם חלפו 3 שנים מאז הצליח להביא ביצוע טוב לטור אולי זה כבר מאחוריו. ההבדל השנה,משנים קודמות של אוונס, הוא במספר ימי התחריות לפני הטור. זה שינוי המעמיד סימן שאלה גדול יותר על הצפוי ממנו בטור השנה. שלושת הקטעים האחרונים של ה"דופינה" יהיו בהרים גבוהים ועם סיומי פסגות. בכל זאת נוכל לראות רמז גדול לקראת הטור לפי הביצועים של אוונס שם.

איוואן באסו הפסיד אתמול כשש דקות לבארדלי וויגנס.
אין בכלל ספק כי המצב של באסו הרבה יותר קשה ממה שציפו. התאונה,כשהתרסק במהלך אימון לפני כחודש, מנעה ממנו לרכב רק יומיים אבל כנראה שהזיקה הרבה יותר ממה שזה נשמע. באסו הפסיד זמן בעליות וגם במרוץ נגד השעון כפי שלא הפסיד מאז היה טירון בדבוקה. להחזיק תחושת תחרות לרגליים לוקח תמיד זמן ובעיקר לאחר תאונה. שלושה ימי הרים (שישי,שבת ראשון) בסיום המרוץ יראו אם באסו ייחל באיזו החלמה כבר עכשיו או ישאיר אותנו מגששים באפלה על היכולות שלו עד לטור.

הקטע ה- 4 של ה"קריטריום דו דופינה" מתאים למאיצים ועבור המועמדים לניצחון יהיה זה קטע טוב להתאושש לקראת שלושת הימים המפרכים של סיום המרוץ. שלושה ימי הרים יכולים לעשות שמות בדירוג המצטבר בעיקר כשיוהן וואן דה ברוקה בפיגור של כמעט 2.5 דקות והוא מדורג במקום 7 כשאוונס, במקום השני, עם יתרון של 1:27 דקה עליו אבל עם פיגור של 71 שניות מוויגנס הלובש את החולצה הצהובה. עוד לא הזכרנו את אלכסנדר ווינוקורוב, אשר איבד את הצהובה לוויגנס, אבל עם פיגור של כמעט 2 דקות לא יתאים לו לחכות למהלכים של אחרים. הוא זה האוהב, יותר מכל רוכבי ראש הדירוג המצטבר, להתחיל את מופעי הזיקוקים ולא רק בהרים.

ראש דירוג קטע 3, גרנובל, 42.5 ק"מ:
1. טוני מרטין, גרמניה, איג'טיסי- היי ראוד,55:27 דקות
2. בראדלי וויגנס,בריטניה, סקאי + 11 שניות
3. בואסון האגן אדוולד, סקאי + 43 שניות
4. דוויד זבריצ'קי, ארה"ב, גרמין- סרוולו + 58 שניות
5. ייאנס בראיקוביץ', ארה"ב,ראדיושאק + 1:17 דקה

ראש הדירוג לאחר קטע 4:
1. בראדלי וויגנס,בריטניה, סקאי, 8:41:37 שעות
2. קאדל אוונס, אוסטרליה,ביאמסי + 1:11 דקה
3. יאנס בראיקוביץ', סלובניה, ראדיושאק + 1:21 דקה
4. אלכסנדר וינוקורוב,קזחסטן, אסטנה + 1:56 דקה
5. רוי אלברטו קוסטה, פורטוגל, מוביסטאר + 2:12 דקות



יאיר בן עמי– עורך ראשי אתר Shvoong. בעל הטור מציאות נושכת

קישורים: אופניים, מרוץ אופניים, מרוץ



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12