מתיחת ה-1 באפריל || "החלטנו כי מרחק מרתון יהיה מעתה 42 ק"מ בדיוק"

התאחדות האתלטיקה הבינלאומית פסקה כי החל מאליפות העולם הקרובה יתקצר מרחק המרתון, דבר אשר התקבל בשמחה על ידי רצים בכירים בעולם ובהם גם שיאן העולם אליוד קיפצ'וגה. "זו תהיה בכייה לדורות", מסרו מנגד מהוועד האולימפי הבינלאומי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: shutterstock

רבות דובר על כך שמרחק המרתון נקבע באופן שרירותי על 42.195 ק"מ וזאת רק על מנת שנכדיה של המלכה אלכסנדרה מאנגליה יוכלו לצפות מארמון וינדזור בזינוק למרתון במשחקים האולימפיים של לונדון 1908. עד אותה שנה מרחק המרתון עמד על 40 ק"מ, מרחק אשר הוכרז עליו במשחקים האולימפיים הראשונים בשנת 1896 באתונה. הארכת המרחק בעוד 2.195 מ' יצר מצב חדש ושימש מאותה שנה כתקן לריצת המרתון המודרנית מאז ועד היום.

לאורך השנים היו תלונות מרובות ואף דרישה להחזיר את המרחק ל-40 ק"מ, כפי שהיה בתחילת הדרך או לפחות "לעגל" אותו ל-42 ק"מ. בשנתיים האחרונות היתה מחאת רשת עוצמתית ורחבה שכללה בעיקר ספורטאים מקצועיים ורצים חובבים שדרשו כי המרחק יקוצץ ובהמשך לכך חצי מרתון יעמוד על 21 ק"מ. לצורך כך גויסו מספר מרתוניסטים בכירים שתמכו בשינוי המיוחל וביניהם גם שיאן העולם אליוד קיפצ'וגה: "תמיד חשבתי שיש לשנות את המרחק של המרתון למשהו נוח יותר בעיקר על מנת שנוכל להתאמן למרחק הזה בצורה שמחולקת בקלות רבה יותר", אמר האיש המהיר בעולם במרחק זה לניו יורק טיימס.

סבסטיאן קו: "אני רואה בכך חשיבות גדולה לעדכן ולשנות את מרחק המרתון" | צילום: shutterstock

את הכפפה הרים סבסטיאן קו, נשיא התאחדות האתלטיקה הבינלאומית ואתלט בפני עצמו, שהודיע כבר בתחילת השנה כי הגיעו לפתחו בקשות רבות מרחבי העולם בנושא זה ולאחר התייעצויות וישיבות עם גורמי המקצוע בהתאחדות, החליט כי כבר מאליפות העולם הקרובה באתלטיקה שתתקיים ב-15 ביולי השנה המרחק יעמוד על 42 ק"מ. "הייתי מופתע מאוד מכמות הבקשות מרחבי העולם שזרמו אלינו וביקשו כי המרחק ישונה", ציין קו בהכרזה על המרחק החדש למרתון, "בהתאם לשינויים הרווחים בעולם האתלטיקה בשנים האחרונות, אני רואה בכך חשיבות גדולה לעדכן ולשנות את מרחק המרתון ל-42 ק"מ. שינוי המרחק בעבר נבע מסיבה שרירותית והשינוי כעת, 114 שנה לאחר מכן, עונה באופן מהותי על רצון הרצים המקצועיים וכן גם על רצון הרצים החובבים שלא תמיד מודעים לסיבה מדוע המרחק עמד עד כה על המספר הבלתי מדויק 42.195 ק"מ".

מהוועד האולימפי הבינלאומי מסרו כי הרצון לרצות ולענות על רגשות הקהל והרצים אינו עומד בקנה מידה עם ערכי הספורט כפי שהם רואים זאת. "אנחנו רואים בכך רצון להביא לשינויים שלא תמיד יש עימם היגיון בריא", מסר דוברו של תומאס באך, נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, "זו תהיה בכייה לדורות שכן כתוצאה מהשינוי מעתה נצטרך לסמן את כל התוצאות והשיאים שנקבעו עד 2022 כ'מרחק ישן' ותואמים למרחק של 42.195 ק"מ. את התוצאות החדשות למרחק החדש של 42 ק"מ נאלץ לסמן כ'מרחק חדש', דבר אשר ייצור בלבול ואי הבנה. היה עדיף כי התאחדות האתלטיקה הבינלאומית לא תרחיק לכת ברצונות שלה להחניף לקהל הרחב".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אחד העם הגיב:

    אחד באפריל

  • שלמה זקס הגיב:

    באמת ??
    לא בדיחת 1 באפריל

  • גבי הגיב:

    כל מי שרצ/ה אי פעם מרתון יודע/ת כמה ה- 195מ׳ האחרונים קשים. לכן זה רק הגיוני שסוף סוף החליטו להוריד אותם.

    1. ארנון הגיב:

      כבר שנים שאני מציע להעביר את ה-195 מטרים האחרונים להתחלה, כשכולם רעננים. כך נעבור את הקטע הזה בקלילות ואחרי כן נשאר לרוץ בדיוק 42 ק"מ.

  • זאב הגיב:

    הבנתי. אחד באפריל

    1. גייב הגיב:

      הועד האולימפי:
      אנחנו מצרים על החלטת איגוד האתלטיקה הבינלאומי לפרסם בדיחת 1 באפריל ולהחניף לקהל הרחב.
      אנחנו לעומת זאת ארגון מושחת וקפוץ תחת ולא נצחק.

  • אביב הגיב:

    מה יהיה גורלן של כל מדבקות ה 42.2 וחמור מזה הקעקועים….

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג