על גברים ומרתון

אחרי שהבנות שלפו את הציפורניים בכתבה שסימנה את פתיחת עונת הריצה - "על נשים ומרוצים", הגיע תורם של הגברים לשלוף קצת אגו ומרחק. חודש ינואר בפתח והמרתון הוותיק מכולם - Winner טבריה, מתקרב. זה הזמן לחמם סוליות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אחרי שהבנות שלפו את הציפורניים בכתבה שסימנה את פתיחת עונת הריצה – "על נשים ומרוצים", הגיע תורם של הגברים לשלוף קצת אגו ומרחק. חודש ינואר בפתח והמרתון הוותיק מכולם – Winner טבריה, מתקרב. זה הזמן לחמם סוליות

מאת:אילן גולדמן


אבישי סידלסקי
בן 39 מהצפון, איש היי-טק, נשוי ואב ל-3 – פעם ראשונה במרתון ווינר טבריה


אבישי בחצי המרתון האחרון בעמק המעיינות (צילום: שוונג)


מכל המרתונים, מדוע דווקא זה של טבריה?
מבין המרתונים בארץ, הוא המיתולוגי. השם מרתון עולה לי עם טבריה באותה נשימה. מבחינתי זה המרתון הרשמי, זו האליפות.

איך אתה מתכונן אליו?
כיוון שלא יוצא לי להתאמן הרבה (אילוצי משפחה) כל אימון שלי הופך ממוקד. אני משתדל לא להפסיד את ריצת ההרים הקבועה ביום שני ומקפיד על הארוכה בסוף השבוע. במסגרת המצומצמת אני עוד דוחס ריצת טמפו ופרטלק. במסגרת העיונית, אני פשוט עוסק בשאיבת חומר- מבחינתי זו חלק מההכנה למרתון הראשון. אני קורא על תזונה והתמודדות עם המרחק. הדבר המדהים בעייני ביותר עד כה היא הדרך למרתון, לא האמנתי שתהיה כה מדהימה. אני רואה את תגובות הגוף לשינויים וזה לא יאומן: דופק המנוחה שלי צונח עד 35 פעימות לדקה. חבר אפילו כינה אותי בצחוק 'חסר לב'.

מרחק הכי ארוך שרצת עד כה?
רצתי קצת מעל 34 ק"מ ונשארו לפניי עוד 3 ריצות ארוכות.

מאמן או אינטרנט?
הרבה אינטרנט, הרבה חברים וניסיון אימונים מהעבר. נחכה ונראה אם זה יוכיח את עצמו בקו הסיום בטבריה.

מדוע מרתון, מצ'ואיזם?
תמיד אמרתי לעצמי כי בגיל 40 אעשה אחד. העת הגיעה. מבחינתי נכנסתי לקטגורית האדם המבוגר למרות שאני מרגיש צעיר נצחי. חשוב לי לעשות בטבריה מרתון מהיר כיוון שכנראה ארד מנושא המרתון לאחר מכן.

התמונה הוורודה בטבריה?
לעמוד במטרה שהצבתי של 4:00 דקות לקילומטר. התמונה הבאמת וורודה מבחינתי: משפחתי מחכה לי על קו הסיום במרתון הראשון שלי, אך נראה כי אסתפק בחבר טוב שהבטיח חיבוק כשאסיים. 



קוסטה רייכלין
בן 24, סטודנט, מאמן כושר ומעסה – פעם ראשונה במרתון ווינר טבריה


מלבד הריצה קוסטה משתתף גם בטריאתלונים (צילום: "צלם אותי" באדיבות קוסטה רייכלין)


מכל המרתונים, מדוע דווקא זה של טבריה?
זה קרוב לבית ואני מאוד אוהב לעשות ספורט בצפון. טבריה היה אחד ממרוצי ה-10 קילומטרים הראשונים שלי – קוסם לי לעשות שם את המרתון. זו תהיה המתנה שלי ליום הולדתי ה- 25.

איך אתה מתכונן אליו?
אני רץ 3 פעמים בשבוע. ריצה אחת ארוכה ועוד 2 ריצות עצימות וקצרות יותר. אני שוחה גם פעמיים בשבוע כדי לשמור על החדות.

מרחק הכי ארוך שרצת עד כה?
רצתי 28 קילומטרים בקור אימים בקצב של 4:20 לקילומטר.

מאמן או אינטרנט?
אני מתייעץ הרבה עם החבר, המאמן והרץ, דן סלפטר. חוץ מזה אני קורא את ספרו של ג'ק דניאלס, שמלבד השם של המשקה האלכוהולי, יש בו תכניות אימון ועצות לריצה בכל המרחקים. אני קורא ואז מנסה ליישם על עצמי.

מדוע מרתון, מצ'ואיזם?
את המרחקים הקצרים עברתי כבר כנער. משום מה המרחק אף פעם לא מספיק ואני מוצא את עצמי קופץ במרחקים. אתה מסיים יעד ופשוט רוצה רחוק יותר. מרחק הוא ממכר.

התמונה הוורודה בטבריה?
בהתחלה הצבתי יעד של 2:50 שעות אך אני רואה שזה מתרחק ממני, אז אכוון כנראה ל-3:00 שעות. אני ממש רוצה שהמשפחה שלי תרוץ איתי את הדקות האחרונות ובמיוחד שאשתי תמחא לי כף בסיום. אך היא חושבת שאני משוגע שאני רץ את המרחקים האלו ומעדיפה מעט להתרחק. 



חגי פלכסר
בן 44 מקיבוץ גשור, נשוי+ 3, נאבק במחלת הסרטן – לא ישתתף בטבריה אחרי 3 שנים רצופות


חגי פלכסר – למרות שהתגלה כחולה בסרטן העור, חגי מבטיח כי יתייצב על קו הזינוק בטבריה בשנה הבאה (צילום: "צלם אותי)

הקדמה: למרות שחגי פלכסר לא יוכל לקחת חלק במרתון ווינר טבריה השנה עקב מאבקו במחלת הסרטן, חגי יודע ומכיר היטב, את המרתון אותו עשה ברציפות משנת 2009. הרץ הוותיק, נאבק במחלת סרטן העור אשר התגלתה במאי האחרון, ומבטיח כי יתייצב על קווי המרתון בשנה הבאה כאדם בריא. "אני בשלבי טיפול מונע שמחליש אותי, אני אמנם רץ אך איני יכול להגיע לאן שהייתי. אני משתוקק לחזור לחזור לכיף של המרתון, להנאה הצרופה של לקום בבוקר למרות הקושי והכאב", סיפר לנו. אם תביטו היטב, תוכלו לראות את חגי בצידי הדרך, מעודד חבר אשר הגיע כדי להשתתף.

מכל המרתונים, מדוע בחרת בעבר דווקא בזה של טבריה?
אני גר ברמת הגולן ומבחינתי זה פשוט היה לרדת מהבית ולהשתתף. טבריה הוא הוותיק ביותר, כשהתחלתי לרוץ לא היה עוד את תל אביב וירושלים

איך התכוננת אליו?
הייתה לי תכנית אימון די קבועה של 16-20 שבועות הכנה. העליתי תמיד את ריצות הנפח בסופי השבוע ושילבתי אימוני מהירות באמצע השבוע. סך הכל התאמנתי 5 פעמים בשבוע.

מרחק הכי ארוך שרצת בהכנה?
36 קילומטרים באחד האימונים. כל ריצה שהייתה מעבר ל-30 קילומטרים תמיד הייתה קשה מבחינתי.

אינטרנט או מאמן?
את התכנית שלי לקחתי מהאינטרנט, עשיתי קומבינציה בין תכניות דומות ושכללתי. הורדתי תכנית מאחד האתרים ובניתי משהו שהתאים לי אישית. משנה לשנה ככל שהשתפרתי הוספתי שכלולים והעליתי את הקילומטרז'.

מדוע מרתון, מצ'ואיזם?
לא. אני רץ כל החיים ואחרי כמה תחרויות העליתי את המרחקים. אחרי שכבר סיימתי חצי מרתון, חיפשתי אתגר אישי אז עליתי למרתון.

האם זה יהיה קשה להחמיץ את טבריה השנה?
האמת שקשה לי נורא לא לעשות את טבריה השנה. זה פשוט מרגיש כמו קיר שעומד מולי וחוסם אותי בגלל המחלה. יהיה לי קשה לעמוד שם ולא לרוץ. אבל שנה הבאה אני שם כאשר היעד שלי הוא הסיום. 

טיפ אישי שלך למשתתפים:
קודם כל רוצו כדי לסיים. לאחר מכן תרוצו כדי לסיים עם חיוך, וכשעשיתם את שני אלה תחשבו על שיפור התוצאה. והטיפ הכי חשוב שיש לי בתור מי שאובחן כחולה בסרטן העור: רוצו בשעות לא חמות, שימו קרם הגנה. השמש הישראלית מסוכנת.


אילן גולדמן

אילן גולדמן

עורך המשנה של אתר שוונג – אלוף ישראל לשעבר באופני כביש וכיום רץ תחרותי בעל תואר במזרחנות

כל הכתבות של אילן גולדמן במדור– מזרח תיכון חדש



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג