קוביות בבטן בשלב אחד

בשוק קיימות המון שיטות המתיימרות להבטיח ריבועים בבטן, לאחר ביצוע של מספר מצומצם של תרגילים, במשך כמה דקות ביום. ספק אם שיטות אלו יכולות להבטיח, שאם אינן מצליחות, ניתן לקבל את הכסף בחזרה. אך בשיטה שתוצע בהמשך הכתבה, מובטח כי אם תבוצע רק פעולה אחת באופן קבוע, יהיו לך ריבועים בבטן. אך בתחילה נציג את השיטות המקובלות כיום בשוק ומדוע הן נידונות לכישלון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בשוק קיימות המון שיטות המתיימרות להבטיח ריבועים בבטן, לאחר ביצוע של מספר מצומצם של תרגילים, במשך כמה דקות ביום. ספק אם שיטות אלו יכולות להבטיח, שאם אינן מצליחות, ניתן לקבל את הכסף בחזרה. אך בשיטה שתוצע בהמשך הכתבה, מובטח כי אם תבוצע רק פעולה אחת באופן קבוע, יהיו לך ריבועים בבטן. אך בתחילה נציג את השיטות המקובלות כיום בשוק ומדוע הן נידונות לכישלון

מאת:רן אפק


מכשירים מיוחדים לשרירי בטן
בטלוויזיה ובמקומות אחרים מוצעים שלל מכשירים, המזכירים בצורתם מכשירי עינויים מהאינקוויזיציה, המיועדים ספציפית לפיתוח שרירי הבטן. מעבר לכך שכמעט לא ניתן לבודד שריר אחד לעבוד רק עליו, הדבר גם לא רצוי. הגוף בנוי מקבוצות שרירים והדבר הנכון ביותר הוא לעבוד על כמה שיותר שרירים בפעולה אחת. אם המטרה היא חוזק ובריאות כללית, ולא רק פיתוח גוף, עבודה על קבוצות שרירים גדולות ועד ל- Total Body Workout, היא הדרך המומלצת לעבודה בכלל, ועם משקולות או כנגד התנגדות בפרט.

ביצוע כפיפות בטן תיצור מראה שמן יותר
תרגילים מיוחדים לבטן אכן יכולים לחזק ולהגדיל את נפח וחוזק שרירי הבטן. אבל בניגוד לצפוי, עבודה אינטנסיבית וממושכת על שרירי הבטן תביא לגידול נפח הבטן וליצירת מראה שנראה שמן יותר. שכבת השומן שהייתה קודם בבטן, תישאר ותדחף החוצה על ידי השרירים שיגדלו מתחתיה, ומה שיראו בדרך כלל, זאת בטן גדולה ושמנה יותר, ממה שהיא באמת.


ביצוע כפיפות בטן תיצור מראה שמן יותר (צילום: Robbie Stirrup)


הורדת שומן מקומית
הורדת שומן מקומית באמצעות תרגילים או אימונים אינה אפשרית בשום מקום בגוף. גם אם עובדים רק על קבוצת שרירי הבטן, עדיין לא ניתן להוריד שומן בבטן. מי שיש לו ישבן, רגלים או ירכיים עבות, גם שעות רבות של ריצה ורכיבה על אופניים לא יצמצמו את כמות השומן שנמצאת בהן. בדומה, יעידו על כך מתאמנות רבות, שדבר ראשון שקטן במימדי גופן, עם הורדת אחוזי השומן, הוא גודל הציצי שלהן. הורדת שומן מקומית אפשרית רק באמצעים כירורגיים (ניתוח או שאיבת שומן) וגם אז, תוך פרק זמן מסוים, הגוף שולח את השומן לחזור ולתפוס את מקומו באותו האיבר.

מי אחראי לריכוזי השומן באיבר מסוים?
הגוף הוא זה שמחליט היכן הוא מוריד את ריכוזי השומן שלו באיברי הגוף, זאת על פי מבנה הגוף שנקבע על פי הקוד הגנטי שלו, ולא לפי איזו קבוצות שרירים מתפתחת ועובדות אצלו. גם במקרה זה וכפי שנטען ברפואה, הגנטיקה מנצחת. המשתנה החשוב ביותר בקבלת מחלות תורשתיות או מחלות הנחשבות נרכשות, כמו כולסטרול גבוה, לחץ דם, מחלות לב, המראה החיצוני, הגובה, צבע השיער, העור, העיניים, ריכוזי השומן בגוף, גודל הציצי ויש האומרים גם הכסף, תלוי בהורים ובמשפחה. גם כאשר יראו לבסוף ריבועים בבטן, צורתם הספציפית של הריבועים, נקבעת על פי אותו קוד גנטי.


צורתם הספציפית של הריבועים, נקבעת על פי אותו קוד גנטי ("גם אני רוצה קוביות בבטן")


השיטה שעובדת – הורדת אחוזי שומן
אנשים רזים, גם אם אינם עוסקים בספורט כלל, הם על פי רוב בעלי קוביות בבטן. מסתבר כי למרבית האנשים יש כבר קוביות בבטן, גם אם לא יעשו כפיפת בטן אחת בחייהם. הדבר נובע מכך שזוהי צורתו הטבעית של מבנה השריר הבטני, אשר נמצא מתחת לשכבת השומן, שמעדנת ומסתירה אותו. בכדי שהקוביות בבטן יראו, כל מה שצריך לעשות זה להפחית את אחוזי השומן הכלליים בגוף, לרמה כזו, שהשומן הבטני לא יכסה יותר את הריבועים. כיצד ניתן לעשות זאת, מבלי לפגוע בתזונה התקינה של הגוף? פשוט על ידי צריכה נמוכה עד אפסית של פחמימות והשענות על תזונה כמעט בלעדית מחלבונים ומירקות. דבר שהינו בריא ורצוי בכל מקרה.

זהירות
חשוב לציין כי יש הבדל מובנה בטבע בין אחוזי השומן הרצויים בגוף האשה (פחות מ- 25%) לאחוזי השומן הרצויים גוף הגבר (פחות מ- 18%). לכן, יתכן שבמקרים מסוימים אחוזי שומן נמוכים, הסבירים לגברים, הינם נמוכים מדי לנשים ויכולים לפגוע בבריאותן הכללית ובסדירות המחזור החודשי שלהן.


רן אפקרן אפק
טריאתלט מזה 10 שנים, מאמן מוסמך ( מטעם NFPT) בספורט הסיבולת, חושב על ספורט, אוכל והנאות אחרות

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג