קבוצות ורוכבים בולטים בטור של קטאר

אתר שוונג וערוץ צ’רלטון ישתפו פעולה במהלך הטור של קטאר אשר מתחיל היום, ראשון 6 בפברואר 2011. מדי יום ישודר המרוץ בשידור חיי בצ’רלטון כשאת הפרשנות, במהלך השידורים הישירים, יספקו אייבי גילת ויאיר בן עמי. השידורים הישירים בספורט 1 וגם בספורט 1 HD בימים ראשון עד שישי כולל. השידור ייחל מדי יום בשעה 13:50 ויסתיים בשעה 15:05. בשוונג נביא מדי יום סיכומי קטעים ועוד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אתר שוונג וערוץ צ'רלטון ישתפו פעולה במהלך הטור של קטאר אשר מתחיל היום, ראשון 6 בפברואר 2011. מדי יום ישודר המרוץ בשידור חיי בצ'רלטון כשאת הפרשנות, במהלך השידורים הישירים, יספקו אייבי גילת ויאיר בן עמי. השידורים הישירים בספורט 1 וגם בספורט 1 HD בימים ראשון עד שישי כולל. השידור ייחל מדי יום בשעה 13:50 ויסתיים בשעה 15:05. בשוונג נביא מדי יום סיכומי קטעים ועוד

מאת:יאיר בן עמי

קבוצות ורוכבים בולטים בטור של קאטר

 אסטנה (Pro Team Astana)
לקבוצת אסטנה אין מאיצי על אבל כמה מהרוכבים אשר יזנקו בקטאר נחשבים ל"עושי בלגן" של הדבוקה ועם הרוחות, אשר כבר פיצלו את הדבוקה לא פעם, אפשר יהיה למצוא בבריחות רוכבים כמו וואלנטיין איגלנסקי (לא להתבלבל עם מקסים), אנדריי גריווקו, סימון קלארק ותומס ויטקוס אשר היה פעם הבטחה גדולה לאחר שניצח (2002) במרוץ נגד השעון של אליפות העולם לרוכבים צעירים מ-23.

נבחרת מרוץ בי. אמ. סי. (BMC Racing Team)

גרג ון אוורמנט  ניצח קטע ב-2007. בשנת 2008 הוא סיים את המרוץ שלישי בדרוג הסופי. בשנה שעברה סיים חמישי באליפות העולם במרוץ הכביש ועם פרישתו של הצעיר המבטיח, טיילור פיני, הוא יהיה הרוכב המעניין של הקבוצה.

– נבחרת היי ראוד- קולומביה (HTC – Highroad)
מארק קוונדיש מגיע לשיא כושרו בשלבים מאוחרים יותר של עונת המרוצים. כמאיץ הטוב בעולם כיום הוא הרוכב המסומן ביותר בכל סיום המוני של הדבוקה. הקבוצה מזנקת כמעט לכל מרוץ עם עומק איכותי מרשים של מאיצים. בדרך כלל הם המובילים של קאוונדיש למאוצים אך ברנאד אייזל ומארק רנשאו מנצחים מאוצים כשהם מקבלים את ההזדמנות.

קוויק סטפ (Quick Step)
זו קבוצה שאינה באה לקטאר לטיול מדברי על הגמלים. טום בונן הוא מוביל הקבוצה המוצהר ועם שלושה ניצחונות במרוץ הנערך תשע שנים בלבד יש לו מחויבות הנשענת גם על עברו כאלוף העולם ומנצח המרוצים ההיסטוריים הגדולים ביותר כמו "פריז- רובא" ו"סובב פלנדריה". דוכן המנצחים של קטאר רגיל לבונן אשר סיים גם שלישי ושני כמה פעמים. גם גרנט סטגמנס הוא מאיץ טוב דיו היכול לנצח במאוצים.


טום בונן, כמעט קבוע על דוכן המנצחים וניצח כבר שלוש פעמים
צילום:
Paul Hermans



לאמפרה- אי. אס. די (Lampre – ISD)

בשנתו השלישית כמקצוען, בדרג הבכיר, ניצח דנילו הונדו בקטגוריית הנקודות של המרוץ היוקרתי "פריס- ניס" והמשיך את העונה עם שני ניצחונות רצופים בקטעים של הג'ירו ד'איטליה. לאחר מכן הוא סומן כאחד ממאיצי העתיד. בהמשך אותה מהדורה של הג'ירו הוא בעיקר ראה את הגב של מריו צ'יפוליני וסיים כסגנו בקטעים אשר הסתיימו במאוצים המוניים. את היכולת מאז הוא לא הביא שוב לקוי סיום אך גם 1ם שנים מאוחר יותר ובגיל 37 הוא עדיין שווה אזכור לקראתהמרוץ בקטאר.

לאופארד- טרק (Leopard Trek)
הקבוצה החדשה מלוקסמבורג מזוהה עם האחים פרנק ואנדי שלק אך היא הרבה יותר מהם. זו קבוצת כוכבים אשר בכל מרוץ תבוא כדי לקחת קרקפות. המרוץ של קטאר אינו שונה. דניאלה בנטי הוא המאיץ של הקבוצה עם ניצחונות בקטעים בודדים של כל שלושת הגראנד טורים ובכלל זה ניצחון בקטע הסיום היוקרתי של הטור בשדרות הניצחון של פריז. סטיוארט אוגריידי, האוסטרלי הוותיק, כבר ניצח כמעט בכל מעמד כולל רכיבה עם החולצה הצהובה בטור דה פרנס וניצחון במלכת הקלאסיקות "פריז- רובא". אם יש מי שצריך הצגת ההישגים של פביאן קאנצ'לארה אפשר להסביר זאת רק באי קשר לענף האופניים העולמי. אבל אף אחד מאלו אינו המוביל של הקבוצה אלא וולטר וולנדט הגרמני. מי זה? מנצח הקטע השלישי של הג'ירו דה איטליה 2010. אותו קטע, אשר נערך בהולנד, עם הרוחות וההתרסקויות.


סטיוארט אוגריידי כשלבש את החולצה הצהובה בטור דה פרנס. יזנק במדי לאופרד-טרק


נבחרת קטיושה (Katusha Team)
לוקה –פאוליני בעל מדליית ארד מאליפות העולם במרוצי כביש (2004), סיים שלישי (2004+2006) ב"מילאן- סן רמו" וניצח קטע בוואלטה א'אספנייה כמו חברו לקבוצה, פיליפו פוזאטו, אשר על שמו קטע בטור דה פרנס ובוואלטה א'אספנייה. פוצאטוו הצהיר על מטרות במרוצי האביב. אפשר להזכיר גם את לף הוסטה הבלגי ברשימת הרוכבים הבכירים של הקבוצה למרות שהישג הרמת קצה לא רשם מעבר למקום שני ב"סובב פלנדריה" לפני כשבע שנים.

סקאי (Sky Procycling)
בהרכב הקבוצה מופיע בראדלי וויגנס כמוביל אך הוא יגיע רק כדי לצבור ק"מ תחרותיים או כחלק מאסטרטגיה שיווקית של יחסי ציבור מול המארגנים (אותה חברה המאגרנת את הטור דה פרנס).  קורט ארסן ארווסן הנורווגי ניצח קטעים בודדים של כל גרנד טור אבל גם הוא לא המוביל למרוץ מהסוג הזה כמו חואן אנטוניו פלאצ'ה (ה"החץ") המגיע עם רזומה של ניצחון בקטע של הטור דה פרנס ובקלאסיקה של ציריך. מוביל הקבוצה יכול להיות אחד מהרוכבים האחרים בהרכב כמו האוסטרלי ג'רמי האנט או אחד האנגלים הצעירים של הקבוצה אייאן סטנרד או אלכס דווסט (אלוף אירופה במרוץ אישי נגד השעון לרוכבים עד גיל 23).

נבחרת גארמין- סרוולו (Team Garmin – Cervelo)
הנרייך האסלר חתום על המקום השני בקטאר ב- 2009 וניצחון בקטע של הטור באותה שנה. בשנת 2009 סיים רוג'ר המונד את הטור של קטאר מקום אחד אחרי האסלר ועם ניצחון בקטע השני.  המונד סיים שלישי (2004) ורביעי (2010) ב"פריז-רובא" ולמרות שאינו מכוכבי הדבוק יש לו ערך קבוצתי גדול כמו לאנדריאס קלייר ויוהן ואן סומרן המשלימים הרכב היכול לסיים עם הישג משמעותי. טראוויס מאייר הצעיר כמעט ואינו מוכר מחוץ לאוסטרליה שם הוא היה האלוף הלאומי עד לפני כמה שבועות.

ראבובנק (Rabobank Cycling Team )

תאו בוס היה אלוף עולם במסלול מגיל נוער ועד לבוגרים וגם מדליסט (כסף) במשחקים האולימפיים לפני שעשה את ההסבה למרוצי כביש. כמקצוען הוא החל את דרכו בקבוצת המשנה של ראבובנק לפני שהצטרף לסרוולו טסט לעונה אחת וחזר העונה לראבובנק. הרכב הקבוצה ההולנדי עתיר ברוכבי מאוצים מנוסים כמו גרהאם בראון, ולראס בום (אלוף עולם בסייקלו קרוס וגם במרוץ אישי נגד השעון לרוכבים צעירים עד גיל 23) ואפשר לצפות כי הם יהיו דומיננטיים במהלכי המרוץ.


קבוצות דרג משנה

אפדוז'ו (FDJ)
רוכבים בולטים-  סנדי קאסר (ניצח פעמיים בקטעי טור דה פרנס), אנטוני גסלין ופרדריק גוסדון הוותיק (בן 38) אשר לפני כעשור וחצי ניצח ב"פריז- רובא" ועל שמו גם ניצחון ב"פריז-טור".

– ג'יאוקס- טי.אמ.סי. (Geox – TMC)
הקבוצה החתימה כמה כוכבי על של הדבוקה כקרלוס ססטרה ודניס מנצ'וב אשר עזבו אותה לאחר סירוב האיגוד הבינלאומי להעניק לה רישיון דרג בכיר..

– פרנסה ויני- נרי סוטולי (Farnese Vini – Neri Sottoli)
ג'ובאני ווסקונטי הוא שם בולט אך פטריק סינקוויץ עוד יותר. לפני כארבע שנים הוא התנגש בצופה במהלך הטור ולמחרת לא זינק לקטע היומי. מאוחר יותר התברר כי גם נכשל בבדיקה לגילוי חומרים אסורים והוא הושעה. לפני כן נחשב סינקוויץ למטפס מבטיח ומעניין יהיה לראות את דרכו חזרה לדבוקה לאחר ההשעיה.


פטריק סינקוויץ
צילום:

tetedelacourse


אן פוסט- שון קלי (An Post-Sean Kelly)
קבוצת הדרג השלישי היחידה במרוץ. כשהשם של הקבוצה כולל את "שון קלי" הנחשב לאחד הרוכבים הטובים בהיסטוריה אז אפשר לקבל כרטיס הזמנה למרוץ המאורגן על ידי החברה של הטור דה פרנס. אבל לקבוצה גם יש מה להציע על הכביש עם ניק הקחוט הבלגי אשר היה בולט לא פעם במרוצים הקלאסיים וחדי הזיכרון לא שכחו את הופעותיו במדי קבוצת לוטו של תחילת העשור הקודם.

סקיל- שימאנו (Skil-Shimano)
רוג'ר קלוגה הגיע ממילראם במדיה סיים רביעי בטור של קטאר בשנה שעברה והוא גם המוביל של הקבוצה ההולנדית במרוץ. רונאן ואן זנדבייק הוא עוד רוכב מעניין עם ניצחון בטור של נורמנדי בשנה שעברה. טום ווילרס אומנם רק בן 26 אך לפני כמה שנים סומן כאחד מעמודי הטווח של עתיד הדבוקה לאחר שניצח ב"פריז-רובא" של הצעירים.

טופספורט וולאנדרן – מרקטור (Topsport Vlaanderen-Mercator)
קבוצה של בלגים צעירים (המבוגר ביותר עוד לא חגג 30) כשרובם בתחילת שנות העשרים ועם ניסיון מועטו במרוצי הדבוקה הבכירה. ככזו היא תרצה למשוך תשומת לב על ידי השתתפות מאסיבית במהלכי תקיפה ועם רוכבים צעירים ורעבי חוזים משודרגים זה תמיד מתכון לבלגן. מצד שני ייתכן ותאבון אינו מספיק והקבוצה יכולה לסיים את הטור של קטאר בלי להותיר חותם.

יאיר בן עמי

קישורים" אופניים, מרוץ אופניים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
01:40
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52