פרויקט חינוכי חדש לקראת מרתון ירושלים

במסגרת הפרויקט הוקמה קבוצת ריצה של סטודנטים, שמעבירה הדרכות בנושא לתלמידי בתי הספר היסודיים ולחניכי תנועות הנוער בעיר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

במסגרת הפרויקט הוקמה קבוצת ריצה של סטודנטים, שמעבירה הדרכות בנושא לתלמידי בתי הספר היסודיים ולחניכי תנועות הנוער בעיר

מאת:מערכת שוונג


חברת מרתון ישראל מובילה מהלך קהילתי-חינוכי לקראת מרתון ירושלים השני, שיתקיים ב-16.3. 


לפרויקט, שקיבל את חסותו של ראש העיר ניר ברקת, יש שלוש מטרות: יצירת מעורבות בקרב תושבי ירושלים באירוע הספורט והתרבות הגדול והמשמעותי בעיר, וחשיפתם לערכים כגון ספורט, תרבות, ואהבת ירושלים; הגברת נוכחות המעודדים והמתנדבים לאורך המסלול כדי להעצים את חווית הריצה של אלפי המשתתפים; חיזוק זהותו של מרתון ירושלים כמרוץ ירושלמי שמדגיש את נופיה, אופייה הייחודי ותושביה של הבירה. 

במסגרת הפרויקט הוקמה קבוצת ריצה של סטודנטים מכלל מוסדות החינוך בעיר – "מישהו לרוץ איתו" – שמתאמנים יחד לקראת המקצים השונים של מרתון ירושלים. הקבוצה, המונה עשרות רצים, מתאמנת כבר חודשים ארוכים וכעת נרתמת למאמץ העירוני באמצעים שונים. 

אחת הדרכים לערב את תושבי העיר היא הדרכת ילדים מבתי הספר היסודיים. ההדרכה, שנבנתה על ידי קשת ערגון ובסיוע עדי בילטסקי ממנהל חינוך ירושלים, כוללת אלמנטים שונים כגון: מהו מרוץ מרתון, מעט היסטוריה, מהי החשיבות בקיום מרתון בירושלים וכדומה. 

כחלק מההדרכה נחשפים הילדים לתוואי המרוץ, על אתריו ההיסטוריים, צופים בסרטונים ומכינים שלטי עידוד – כל זאת על מנת לרתום אותם ואת בני משפחתם לקחת חלק בהפנינג העירוני שיתקיים, כאמור, ב-16.3 וכל הכנסותיו קודש לאגודה למלחמה בסרטן.

כל מי שהשתתף במרתון מודע לחשיבות העידוד, הרעש והצבע באירוע. לצורך העצמת אותם אלמנטים נרתמו תנועות הנוער של העיר ירושלים, שיפתיעו את הרצים בתחנות לאורך המסלול. בדומה לתלמידי היסודי, גם חניכי תנועות הנוער יעברו הדרכה על ידי הסטודנטים של קבוצת "מישהו לרוץ איתו". 

לאור הפעילויות לקראת המרוץ, יצטרף ראש העיר ניר ברקת לשתי ריצות בוקר עם נציגי הסטודנטים ונציגי התנועות, על מנת להודות להם עם מעורבותם. הריצות, שיתקיימו בתחילת מרץ, ייצאו מביתו של ראש העיר בשכונת בית הכרם ויסתיימו בעיריית ירושלים בכיכר ספרא.


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג