עולם חדש: סבב הטריאתלון T100 הושק עם סך פרסים של 7 מיליון דולר

הסבב המקצועני החדש לטריאתלון המרחקים, שיתוף פעולה של תקדימי של ה-PTO ואיגוד הטריאתלון העולמי, יוצא לדרך. לו"ז התחרויות, הפרסים חסרי התקדים, השמות הבולטים והפצצה שהטילה אלופת העולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לוסי צ'ארלס ברקלי בהשקת הסבב החדש | צילום: T100

עולם חדש בטריאתלון המרחקים. ה-PTO (ארגון הטריאתלטים המקצועיים) הכריז אתמול (שלישי) רשמית על סבב תחרויות הטריאתלון העולמי החדש שלו למרחקים ארוכים, ה-T100, שיכלול שמונה תחרויות ו-40 ספורטאים מקצוענים שחתמו על חוזה מקצועני וישתתפו בהן.

בדומה לסבב ה-PTO הנוכחי, מדובר על מרוצי 100 ק"מ – שחייה של 2 ק"מ, 80 ק"מ אופניים וריצה של 18 ק"מ, כשכל מרוץ נמשך כשלוש שעות, במה שאמור להיות ידידותי יחסית לשידור טלוויזיה. הסבב יעבור ביעדים אטרקטיביים ויחל במיאמי ב-9 מרץ, לפני שיעבור לסינגפור (13-14.4), קליפורניה (יוני), לונדון (27-28.7), איביזה (28-29.9), לאס וגאס (19-20.10) ודובאי (16-17.11), לפני שיגיע לגמר הגדול ביעד שטרם הוכרז ב-30-29 בנובמבר.

המרוצים יהיו עמוסי כוכבים וכוללים פרסים כספיים נדיבים, שאמורים למשוך את הטובים ביותר הן ממרחק איש ברזל והן מהמרחקים האולימפיים. בכל תחרות יוענקו 250 אלף דולר בסך הכל, כאשר המנצח והמנצחת יזכו ב-25 אלף דולר כל אחד. הזוכים בדירוג הכללי של הסבב לגברים ולנשים יזכו ב-210 אלף דולר, כשבסך הכל הסכום שיוענק בדירוג הכללי הוא 2 מיליון דולר. סך הסכום שיוענק לספורטאים ולספורטאיות, כולל החוזים על השתתפות, מגיע ל-7 מיליון דולר, חסר תקדים בענף

הסבב החדש מסמן שיתוף פעולה ייחודי בין ה-PTO לאיגוד הטריאתלון העולמי, שכן לאיגוד, שאחראי על ארגון אליפויות העולם במרחקים הקצרים עד האולימפי, הייתה עד עתה מעורבות מועטה בלבד בתחרויות למרחקים הארוכים, שנשלטים על ידי מותגים פרטיים, כאיירונמן וצ'אלנג'. באירועים יתקיימו גם מרוצי "קבוצת גיל" חובבים בקנה מידה גדול, אשר עשויים למשוך משתתפים רבים.

שמות נוצצים מכל המרחקים
בין השמות הנוצצים שהצטרפו לסבב תהיה גם האלופה האולימפית מטוקיו, פלורה דאפי, וגם אלופת העולם באיש ברזל לוסי צ'ארלס-ברקלי והאלופה לשעבר אנני האוג. מבין הגברים האלוף האולימפי הבריטי אליסטר בראונלי ויריבו הספרדי הוותיק חאבייר גומס הם בין השמות המושכים את העין בצד הגברים מהמרחק הקצר, מהמרחק הארוך נמצא את  אלוף העולם באיש ברזל סאם ליידלו, מגנוס דיטלב, סאם לונג ועוד.

את ההכרזה המשמעותית ממסיבת העיתונאים שנערכה בלונדון סיפקה צ'ארלס-ברקלי, שחשפה כי היא לא תנסה להגן על התואר שלה כאלופת העולם ולא תתחרה באליפות ב-2024, שתיערך בניס, צרפת, בספטמבר: "אני הולכת לשים את הכל בסבב T100", אמרה הטריאתלטית הבריטית בת ה-30: "לא תראו אותי מתחרה בניס".

בהתייחסה להחלטה השנויה במחלוקת של איירונמן לפצל את אליפות העולם בין ניס לקונה לסירוגין מדי שנה (שנה אחת הגברים בקונה והנשים בניס, ושנה אחת להפך), צ'ארלס-ברקלי נמנעה מלבקר באופן בוטה את הארגון, אך אמרה ש"ההגנה על התואר שלי תהיה בקונה", ברמיזה לכך שזו האליפות האמיתית, ולא התחרות בניס.

צ'ארלס-ברקלי הוסיפה כי היא מרגישה שמעולם לא היה זמן טוב יותר להיות טריאתלט מקצוען: "זה מרגיש כאילו הטריאתלון סוף סוף הגיע, זה מרגיש כמו תקופת פריחה לספורט".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג