קיליאן ג'ורנט או ג'ים וולמסלי? הקרב על הניצחון ב-UTMB

170 ק"מ ויותר מ-10 ק"מ טיפוס מצטבר יידרשו לרצים על מנת לסיים את אחד ממרוצי האולטרה היוקרתיים ביותר בעולם שיוזנק היום. אז הנה שני הרצים שכדאי מאוד לעקוב אחריהם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קיליאן ג'ורנט | צילום: shutterstock

אולטרה טרייל מון בלאן (UTMB), הוא אחד המרוצים היוקרתיים בעולם ריצות האולטרה והקצפת של שבוע של מרוצים עם 170 ק"מ ויותר מ-10 ק"מ טיפוס מצטבר. 2,300 רצים יתחילו היום (שישי) את המרוץ המפרך בשעה 18:00 בערב שעון צרפת.

המלך הבלתי מעורער הוא כמובן קיליאן ג'ורנט, 34, עם שלושה ניצחונות במרוץ הזה והוא חוזר לקו הזינוק המוכר לו כל כך לאחר 11 שנים. הרץ הספרדי המחונן נחשב על ידי רבים לרץ האולטרה הטוב ביותר בכל הזמנים ויש לו ורסטיליות במרחקים שונים וסוגים שונים של ריצות טרייל ואולטרה.

קורות החיים שלו עמוסים בניצחונות יוקרתיים ובלי ספק הוא המועמד העיקרי לניצחון, בייחוד כשפרנסואה דהאן לא בסביבה. רק לפני חודש וחצי שניהם התחרו ב-100 מייל הארד רוק היוקרתי בקולורדו וג'ורנט שבר שם את שיא המסלול. לפני שבועיים ג'ורנט השתתף באחד ממרוצי ליגת הגולדן טרייל (המקבילה לגולדן ליג של האתלטיקה), סייר-זינאל, מרוץ של 31 ק"מ עם יותר מ 4 ק"מ טיפוס. ג'ורנט סיים חמישי, כשהוא בעומס אימונים לקראת המרוץ שיוזנק כאמור היום. ג'ורנט שגר בנורבגיה, נהנה "לבלות" שעות באימוני ריצות על הפיורדים הצרים וקימורי ההרים המרהיבים שם.

ג'ים וולמסלי בן ה-32 הוא הכוכב האמריקאי הטוב ביותר בעשור האחרון ואת האימונים שלו הוא עושה בפלגסטף אריזונה. וולמסלי ניצח שלוש פעמים בווסטרן סטייטס, אחד המרוצים ל-100 מייל המהירים שיש, והוא מחזיק בשיא מסלול מדהים של קצת יותר מ-14 שעות. ברזומה שלו יש עוד נצחונות מרשימים במרוצים בארה"ב.

לוולמסלי יש רקע באטלתיקה והוא מתמחה במרוצים המהירים יותר, אבל הוא עדיין לא הצליח לחדור את הצמרת האירופית ואולי הוא המקביל של פריפונטיין בריצות אולטרה. יחד עם זאת וולמסלי "רעב", ולא חסר לא את הניסיון לכך. האולטראיסט האמריקאי עבר בחודש מאי השנה לצרפת לתקופה של שלושה חודשים וביצע שם אימונים מפרכים, למד מהאירופאים לא מעט והוא מוכן יותר מתמיד לאתגר שמתחיל היום.

בעוד שג'ורנט מתאמן בעיקר לבדו, וולמסלי מחפש את החברה ומעוניין ללמוד. למרות שההיסטוריה בצד של ג'ורנט, יהיה מעניין לראות את המאבק ביניהם, כיוון ששניהם מודעים לסיטואציה ולהימורים עליהם. המרוץ ישודר לכל אורכו בעמוד הבית של המרוץ ושווה להציץ בשידור מדי פעם ולהתרשם.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג