עד הגשם הבא: הוסרה אזהרת הרחצה מחופי הים התיכון

לידיעת השחיינים והשחייניות: אחרי חמישה ימים תמימים בהם המים היו מזוהמים בעקבות הזרמת מי ביוב אל הים, הודיע משרד הבריאות על הסרת אזהרת הרחצה מחופי תל אביב, הרצליה ובת ים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קור רוח כדי להיחלץ ממערבולת | צילום: צלמי שוונג

אחרי חמישה ימים, הוסרה היום (שני) סוף סוף אזהרת הרחצה בחופי הים התיכון. כזכור, ביום רביעי קיבלנו באזור מישור החוף גשמים כבדים, אשר גרמו ל"הזרמה אל הים מי נגר מהולים בביוב ממוצאי ניקוז בתל אביב אל הים". בעקבות אותה הזרמה, משרד הבריאות הוציא אזהרה מפני רחצה בחופים מראשון לציון ועד נתניה.

לכתבות נוספות בנושא:
שוב הים מזוהם והשחיינים נותרו בחוץ: "זה מנוגד לחוק, אבל אין אכיפה"
מפסיקים להתלבט, נכנסים לים: 5 טיפים לשחיינים מתחילים במים פתוחים
כשהים שוב חוזר לחייך: מתכוננים למשחה עמק חפר ב-22 בספטמבר 

ביום שישי האחרון הודיע המשרד על הסרת האזהרה מחופי נתניה, וכעת מרבית החופים חזרו להיות מותרים לרחצה. ההודעה הרשמית: "משרד הבריאות מעדכן על הסרת אזהרת הרחצה בחופי בת-ים, הרצליה ותל אביב. הרחצה מותרת בחופים המוכרזים בלבד".

אפשר לחזור לים | צילום: צלמי שוונג

כפי שהסביר לשוונג נדב דסברג, רכז קהילה ושיתופי פעולה בעמותת "צלול": "ברגע שיורד גשם נוצר נגר עילי, שאלו המים שלא נספגים לקרקע והם בעצם מוזרמים לים על ידי הנקזים. אלא שבגלל שיש הצטלבות בין מערכות הניקוז של הנגר ולמערכות הביוב, נוצר מצב שגם הביוב נשפך לים. חשוב להבין, המצב הזה מנוגד לחוק בישראל, אבל הוא קיים ואין כל אכיפה בנושא".

מי שהיה בשבוע שעבר בחופי תל אביב, ובפרט באזור הנמל, ראה (והריח) מאות דגים מתים מוטלים בצידי שפך הירקון בסמוך לים. זאת ככל הנראה בעקבות המים המזוהמים שנשפכו לים. גם צבע המים היה כזה שלא ניתן להטיל בו ספק, אלא שמדובר במי ביוב. לדאבוננו, הדבר חוזר על עצמו מספר פעמים בשנה, וכל שנותר לנו הוא ליהנות מהים שכעת נקי עבור השחייניות והשחיינים, עד לפעם הבאה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג