הסיפורים הפיקנטיים שמאחורי הקבוצות במרוץ "מי-ם לים הארץ המובטחת"

עשרות קבוצות משתתפות במרוץ המבוקש, חלקם מגיעים מהיכל הצדק של בתי המשפט, חלקם שוחים ביחד ויש כאלה שמגיעים באריזה משפחתית - מה שמשותף לכולם זה שהם מגיעים קודם כל ליהנות ורק אחר כך להתחרות - הנה 6 סיפורים כאלה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ההזדמנות הטובה ביותר לרוץ אולטרה מרתון
ההזדמנות הטובה ביותר לרוץ אולטרה מרתון

דבר אחד משותף לכל מי שיגיע השנה לתחרות הקבוצתית במסגרת מרוץ "מי-ם לים הארץ המובטחת". לכולם יש כוונה לקחת פסק זמן של 15-24 שעות משגרת היום יום ולהתנתק לחלוטין מכל מה שקורה בחוץ. ויותר מזה, רוב האנשים שם לא רק יתנתקו מהקריירות והמשפחות, אלא גם מהאימונים השגרתיים שלהם כרצים. כי במרוץ שליחים כמו "מים לים הארץ המובטחת" משאירים בדרך כלל גם את האגו מאחור, וכל ההישגיות והרצון לשפר שיאים נשארים הרחק מאחור – במרוצי הכביש. לכאן מגיעים כדי ליהנות בצורה הטובה ביותר מהנופים המרהיבים של הדרך בין ירושלים לתל אביב, בשבילי ישראל ומים לים. אז כדי לספוג קצת מהאווירה של תחרות השליחים כבר מעכשיו, החלטנו להציג בפניכם כמה מהקבוצות המיוחדות שיתחרו במקצים לרביעיות, שישיות ושמיניות.

ליחצו להרשמה למרוץ הארץ המובטחת מי-ם לים

מים לים הארץ המובטחת אולטרה

מה שמובטח זה מסלול יפהפה וניתוק. מסלול מי-ם לים הארץ המובטחת | צילום: צלמי שוונג

1. השופטים

קבוצת Judge do it, קבוצת הריצה של שופטי ישראל, העמידה שתי נבחרות של שמונה שופטים וחברים. זו הפעם הראשונה שבה יגיעו שתי קבוצות של שופטים אחרי שבשנה שעברה היתה קבוצה אחת. על הקבוצה נמנים שופטים מרתוניסטים, שופטים עם ניסיון ריצה של עשרות שנים, רצי מרתון ועוד. זוהי דוגמה אישית של כושר, בריאות, ספורט, אהבת הארץ וסביבה ירוקה. 

2. הסטודנטים 

ניסינו לאתר את הקבוצה שצפויה להיות החזקה ביותר בתחרות לרביעיות ומצאנו רביעיית חברים, שהכירו אחד את השני רק השנה במסגרת לימודי מנהל עסקים וניהול מערכות ספורט ברופין. גל שחורי, שהוא גם מאמן ריצה וכושר גופני מספר: "התחלנו להתאמן יחד פעם-פעמיים בשבוע בגלל מרוץ מים לים, והחלטנו שנמשיך עם זה לאחר מכן. עשינו חלוקת תפקידים לקראת המרוץ הזה כשאחד אחראי על האימונים, אחד על הלוגיסטיקה, אוכל וסידור הרכב. לקראת המרוץ אנחנו מתאמנים בעיקר בשטח, ובקרוב נעשה סוף שבוע של סימולציה עם ריצות בוקר, צהריים וערב. אנחנו מתכוננים לתחרות, אבל מצד שני עושים הכל באווירה טובה ולא שוכחים שאנחנו צריכים קודם כל ליהנות. אני מאמין שאם לא נתברבר, כי זו הפעם הראשונה שלנו יחד, נהיה על הפודיום".

מלבד שחורי, שהוא רץ של 10 קילומטרים ב-35 דקות אפשר למצוא ברביעייה הזאת גם את אייל שלומי שרץ את חצי מרתון תל אביב האחרון בזמן של 1:26 שעה, את אייל לוין שכבר ירד מ-40 דקות ב-10 קילומטרים ואת קובי ברבי שהוא טריאתלט ורץ למרחקים ארוכים.

הסיפורים שמאחורי הקבוצות במים לים

מועמדים לניצחון. הקבוצה של גל שחורי

3. תושבי עוטף עזה 

במהלך צוק איתן, חברי קבוצת "רצי השדות" דאגו לא לפספס שום אימון. הם אמנם ויתרו על הריצות הארוכות בשדות לטובת אימוני אינטרוולים באזורים של מקלטים, אבל אף אחד מהם לא הפסיק לרוץ. אז מה הפלא שהחבורה המגובשת תחת שרביטו של המאמן ניצן שחור מביאה למים לים שמינייה מעורבת שבונה על פודיום?

זה בכל מקרה מה שקרה בשנה שעברה לחברי מועדון רצי השדות, שהקבוצה הגדולה שלו מגיעה מנגבה וכוללת גם רצים מיד מרדכי והאזור והקבוצה היותר קטנה מתאמנת באזור מושב סגולה וקרית גת. מדובר במועדון שמתבסס על מושבניקים וקיבוצניקים מהדרום, שרגילים לרוץ בכמה ממסלולי הריצה היפים בארץ. מה שכן, חשוב להחליף מדי פעם את הדרום הפורח בהרי ירושלים ואפילו בירקון מזרח, וזה בדיוק מה שהחליטו לעשות שם.

4. השחיינים  

קבוצת "אקוותיקים" מוכרת מאוד בקרב השחיינים החובבים כאן, פחות בקרב הרצים. אבל אם לא חסרים רצים שאוהבים לשחות, אז התופעה הזאת קורה גם הפוך. חגי אשלגי וחבריו לאקוותיקים אוהבים קילומטראז' גבוה בשחייה במים פתוחים, אבל כשיש חודש וחצי בשנה שמתאפיין בקור ובגלים גבוהים, הם יעדיפו להתאמן למרוץ שטח אתגרי – גם במקרה הזה כדי להתנתק לא רק מהשגרה היומיומית של בית-קריירה-משפחה, אלא אפילו משגרת התחביב העיקרי. בפעם הקודמת הם רצו כשישייה, הפעם כרביעייה מה שהופך את זה ליותר מאתגר עם 37 קילומטרים במצטבר לכל רץ. הם לא מגיעים ל"מים לים" עם רזומה של מרתוניסטים על כביש, אלא עם כזה של מרתוניסטים בשחייה (כל אחד השלים משחה של 10 ק"מ לפחות). אין ספק שהניסיון בים יבוןא לטובתם גם בשבילים של מים לים.

עוד כתבות בנושא
כך תהפכו לרצי אולטרה מרתון 
10 דברים שאף אחד לא יגלה לך על אולטרה מרתון 
איך אוכלים באולטרה מרתון? 

5. המתגבשים

המועדון "דרך הריצה" של אילו הייטנר מונה כ-70 חברים שמתאמנים במודיעין וברמת גן. הייטנר דוגל בשיטה של אימון אישי במסגרת קבוצתית, ולכן רוב הרצים שלו לא ממש "נהנים" מהחברותא במהלך האימון עצמו. "זה אולי החסרון בשיטה שלי, אבל אני מפצה על זה בדיוק במרוצים מהסוג הזה", מסביר הייטנר. "זו ריצה חברתית וכיפית, לכן אנחנו מגיעים למים לים עם שתי שמיניות ושישייה אחת, כשיש אופציה לקבוצה נוספת מאחר ונפתחה הרשמה למקצה שליחים קצר יותר. אלה בדיוק הארועים שבהם אנחנו מתגבשים. אם זה לא קורה במרוצי שליחים זה קורה בריצות יזומות שלנו ביער בן שמן או בחופי הים. אבל כבר לקראת מים לים התאמנו ביחד בשטח בארבעת השבועות האחרונים וזה היה כיף אדיר, בנוסף נצטרך גם לריצת ההכנה הקרובה".

הסיפורים שמאחורי הקבוצות במים לים

מגיעים מהיערות של עוטף עזה. רצי השדות | צילום: באדיבות ניצן שחור

6. קרובות משפחה 

קבוצת "פינוקיו חכה לי" לא מייצגת רק את הספורט הנשי, אלא גם את הספורט המשפחתי ואת העובדה שספורט יכול לאחד בין חברי משפחה. אז כאן מדובר בקבוצה של שלוש אחיות, גיסה, בת דודה ועוד שלוש חברות. האמת היא שכולן מקבלות תמיכה מלאה מהבית, כי הבעלים של החברות הנשואות בקבוצה מאפשרים להם את כל השקט להתכונן למירוץ ולעשות אותו כמו שצריך, כשהם עצמם ירוצו ב"הר לעמק" שבועיים לאחר מכן.

גם כאן הרעיון כמובן הוא לא לסיים כמה שיותר מהר אלא לנצל את המעמד כדי להפיק את החוויה המירבית וגם לעשות יופי של כושר על הדרך. הריגוש לפני התחרות כבר קיים, קבוצת וואטסאפ מיוחדת בשם "פינוקיו חופר לי" פעילה לאורך רוב שעות היום, וחלק מהחברות גם משתדלות לבצע אימונים משותפים עד כמה שאפשר.

ליחצו להרשמה למרוץ הארץ המובטחת מי-ם לים


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • EL-DIABLO הגיב:

    ומה עם קבוצת "חלזונות הפלדה" שמתאמנת קשה עם משטר קשיח של בירות וצ'ייסרים לתפקיד המאסף?
    זה לא קל אך מישהו צריך לעשות את זה…

    1. קוקו הגיב:

      שמעתי אליהם.. זה קבוצה חזקה כנראה ייקחו השנה מקום אחרון
      הם מתמחים בריצה אטית- "ריצת גוף" זוהי טכניקה לא מוכרת של ריצה למרחקים
      לא ארוכים בקצב די איטי.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג