סקירה: נעלי הריצה של אסיקס מדגם ג'ל נימבוס 24

הדגם החדש של אסיקס מצליח לתת חווית ריצה נוחה, רכה ולשלב טכנולוגיה והנדסת אנוש שעובדת לטובת הרצים והרצות. יצאנו לבדוק את הג'ל נימבוס 24
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הגרסה החדשה של אסיקס לג'ל נימבוס | צילום: עידן בנרם באדיבות אסיקס

מי שעוקב אחר שוק נעלי הריצה יודע ומרגיש שהטכנולוגיה, שהיא הבסיס והיסוד של תמיכת הנעל בכף הרגל, עשתה קפיצה גדולה בשנים האחרונות. הרצים והרצות מחפשים נעל שתהיה עבורם בראש ובראשונה נוחה, תעניק להם תמיכה ורכות ובסוף גם תדע לתת להם את הבוסט הנכון והדחיפה המדויקת מהקרקע. לקחנו לסקירה את נעלי הריצה של אסיקס מדגם ג'ל נימבוס 24 (ASICS GEL-NIMBUS 24) איתן רצנו מעל 100 ק"מ על מנת לחוש את הנעל ולהבין את הנדסת האנוש שעומדת מאחוריה.

נוחות הנעל

הג'ל נימבוס 24 של אסיקס היא נעל כביש הנחשבת ותיקה מאוד בשוק נעלי הריצה ולא במקרה זו הגרסה ה-24 שלה. לאורך הריצות נוצר הרושם שהנעליים מיוצרות בצורה כזו שהן נותנות לכף הרגל יציבות לאורך זמן. מספיק להכניס את כף הרגל לתוך הנעל ומיד מרגישים את ה"חיבוק" והריפוד המקסימלי (Cushioning) שלה סביב הקרסול וכף הרגל. כרץ מאוד חשוב להרגיש את התמיכה הזו ואת הרכות החובקת הזו כבר בפעם הראשונה שנועלים את הנעליים על כפות הרגליים. "חיבוק" שכזה הוא ערובה בהמשך לנוחות מתמשכת כאשר מבצעים אימוני איכות כמו: אינטרוולים, פרטלק ועליות או ריצות נפח ארוכות.

אז איך עובדת הטכנולוגיה של הג'ל נימבוס 24? ובכן, בנעליים מהדגם הזה יש טכנולוגיה לנוחות וריפוד מקסימלי העונה לשם +FFBlast. זו טכנולוגיה בעלת יעילות משולשת שמרגישים את התוצאות שלה בזמן והריצה והיא אחראית על המשקל הקל של הנעל, הרכות הקטיפתית והכי חשוב, על בלימת זעזועים מרבית כתוצאה מהג'ל המצוי בשכבת הסוליה עליו נדבר בהמשך.

האימפקט המופעל בזמן הנחיתה בקרקע פוגש את סוליית הנעל ויודע לספוג את התנועה בצורה מיטבית. למרות שהן נראות מרופדות ועם סוליה בעלת נוכחות, משקל הנעל אינו מושפע מכך והיא שוקלת 290 גרם בלבד (למידת נעל 43).

הגפה עשויה מסריג הנמתח על כף הרגל והיא נותנת הרגשה שהיא חלק בלתי נפרד מכף הרגל | צילום: עידן בנרם באדיבות אסיקס

גפת הנעל

הגפה היא החלק העליון של הנעל ומי שרץ למרחקים ארוכים מכיר בחשיבות של נעל "נושמת" בחלק הזה, אז למה הכוונה? על מנת שתהיה זרימת אוויר לנעל בזמן הריצה – לנעל יש חריצים בחלק העליון וכך למעשה הנעל לא "נחנקת" מבפנים ו"נושמת". הגפה עשויה רשת רב כיווני המשפרת למעשה את האוורור בחלל הנעל בזמן הריצה. הרי אנחנו לא רוצים שכף הרגל (בתוספת הגרב) תזיע ותצטבר עליה לחות שיכולה להוביל לשפשוף בין האצבעות ולשלפוחיות.

נוסף לכך כל הגפה (החלק העליון מעל הסוליה) עשויה כאן מסריג איכותי ורשתי הנמתח על כף הרגל ונותן הרגשה שהוא חלק בלתי נפרד מכף הרגל שלנו. הגמישות של הסריג נותנת מרווח נוחות מאוד חשוב לאצבעות כף הרגל באזור קופסת האצבעות (Toe box).

אם נמשיך הלאה למרכז הנעל, נגלה כי לשון הנעל הוא חלק אינטגרלי מגפת הנעל, מה שנותן תחושה שהוא עוטף את כף הרגל 360 מעלות והופך את כל החלק העליון של הגפה ליחידה אחידה. בזמן ריצה כל חלקי הנעל אמורים להיות במצב הוליסטי ולתת לרצים תחושה שסך כל החלקים מזינים אחד את השני ויוצרים נעל שלמה. כמו כן, תמיד טוב וחשוב לראות שחברות הנעליים דוגלות במסר של איכות הסביבה וגם כאן החלק העליון והרך של הנעל מיוצר מחומרים ממוחזרים ברי-קיימא וקלי משקל למען איכות הסביבה.

בשורה התחתונה, ישנם שיפורים בחלקה העליון של הנעל המתמקדים בהקטנת אזורי החיכוך למינימום וכמו כן, בניית לשון חדשה וגמישה המאפשרת התאמה ונוחות מרבית לרץ.

סוליית הנעל

הגרסה הזו של אסיקס ג'ל נימבוס 24 היא מאוד גמישה ואנרגטית ויחד עם זאת מאוד יציבה בעיקר בחלק האחורי של הנעל. גמישות ויציבות הם אלמנטים חשובים בהנדסת נעל ריצה (גם בהנדסת האנוש שלה) והם תורמים מאוד לריצה למרחקים ארוכים בכל קצב שתרוצו בו. הנעל היא בעלת דרופ (הפער בין קדמת הנעל 26 מ"מ לעקב הנעל 16 מ"מ) של 10 מ"מ (13 מ"מ בגרסת נעלי הנשים) והיא ורסטילית ומתאימה לריצות קצרות אך גם לריצות למרחקים ארוכים.

הסוליה בטכנולוגיית +FFBlast משופרת ומתקדמת מהגרסה הקודמת של הדגם הזה ויש בה ריפוד אנרגטי קל משקל. החלק הזה שנמצא בתחתית הנעל ופוגש את הקרקע משלב שלושה אלמנטים– משקל קל במיוחד, רכות קטיפתית ובלימת זעזועים מרבית בטכנולוגיית הג'ל הנמצאת באזור העקב ולאורך הסוליה. הג'ל ממוקם במקומות המפגש הרגישים בכף הרגל (עקב וכריות כף הרגל) לבלימה ושיכוך, ומספק את אותה ספיגת זעזועים.

כאשר רצים יש הרגשה שריפוד סוליית הביניים מגביר את הנוחות, הרכות ואף את החזרת האנרגיה. הסוליה החיצונית שנמצאת במגע מלא עם הקרקע משפרת את הנוחות בזמן הריצה ויוצרת מעבר חלק מהעקב לקדמת כף הרגל.

לסיכום, הנעל קלה ומרופדת ומאוד נוחה. הגפה העליונה גמישה ומרווחת ונותנת לקופסת האצבעות מספיק מרווח ומקום. סוליית הנעל בעלת הטכנולוגיה המתקדמת של  ה-+FFBlast והיא קלת משקל ובעלת בלימת זעזועים בזכות טכנולוגיית הג'ל. בנוסף, הנעל מעוצבת באופן מאוד אסטטי ובחירת הצבעים של הנעל מאוד מדויקת ואופנתית.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג