על נשים ומרוצים – פתיחת עונת הריצה

זה שוב קורה: עונת הריצה נפתחת ביריית אקדח רועשת במיוחד. מהצפון הקריר ועד הדרום המאובק, בכל שבוע ואפילו באמצע השבוע, עשרות מרוצים ותיקים לצד עשרות מרוצים חדישים מחכים לרגלינו חסרות השקט. לפניכם שני, רותם וחגית, 3 נשים שפשוט אוהבות לרוץ ולהתחרות 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


זה שוב קורה: עונת הריצה נפתחת ביריית אקדח רועשת במיוחד. מהצפון הקריר ועד הדרום המאובק, בכל שבוע ואפילו באמצע השבוע, עשרות מרוצים ותיקים לצד עשרות מרוצים חדישים מחכים לרגלינו חסרות השקט. לפניכם שני, רותם וחגית, 3 נשים שפשוט אוהבות לרוץ ולהתחרות 

מאת:אילן גולדמן


שני ברדה
בת 17 מכפר סבא, תלמידה בכיתה י"א


שני  מתכוננת למרוצים  (צילום: באדיבות שני ברדה)

כיצד את שומרת על כושר ביום יום?
אני אוהבת לגוון. אני רצה 10 ק"מ פעמיים בשבוע עם קבוצת "גרייטשיייפ". ימי שישי שמורים לאימונים ב"יובל עילם", קבוצת הכנה לכושר קרבי ליחידות המובחרות של צה"ל. בימי שלישי אני עושה אימון אינטרוולים בכפר סבא כדי לשפר את המהירות ושבת הוא יום המנוחה שלי. בשביל לשמור על הכושר ביום יום אני מקפידה לעלות הביתה במדרגות ותמיד מעדיפה ללכת ברגל על פני נסיעה. לגבי תזונה: אני משתדלת לאכול מה שמתחשק לי אבל לא להגזים.

באילו מרוצים תשתתפי השנה?
השנה אשתתף במרוץ הלילה של נייקי אותו רצתי בשנה שעברה (חוויה אדירה בגלל ההמון), מרוץ טבריה בנובמבר וכמובן שבמרוץ כפר סבא, עיר הבית. המרחק המועדף עליי הוא 10 ק"מ. במרחק הזה עדיין יש את ההתלהבות והאדרנלין שבריצה.

איך התכוננת לעונת המרוצים?
ריצות ריצות ועוד ריצות. אני מתאמנת בהדרגתיות כדי לא להזיק. אני בעיקר רצה בתל אביב, בנמל ובירקון. המטרה שלי השנה היא לרוץ שעה וחמישים וחמישים בחצי מרתון ת"א. אולי גם לשפר את הזמן ב- 10 ק"מ. 


וגם מתכוננת לשירות הצבאי (צילום: באדיבות שני ברדה)

מה המרוץ האהוב ומדוע?
המרוץ האהוב עלי הוא צהלה. אהבתי את המרוץ בגלל האתגר, רצתי איתו יחד עם חברה שלי לאה, שאיתה אני רצה את רוב המרוצים והיא תמיד שם בשבילי גם כשקשה. 
 
מה אומרים הגברים על המסלול? 
יש כאלה שמנסים להרשים אז רצים מהר יותר, כנראה מפחדים חלילה שבחורה תעקוף אותם. אני ממשיכה בקצב שלי, קצב קבוע, והתענוג הוא לפעמים כשאפשר לעקוף אותם.

על בגדים ומרוצים:
אין על בגדי ספורט. תמיד תמצא אותי עם גופיית דרייפיט של נייקי.


רותם שטילמן
מאמנת כושר, עוסקת בשיקום ע"י אומנות – דוגמנית עבר


רותם – מתאמנת 4 פעמים בשבוע במכון כושר (צילום: באדיבות רותם שטילמן)

כיצד שומרת על כושר ביום יום?
אני מתאמנת 4 פעמים בשבוע במכון כושר ועובדת בעיקר על כוח. משתדלת לרוץ לפחות כ 4-5 פעמים בשבוע ומגדירה את עצמי כמכורה לספורט. כל יום כשאני מתעוררת אני אומרת לעצמי: איזה כיף אפשר לצאת לריצה. הריצה היא מדיטציה לנפש שלי. 

באילו מרוצים תשתתפי השנה?
מרוץ ראש העין הקרוב, מרוץ הלילה של נייקי , מרוץ אייל, והדרך ממש לא ארוכה עד שגם אגיע לחצי מרתון – בינתיים חשבתי על פריז. ראיתי שהגוף שלי מצליח לספוג מרחק חצי מרתון אחרי שעשיתי ריצת שטח יחד עם חברים.

כיצד התכוננת?
האמת שהתאמנתי בצורה מאד מדורגת. כעת אני מאוד שומרת על עצמי מפציעות. אני רצה לי כל יום כ- 10 ק"מ – פעם קליל, פעם בעליות מטורפות, ולעיתים עושה גם אינטרוולים שיהיה מעניין. מדי פעם אני מצטרפת לריצות של חברים כדי לגוון. בעבר הייתי בקבוצה של נייקי אבל כעת אני ללא מאמן למרות שאני מקפידה לשוחח עם מאמנים כמה שיותר.


רותם במרוץ הלילה של נייקי (צילום: באדיבות רותם שטילמן)

מהו המרוץ האהוב ומדוע?
אני אוהבת את כל סוגי המרוצים אבל בהר לעמק היה שם עוד משהו, משהו ראשוני במפגש שלי עם הטבע בכל שעות היום. היופי בצהריים, בלילה או בזריחה. התחושה כי הטבע משתנה לך היא עוצמתית. ההתמודדות עם עצמי, המפגש עם החברים ועבודת הצוות. כל זה מאוד מזכיר את ההתמודדות עם החיים. 

מה אומרים הגברים על המסלול?
מאד מפרגנים, שמחים ונהנים. הרבה פעמים אפילו מעודדים (אולי בגלל המיני?) לעיתים אני רואה אותם מסתכלים, אבל גם לי יש חלק בכך – אני פשוט אוהבת לדפוק הופעות. אני מבטיחה להם הפתעה בראש העין ואולי בטוליפ בכל העליות הללו. 

על בגדים ומרוצים:
חצאית מיני או טייץ קצרצר, גופיות צמודות מאוד, ולרוב צבעוניות. המוטו שלי בביגוד: הכי נוח בעולם לרוץ עם ולהרגיש בלי.


חגית סינדליס
בת 34, מעמק חפר. נשואה ואם ל- 3 ילדים


חגית סינדליס מאושרת במרתון ת"א האחרון (צילום: באדיבות חגית סינדליס)
 
כיצד שומרת על כושר?
אני רצה קרוב ל- 5 פעמים בשבוע עם קבוצת סדום והמורה (יש מורה בקבוצה – וחגית מכונה אשת לוט כיוון שלטענתה היא תמיד מסתכלת לאחור כשאנשים עוצרים) מרחקים שנעים בין 70 – 110 ק"מ בשבוע. אני הולכת לחדר כושר פעמיים בשבוע כדי לעבוד על משקולות וגם שם אני רצה 20 דקות בכל פעם. 

באילו מרוצים תשתתפי השנה?
אני מתכוונת לעשות את מרוץ אייל, לאחר מכן אעשה את חצי המרתון בבית שאן, ונראה לי גם שאלווה את החברה בסובב עמק. המטרה הסופית היא להשתתף במרתון טבריה אחרי שכבר עשיתי את תל אביב.

איך התכוננת לעונת המרוצים?
התכנית שלנו היא למרתון טבריה והיא משלבת בתוכה טסטים למרחקים קצרים יותר. התחלנו להתאמן ביוני יולי אחרי פגרה שעשינו. את התחרויות התחלנו באוגוסט. אנחנו מעלים ק"מ בהדרגה כל הזמן, בצורה איטית. לקראת המרתון בטבריה אנחנו נעשה ריצה מסכמת. החדר כושר ואימוני הכוח הם גם חלק מתכנית ההכנה שלנו לעונה. איתי בעלי לקח תכנית בסיסית וישב עם מאמן כדי להתאים אותה לחברי הקבוצה. אנחנו מתאימים את התכנית בעת הצורך. 


חגית סינדליס במרכז – מעדיפה גופיות לייקרה צמודות (צילום: באדיבות חגית סינדליס)

המרוץ האהוב עליך:
ממה שעשיתי עד היום מרוץ אייל הכי עשה לי את זה – ההפנינג, כמויות האנשים והארגון. אתה מרגיש את המקצועיות באוויר ושזה לא עוד סתם מרוץ. אני כבר מחכה לראות מה זה מרתון טבריה. וכמובן הר לעמק בגלל האווירה המטורפת, הקבוצות והמעבר מתחנה לתחנה.

מה אומרים הגברים על המסלול?
קודם כל אני חושבת שריצה זה ספורט שלא מחמיא לחיצוניות: אתה מזיע, מלא במלח ואני לא חושבת שגברים מסובבים את הראש. לפעמים רואים מבטים במתיחות שלפני אבל אני לא ממש שמה לב לגברים שמסתכלים עלי במרוצים. אני דווקא מוצאת את עצמי בוחנת בנות אחרות, את המקצועניות, את החובבניות, זה מדרבן אותי. 

על בגדים ומרוצים:
אני מעדיפה טייץ 7/8 כי הוא הכי מחמיא, הוא מכסה את האזורים שלכעורה בעיתיים ומאריך את הרגל. יש איתו גם הכי פחות שפשופים. בקיץ אני מעדיפה גופיית לייקרה צמודה וכמה שיותר צבעונית, (זה עוזר למצוא את התמונות) אני אוהבת שאפשר לראות את הידיים והכתפיים ואני מעדיפה מחשוף קל, להבליט את המראה הנשי גם בתחרות. 


אילן גולדמן

אילן גולדמן

עורך המשנה של אתר שוונג – אלוף ישראל לשעבר באופני כביש וכיום רץ תחרותי בעל תואר במזרחנות

כל הכתבות של אילן גולדמן במדור– מזרח תיכון חדש



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג